וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית בכפר האורנים נשרף כליל, וביישוב התגייסו לסייע: "להחזיר להם את החיוך"

16.10.2020 / 22:30

בניגוד ליתר הבתים ביישוב שנפגעו בשריפה בשבוע שעבר, בית משפחת דוויק כהן שלא היה מבוטח - נהרס כולו. התושבים פתחו בקמפיין כדי שיוכלו לבנות בית חדש, והצליחו לגייס תרומות של יותר מ-1.5 מיליון שקלים. "היינו המומים, זה מרגש מאוד", סיפרו בני המשפחה

בווידאו: הבית שניזוק בעקבות השריפה בכפר האורנים/צילום: רפי מלניק, עריכה: אסף דרורי

ביתה של משפחת דוויק כהן שבכפר האורנים נשרף כליל במהלך הדליקה הגדולה, שאירעה ביום שישי שעבר בסביבת היישוב שבהרי ירושלים. מול הבית המפוחם שבו גרו, עמדו חסרי אונים שריה בת ה-72, משה בן ה-89 ובתם בקי, אם חד הורית שמטפלת בילד בעל צרכים מיוחדים. אבי המשפחה משה, עבר לפני כשנתיים אירוע מוחי וכיום מוגדר נכה ומשתמש בכיסא גלגלים.

בניגוד ליתר הבתים ביישוב שנפגעו בשריפה, לביתם לא היה ביטוח, ולכן תושבי כפר האורנים פתחו בגיוס תרומות למען המשפחה. לפי הערכות של אנשי מקצוע שהזמינו תושבי היישוב, עלות הבנייה מחדש, בנוסף לדיור חלופי עד לתום הבנייה וריהוט הבית מחדש - מסתכמת בסכום של כמיליון שקלים וחצי.

בקי תיארה את התחושות בעקבות מראה הבית השרוף. "נכנסו בפתח הדלת, ופשוט לא ראינו סלון כי הכל היה שרוף. השולחן, המיטה של אבא שלי שרצינו שתהיה באמצע הבית כי הוא לא יכול לדבר, הכל נשרף", סיפרה. "הכל מפוייח. צריך להרוס הכל ולבנות מחדש, לא נשאר לנו בית". לדבריה, "אין לנו ביטוח על הבית. הבתים לידנו גם נפגעו, אבל אצלנו הנזק הכי גדול".

נסיונות להתגבר על שריפה שפרצה בכפר האורנים 9 באוקטובר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"להחזיר חיוך לפנים שלהם". מאמצי הכיבוי בכפר האורנים, בשישי שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90
חדר בבית שנשרף בכפר אורנים, 15 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"צריך להרוס הכל ולבנות מחדש, לא נשאר לנו בית". בית משפחת כהן דוויק/ראובן קסטרו

הבת הוסיפה כי אין למשפחה אמצעים להתקיים בשלב הזה. "היינו בשוק בהתחלה ולא ידענו מה עושים, אבל כל פעם שאני רואה איך הקהילה בכפר האורנים נרתמת - אני מתרגשת ויש לי צמרומורות", תיארה. "כל הכפר התגייס לעזור, הייתי המומה. אנשים שאני לא מכירה תורמים, הקמפיין של הקהילה ריגש אותי מאוד".

טל מרום, תושבת היישוב וממארגני קמפיין גיוס הכספים, סיפרה כי "מהרגע שכובתה השריפה ושבנו לבתים, התארגנה קהילת כפר האורנים לסייע לבני המשפחות שבתיהם נפגעו, ובעיקר למשפחת דוויק כהן", אמרה. "אנחנו מגייסים כספים במטרה למצוא לבני המשפחה דיור חלופי עד שיבנו להם בית, וכמובן שואפים לגייס כסף לבניית בית חדש ולספק להם בינתיים את כל הצרכים".

עוד בוואלה!

גל שריפות ברחבי הארץ: אלפים פונו מבתיהם, בתים עלו באש

לכתבה המלאה
בית שנשרף בכפר אורנים, 15 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
נותרו בלי כלום. בית משפחת כהן דוויק/ראובן קסטרו
תושבת כפר אורנים שביתה נשרף, 15 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"מגייסים כספים במטרה למצוא דיור חלופי עד שיבנו להם בית". טל מרום/ראובן קסטרו

קהילת כפר האורנים יצאה בקמפיין תרומות דרך פנייה לעמותת JGIVE, שהסכימה להירתם לעזרתם, ותוך 45 שעות יותר מ-1.5 מיליון שקלים. "הקהילה נרתמה לעזרת המשפחה, אנחנו כקהילה תומכת נעשה הכול כדי להחזיר את החיוך לפנים של המשפחה", הוסיפה מרום. "אנחנו מבקשים מכל תושבי מדינת ישראל לפתוח את הלב ולתרום ככל יכולתם גם ימים קשים אלו".

לדברים הצטרפה גם גילי כהן, תושבת המקום שסייעה אף היא בניהול הקמפיין. "משפחת דוויק כהן הם משפחה מקסימה, שעברה בשנים האחרונות תקופה מאד מאתגרת ולצערינו בשישי האחרון, הם איבדו בדקות ספורות את כל רכושם", אמרה. "קהילת כפר האורנים התגייסה מיד ואנו נרגשים מעצם ההישג. אנו מודים בשם המשפחה לכל התורמים שפתחו את ליבם וכיסם וממשיכים להציע סיוע ועזרה. מקרים כאלה מוכיחים כי עם ישראל הוא עם מדהים, בשעת משבר כולם נרתמים".

תושבת כפר אורנים שביתה נשרף, 15 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"אצלנו הנזק הכי גדול". בקי דוויק כהן/ראובן קסטרו

סרטון גיוס התרומות

בבוקר שישי התעוררו תושבי כפר האורנים לריח שריפות שעלה מן השדות הסמוכים ליישוב. זמן קצר לאחר מכן, צוותי הכיבוי והמשטרה שהוזעקו לאזור הורו לתושבים להתפנות ממנו. הכבאים נלחמו באש, שהגיעה עד לבתי היישוב, ורק בחלוף שעות ארוכות הורשו התושבים לחזור לבתיהם ולחזות בנזק העצום שחוללה השריפה.

במהלך אותו יום פרצו שריפות ביותר מעשרה מוקדים ברחבי הארץ, ואלפי תושבים פונו מבתיהם. כוחות כיבוי, משטרה וצבא גדולים הוזעקו כדי לטפל בדליקות בכפר האורנים, נוף הגליל, חדרה, בת חפר, ההתנחלות מעוז צבי וציפורי.



לתרומה למשפחת דוויק כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully