וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בביתר עילית נגד הסגר המסתמן בערים האדומות; רכב עירייה דרס מפגין

עודכן לאחרונה: 15.10.2020 / 22:41

מאות מפגינים יצאו לרחובות במחאה על האפשרות להמשך ההגבלות וסגירת תלמודי התורה שנפתחו בניגוד להנחיות. בתיעוד מהאירוע נראה רכב ביטחון פוגע במפגין שאחז בו ומשליך אותו לצד הכביש, והמשטרה עיכבה את הנהג לחקירה. העירייה: "אם יימצא שהפוגע נהג שלא כדין - הוא יפוטר"

בווידאו: הפגנה בביתר עילית נגד הסגר המסתמן על הערים האדומות/צילום: שלומי כהן - קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, עריכה: אסף דרורי

מאות בני אדם מפגינים הערב (חמישי) בביתר עילית נגד הסגר המסתמן על הערים האדומות וסגירת תלמודי התורה שנפתחו בניגוד להנחיות. המפגינים, שיצאו למחות באופן ספונטני, חוסמים כבישים ביישוב. בתיעוד מהאירוע נראה רכב ביטחון של עיריית ביתר עילית פוגע באחד המפגינים בעוצמה, ומשליך אותו לצד הכביש. בתיעוד מזווית נוספת נראה המפגין אוחז ברכב העירייה, שממשיך בנסיעה. המשטרה עיכבה את נהג רכב הביטחון, ומסרה כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה.

מעיריית ביתר עילית נמסר כי "ראש העיר רואה בחומרה רבה את האירוע הקשה, והנחה את גורמי הביטחון לקיים בדיקה מידית. נדגיש כי אין שום הצדקה לאירועים חמורים כאלו. איש הביטחון הפוגע יובא מידית לבירור ואם יימצא שנהג שלא כדין - יפוטר לאלתר".

בווידאו - מאות מפגינים בביתר עילית נגד הסגר המסתמן על הערים האדומות
15.10.20. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
תיעוד פגיעת רכב העירייה באחד המפגינים בביתר עילית, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

ביתר עילית היא לא העיר היחידה שבה זועמים על כוונת הממשלה להותיר את הערים האדומות בסגר. גם בבני ברק טוענים כי המשך המגבלות ייפגע בתושבים באופן קשה בהיבטים החברתיים והכלכליים. "אחרי 44 ימים רצופים שהעיר סגורה ומסוגרת - מדובר בהחלטה רעה עם השלכות חברתיות וכלכליות שנחווה עוד חודשים רבים", נמסר מעיריית בני ברק.

"בשבוע שבו ארגון הבריאות העולמי מבקש לחדול ממדיניות הסגרים, כשנתוני משרד הבריאות מוכחים שבני ברק מחלימה - אנו מוצאים את עצמנו שוב מול חומה של אטימות", הוסיפו בעירייה. "במהלך השבוע האחרון, נרשמה בעיר ירידה של 65% במספר החולים החדשים, ושיעור המחלימים הוא יותר מכפול משיעור החולים".

עוד בוואלה!

בערים האדומות מאיימים להתנגד לסגר: "צעד לא אפקטיבי"

לכתבה המלאה
עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק 13 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"החלטה רעה עם השלכות חברתיות וכלכליות לעוד חודשים רבים". בני ברק, אפריל/ראובן קסטרו

עוד טענו בעיריית בני ברק כי "מדיניות האגרוף וחומות האטימות לא יביאו להחלמה, אלא ייצרו תחלואה חדשה ועמוקה - תחלואה חברתית. אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים לשקול היטב לפני שיגזרו מוות חברתי וכלכלי על הערים המנודות. כולן למרבה הצער צבועות בצבע אחד - של המגזר החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully