וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר אוזק צעירה שישבה בחוף בתל אביב לאחר שהפרה את תקנות הסגר

עודכן לאחרונה: 10.10.2020 / 14:00

בסרטון נראה השוטר מצמיד אזיקים לידיה של הצעירה, שישבה בחוף ללא מסיכה, לצד גולשים ואזרחים נוספים. "זה כואב לי", אמרה הצעירה לשוטר בזמן שעוברי אורח ניסו לשכנע את השוטר לסגת מהחלטתו. המשטרה: "היא סירבה להזדהות והלכה מהמקום"

בווידאו: צעירה נאזקה לאחר שישבה בחוף בת״א וסירבה להזדהות/מערכת וואלה!NEWS

שוטר תועד היום (שישי) מצמיד אזיקים לידיה של צעירה בחוף הים בתל אביב, לאחר שהפרה את תקנות הסגר ושהתה בחוף ללא מסיכה. היא עוכבה על ידי השוטר שהבחין בה, אף שבמקום נכחו גולשים ועוברי אורח רבים.

בתיעוד נשמעת הצעירה פורצת בבכי, תוך תחנונים לשוטר שישחרר את האזיקים. "זה כואב לי", אמרה, בעוד הנוכחים במקום ניסו לשכנע את השוטר לסגת מהחלטתו בנושא. לבסוף הצעירה נלקחה מהמקום ברכב המשטרתי. בהמשך פרסמה המשטרה תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר.

לפי הגבלות הקורונה, מותר לשהות בחוף הים רק לצורכי ספורט ובאופן פרטני. אסור לשהות בחוף לכל צורך אחר, ומעבר לכך אסורה התקהלות בחוף. במשטרה טענו כי מדובר בתיעוד חלקי שאינו כולל את ההתרחשות שהובילה למעשה. "הצעירה סירבה להזדהות שוב ושוב כשעוכבה חרף בקשת השוטרים, וניסתה ללכת מהמקום בניסיון להכשיל את האכיפה במכוון", נמסר מהמשטרה.

אישה שנאזקה ע"י שוטרים משום שסירבה להזדהות בחוף הים. 9 באוקטובר 2020. אין, צילום מסך
ביקשה להסיר את האזיקים. הצעירה שעוכבה בחוף/צילום מסך, אין

תיעוד המעצר ממצלמת הגוף של השוטר

בווידאו: תיעוד מעצר בחוף הים בטרומפלדור בגין בסירוב להזדהות/צילום: דובורת משטרת ישראל

"משאזהרות השוטר לא הואילו, הוא נאלץ לעוצרה בגין התנהגותה הפסולה לצורך זיהוי והשלמת האכיפה", הבהירו במשטרה. רק כשנעצרה האשה היא הסכימה להזדהות, אז נרשם לה דו"ח כחוק בגין ההפרות שביצעה והיא שוחררה לדרכה לאחר שהתנצלה על מעשיה".

"צר לנו שיש מי שבוחר להפר את החוק ובמקום לשאת בתוצאות מעשיו, מתעלם מהוראות השוטרים במכוון ומנסה להכשיל את האכיפה המבוצעת כחוק בכל הארץ למען בריאות הציבור", הוסיפו.

עוד בוואלה!

בכיר במשטרה לקראת הסגר: האכיפה תתמקד בהתקהלויות, לא באזרחים בודדים

לכתבה המלאה

לפני הטלת הסגר, נשמע ראש מחלקת המבצעים המשטרה ניצב-משנה ישי שלם אחרת. הוא אמר כי לאורך הסגר האכיפה תתמקד בהתקהלויות, ולא באזרחים בודדים שיפרו את ההנחיות. "אנחנו לא יוצאים למאבק מול הציבור", הדגיש שלם. "האכיפה היא אמצעי שנשתמש בו בשיקול דעת, עם הרבה הסברה וסובלנות ואיפה שצריך גם עם הרבה נחישות".

"אנחנו נפעיל כ-7,000 שוטרים וחיילים לכל אורך ימי הסגר במתווה של 6,000 שוטרים ו-1,000 חיילים", הסביר שלם. "השוטרים יוצבו במחסומי דרך ובין הערים בצירים הבינעירוניים, וגם כוחות שיטור שיפעלו בתוך הערים עמם במתכונת של רובעים כפי שנהגנו בפסח".

לדבריו, במשטרה מצפים מהציבור לשתף פעולה ולציית להנחיות. "ההגבלות נועדו למנוע מאזרחים לסכן את עצמם בריאותית ולא נאפשר חוסר ציות בוטה. אנחנו פה בשביל הציבור ולא נגדו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully