וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעונות היום ובגנים מזהירים: ייתכנו שיבושים קשים בפתיחת מוסדות החינוך

15.10.2020 / 19:43

בהסתדרות המורים ומעונות היום המפוקחים התריעו כי למרות החלטת קבינט הקורונה, מוסדות החינוך לגיל הרך לא ייפתחו ביום ראשון. זאת, בשל חוסר היערכות ומתן פתרונות לגנים. "הממשלה חיכתה כרגיל לרגע האחרון, להורים תיגרם עוגמת נפש מיותרת"

בווידאו: אדלשטיין מעדכן שאושר השלב הראשון של היציאה מהסגר/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

קבינט הקורונה אישר היום (חמישי) את פתיחת גני הילדים ומעונות היום מיום ראשון הקרוב, אך במערכת החינוך מתריעים כי לא יוכלו לשוב לפעילות. "הממשלה לא השכילה להפיק את הלקחים מהסגר הקודם והיא שוב נחפזת לפתוח את מערכת החינוך ללא התאמת הגנים למצב החדש, ותוך התעלמות מהגננות ומעמדות משרד הבריאות", מסרו בהסתדרות המורים. "שוב פותחים בגלל לחץ ציבורי, מהר ובלי היערכות מתאימה".

בהסתדרות המורים הזהירו כי "בשל חוסר היערכות ומתן פתרונות, יתכנו שיבושים קשים בפתיחת הגנים", והוסיפו: "המדינה צריכה להחליט מהם התנאים לפתיחת הגנים, כיצד לפתוח ורק אחר כך להחליט על פתיחה - ולא להיפך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שוב פותחים בגלל לחץ ציבורי, מהר ובלי היערכות מתאימה". גן ילדים בחדרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים התריעו כי לא יוכלו לשוב לפעילות ביום ראשון. "המעונות המפוקחים לא יוכלו להיפתח לפני יום שני, ובחלק מהמקרים אף ביום שלישי. הליך החזרת מעון לפעילות מורכב ואורך כמה ימים, ואף על פי שהתרענו על כך כדי שלהורים לא תיגרם עוגמת נפש מיותרת - בממשלה חיכו כרגיל לרגע האחרון", מסרו.

הם הוסיפו כי "נעבוד מסביב לשעון על מנת להחזיר עובדות מחל"ת, למצוא פתרון לאלו שבסיכון, לדאוג לניקוי וחיטוי המעונות ולטפל בכל הנדרש כדי להבטיח פתיחה מהירה ובטוחה. זאת, תוך הקפדה מלאה על כל ההנחיות. נחזור לפעילות מלאה במהלך השבוע".

גם רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא הודיעה כי למרות שחלק ממוסדותיה רשאים לחזור ללמוד ביום ראשון, היא משהה את פתיחתם מחדש ותבחן את כל ההשלכות של חזרת התלמידים מבחינה חינוכית ובריאותית. "המתווה למוסדות שיש להם פנימיה והתלמידים לא חוזרים לבתיהם מדי יום הושג לאחר עבודה מאומצת ואחראית של ראשי המנהל לחינוך התיישבותי, ואנשי חינוך ורפואה שדאגו לבריאות התלמידים ברמה הפיזית ולא פחות - ברמה הנפשית", ציינו.

עוד בוואלה!

הקבינט הכריע: עסקים ללא קהל וגני הילדים ישובו לפעילות מיום ראשון

לכתבה המלאה
הודעה מטעם מנהלת מחוז הצפון על חזרתם של גני ילדים חוזרים לפעילות. ---, אתר רשמי
הודעה מטעם מנהלת מחוז הצפון על חזרתם של גני ילדים לפעילות/אתר רשמי, ---

ד"ר אורנה שמחון ממשרד החינוך, שיגרה הודעה לגננות וקראה "להיערך מידית לפתיחת הגנים". על פי ההנחיות שמסרה שמחון לצוותים החינוכיים, יש לדאוג לחיטוי וניקיון הגנים ולאייש את המוסדות בסייעות. כמו כן, הגננות הונחו כי אם בגנים פעלו שמרטפיות - יש להעבירן למקום אחר.

באשר לצהרונים, שמחון הבהירה כי אם ישנם פחות מ-18 ילדים בקבוצה, ניתן לצרף שתי קבוצות נוספות. זאת, בתנאי שהצהרון יכיל עד 35 ילדים. עוד מסרה שמחון כי אם יוכרז על המשך הסגר ברשויות אדומות, היישוב הרלוונטי יקבל הודעה נפרדת ובה הנחיות לגבי תפעול מערכת החינוך או הפסקת לימודים.

ילדים חוזרים לשגרה בגן דפנה, גבעתיים, 10 במאי 2020. יותם רונן
"הליך החזרת מעון לפעילות הוא מורכב ואורך כמה ימים". גן בגבעתיים/יותם רונן

הדברים מגיעים בעקבות אישור השלב הראשון של ההקלות בסגר מוקדם יותר בקבינט הקורונה. על פי ההכרעה, מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ישובו לפעילות, כמו גם עסקים שאינם מקבלי קהל.

בנוסף, הוחלט כי תוסר המגבלה לפיה מותר להתרחק רק עד אלף מטרים ממקום המגורים, וניתן יהיה לבקר בבתים של אנשים אחרים. כמו כן, יתאפשר שירות טייק אווי במסעדות בנוסף למשלוחים, וחופי הים ושמורות הטבע ייפתחו לקהל הרחב. התקהלויות יותרו עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה בחלל סגור.

אנשים עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בתל אביב 8 באוקטבור 2020. מרים אלסטר/פלאש90, פלאש 90
תוסר מגבלת אלף המטרים. תל אביב, אוקטובר/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש90

ההקלות בסגר שייכנסו לתוקף ביום ראשון:

  • מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו
  • מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ייפתחו
  • תתאפשר רכישת מזון ממסעדות בטייק אווי
  • תוסר מגבלת אלף המטרים מהבית
  • תוסר המגבלה שאוסרת ביקור בבתים של אנשים אחרים
  • חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו
  • התקהלויות בשטח פתוח: עד 20 איש, בשטח סגור: עד 10

שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע חשש מהתפרצות נגיף הקורונה במוסדות החינוך לגיל הרך, עם חזרתם לפעילות ביום ראשון. "אנו מבינים את הקשיים הכלכליים ולכן אישרנו לפתוח את מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, גנים ומעונות יום עד לגיל שש", אמר בהצהרה לתקשורת זמן קצר לאחר אישור ההקלות. "אנו עובדים על הפרטים האחרונים על מנת להבטיח שלא תהיה התפרצות בגנים, אנו מאוד מדאגים מכך".

"בכל פעם שיהיו הקלות נוספות ונעבור שלב - תהיה עלייה מסוימת בתחלואה", אמר אדלשטיין. הוא הבהיר כי "זו לא סיבה להיכנס לפאניקה, אבל צריך להיות עם עיניים פקוחות כשמזהים עלייה בתחלואה ולהשתלט עליה. יכול להיות שנראה גם מצבים בהם נבין שצריך לעצור קצת, אך אני מקווה שזה לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully