וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צעירה נעצרה בכוח בת"א, שוטרים ריססו גז מדמיע בהפגנה בחיפה

הצעירה אותרה בשוק לווינסקי לאחר שהסירה את המסיכה מפניה. עוברי אורח תיעדו את המעצר, במהלכו נאבקה בשוטרת. "את מכאיבה לי", אמרה. בתיעוד שפרסמה המשטרה נראית הצעירה מנסה לחמוק מהשוטרת ומסרבת למסור את פרטיה. בחיפה: שוטרים תועדו מרססים גז מדמיע בתום הפגנה

בווידאו: המשטרה עצרה צעירה בת"א ללא מסיכה שסירבה להזדהות/צילום: משטרת ישראל

צעירה נעצרה היום (שישי) בשוק לווינסקי שבתל אביב, לאחר שנעה ללא מסיכה וסירבה להזדהות. במהלך האירוע, שתועד על ידי עוברי אורח רבים וכן במצלמות המשטרה, הצעירה סירבה למסור את פרטיה לשוטרת ואף המשיכה ללכת. בשל התנגדותה, השוטרת הצמידה אותה בכוח לרכב ואזקה אותה. כשהוסיפה להתנגד - קראה השוטרת לתגבורת של כוחות נוספים לקחו אותה לניידת.

בתיעוד שצילמו עוברי אורח מהאירוע נראה המאבק בין הצעירה לשוטרת. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמעת הצעירה אומרת "באתי לדבר בטלפון" בניסיון להסביר מדוע הורידה את המסיכה. "אי אפשר לדבר עם השיט הזה". בהמשך נראית השוטרת מצמידה אזיקים לידיה של הצעירה - שהפצירה: "תפסיקי להתנגד אני לא רוצה להכאיב לך".

תיעוד מצלמת הגוף של השוטרת, מתאר את ראשית האירועים, עת הבחינה בצעירה ללא המסיכה. במשך דקות ארוכות ביקשה השוטרת מהצעירה להציג תעודת זהות, אולם היא סירבה. "אני לא הצקתי לאף אחד ואני לא צריכה לתת לך תעודת זהות". אמרה. -"אני צריכה מספר תעודת זהות", הבהירה השוטרת. "אני מבקשת ממך להזדהות כי אני צריכה לזהות אותך, אני שוטרת. אם לא תזדהי אקח אותך לתחנה. את חייבת להזדהות בפני כי ביצעת עבירה".

תיעוד מעצר צעירה שסירבה לעטות מסיכה בשוק לוינסקי בתל אביב. 16 באוקטובר 2020. ללא, דוברות משטרת ישראל
"רק רציתי לדבר בטלפון". תיעוד המעצר ממצלמת הגוף של השוטרת/דוברות משטרת ישראל, ללא

לצד פרסום התיעוד ממצלמת הגוף של השוטרת, מהמשטרה נמסר כי "בשעות האחרונות שוב מופץ ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת תיעוד חלקי במיוחד מפעילות אכיפה שבוצעה מוקדם יותר היום בשוק לוינסקי בת"א, תוך עיוות מוחלט של פרטי המקרה מלווה בשקרים וחצאי אמיתות לגבי האירוע ומשמש כאמצעי פסול להטלת דופי בשוטרים ובפעילותם".

לדברי המשטרה, "הצעירה ניסתה להכשיל את האכיפה במכוון, ניסתה להימלט מהשוטרים מספר פעמים, המשיכה לסרב להזדהות כחוק פעם אחר פעם. משאזהרות השוטרת והסבריה לא הואילו, היא נאלצה להזעיק תגבורת ולעוצרה בגין סירוב לעיכוב וניסיון לחמוק ממנו לצורך זיהוי והשלמת האכיפה, כשגם אז המשיכה בהתנגדות בכוח למעצר ואף תקפה ופצעה את השוטרת".

עוד בוואלה!

אח הכלה מהחתונה שפוזרה בגבעת זאב: "שוטר המשיך להכות אותי לאחר שנפלתי"

לכתבה המלאה

עוד הוסיפו בנוגע למקרה, כי הצעירה המשיכה בהתנהגותה גם בתחנת המשטרה היא "תקפה והשתוללה, וכתוצאה מהאירוע שוטרת נפצעה בידה ונזקקה לטיפול רפואי בבית חולים. צר לנו שיש מי שבוחר להפר את החוק ובמקום לשאת בתוצאות מעשיו, מתעלם מהוראות השוטרים, עושה פרובקציות במכוון, מזלזל בחוק ובאוכפיו ומנסה להכשיל את האכיפה המבוצעת כחוק בכל הארץ למען בריאות הציבור".

עו"ד בן מרמרלי מסר מטעם הצעירה שנעצרה כי "איש אינו מאמין לטענת המשטרה, ששוטרת נפצעה במהלך המעצר האלים של מרשתי, שהיא זו שכמובן נחבלה בכל חלקי גופה ונזקקה לטיפול רפואי בעקבות אלימות השוטרים". הוא הוסיף כי "מרשתי נכנסה ל'הלם' כשפנתה אליה השוטרת, והיא בדיעבד יודעת שהייתה צריכה להזדהות, אבל טעות קטנה בשיקול דעת שנבעה ממצב של מצוקה נפשית לא צריכה להוביל למעצר אלים, אזיקים על הרגליים ושש שעות בתחנת המשטרה".

חיפה: גז מדמיע ובעיטות בתום הפגנה

עימות אלים אחר בין שוטרים לאזרחים התרחש אמש בשכונת הדר הכרמל בחיפה, זמן קצר לאחר שהתקיימה הפגנה במקום. בתיעודים של עוברי אורח נראים שוטרים מרססים גז מדמיע לעבר אזרחים, זאת במטרה לגרום להם לנוע ממקומם ולעלות למדרכה. מנגד, במשטרה טוענים כי האזרחים ניסו לחסום צירי תנועה ולפגוע בסדר הציבורי, תוך סיכון השוטרים".

המפגינים מספרים כי בתום ההפגנה שלוותה ע"י משטרה עוד ישבו ודיברו. חלק שתו. שעה ויותר אחר כך, סמוך ל-23:00 למקום הגיעו חמש ניידות, בהן לדבריהם שלוש של השיטור העירוני של עיריית חיפה, אחת של שוטרים "כחולים" ואחת של אנשי יס"מ. "אחד המפגינים דפק על הפח של ניידת ומאותו רגע השוטרים התחילו להשתולל והאירוע הפך מ-1 ל-100 תוך שניה", סיפר לוואלה! NEWS בועז גרפינקל, תושב הרחוב בן 28 סטודנט מצטיין המסיים בימים אלה תואר שני באוניברסיטת חיפה. "אני באותו רגע התחלתי לצלם כי הבנתי שהאירוע יוצא משליטה ובאמת החלה מהומה, ושוטר התחיל לרסס בלי הבחנה".

תיעוד האירועים בחיפה

בווידאו: שוטרים מרססים גז מדמיע בתום הפגנה בחיפה/צילום: דוברות משטרת ישראל

"עובדה שהוא ריסס גם אותי שלא עשיתי שום דבר לא בסדר חוץ מלצלם את ההתרחשות בשכונה שלי", הוסיף. "לא התגריתי בשום שוטר בשום שלב של האירוע. אני גר ברחוב סמוך, ולמעשה כולנו בעצם גם מפגינים וגם תושבים - שהרי אנחנו בסגר. כשהממשלה עושה סגר של אלף מטר אז תושבים זה מפגינים ומפגינים זה תושבים. יש שחיתות שלטונית, יש מיליון מובטלים, אז יוצאים להפגין. לא מבין את ההתנהגות של השוטרים, כנראה שמרגישים עליונות על תושבי שכונה קצת מוחלשת. קצת יוצאי בריה"מ, קצת ערבים. לא תיארו לעצמם כנראה שיצליחו להגיע לתקשורת".

מנגד, המשטרה פרסמה תיעוד משלה לאירוע וציינה כי השוטרים הוזעקו למקום לאחר שהתקבלו תלונות על רעש, הבערת קרוטונים וחסימת הרחוב לרבות חסימת מעבר של אמבולנס וכבאית. "כשכוח משטרה ופיקוח עירוני שהגיע למקום ביקש מהנוכחים להתפזר, אולם נתקלו בהתנגדות קשה, לרבות השלכת בקבוקי זכוכית לעברם ואי השמעות להנחיות לצד גידופים והפרת הסדר הציבורי במקום, ולפיכך נאלצו להדוף אותם באמצעות תרסיס פלפל, בהתאם לצורך המבצעי. השוטרים פעלו באופן מקצועי ובכוונתם למצות את הדין עם מפרי החוק לרבות אלה שהסבו נזק לניידת במקום".

"אין לי מילים אחרות לתאר את זה: זו היתה אלימות משטרה חסרת פרופורציה למה שהיה שם", גרפינקל בתגובה לדברי המשטרה. "חברה שגרה בבנין הסמוך סיפרה לי שגז נכנס סלון שלה. מהבניין ראו שדופקים מכות באיזה בחור שנאחז בסורגים ופיצצו אותו במכות ואמרו לי שלקחו אותו לתחנה. התחושה על הפנים. המשטרה קוראת לזה מקצועיות? נכון שעמדו באמצע כביש. נכון שדיברו לא יפה. אבל לא זרקו עליהם שום בקבוק זכוכית - זה שקר. הטענה שהשוטרים פעלו לפי ההנחיות זה עיוות המציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully