וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש באירופה מאיבוד שליטה על הקורונה: "לא מקפידים על החוקים"

15.10.2020 / 16:25

הגל השני בעיצומו לפני החורף: שיאי נדבקים בגרמניה, צ'כיה ואיטליה. רמת הסיכון בלונדון עלתה ובהולנד זועמים על מסיבה המונית דקות לפני תחילת הסגר. מחצית מבתי החולים באזור פריז מלאים בחולי קורונה, וגם בשבדיה נערכים להחרפה: "יותר מדי אנשים לא ממלאים את ההוראות"

בווידאו: מסיבה לפני הסגר בהאג/מתוך טוויטר, עריכה: אסף דרורי

החשש ברחבי אירופה מפני איבוד שליטה על התפרצות נגיף הקורונה גבר היום (חמישי) אחרי שיא במספר הנדבקים בגרמניה, צ'כיה, איטליה ופולין. צרפת הטילה עוצר לילי על מרבית עריה הגדולות, כולל הבירה פריז, והגבלות חדשות הוטלו על לונדון.

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה חדה במספר המקרים ביבשת עם תחילת הסתיו, והרשויות החלו בהטלה מחודשת של המגבלות שהוסרו בקיץ. צ'כיה, בלגיה, הולנד, ספרד, צרפת ובריטניה הן המקור העיקרי לדאגה.

האחראי על אירופה בארגון הבריאות העולמי קרא לממשלות לפעול "ללא פשרות" כדי להשתלט על הווירוס. "הצעדים הללו נועדו להותיר את כולנו לפני העקומה ולשטח את מסלולה", אמר ד"ר האנס קלוגה, בעודו עוטה מסיכה. "לכן עלינו לקבל אותם כשהם עוד יחסים קלים במקום ללכת בדרך הקשה".

בדיקת קורונה בברלין, גרמניה 14 באוקטבור 2020. AP
בגרמניה מהדקים את חוקי עטיית המסיכות. בדיקות קורונה בברלין/AP

הוא ציין מודלים אפידמיולוגים שמראים כי אם 95% מהאנשים יעטו מסיכה וישמרו על מרחק, אירופה יכולה להימנע מ-281 אלף מתים עד פברואר. עם זאת, הוא הזהיר כי הקלה על המגבלות עשויה להוביל לעלייה של פי חמישה בשיעור התמותה עד ינואר.

לפי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס, בכל מדינות אירופה תועדו קרוב ל-230 אלף מתים מהווירוס, לעומת כ-217 אלף בארצות הברית. מומחים מסכימים כי הנתונים האמיתיים גבוהים יותר.

בשל החשש שהמגבלות החדשות יפגעו בכלכלה, שרק החלה להתאושש מעט מהמיתון החד ביותר בהיסטוריה המודרנית, השווקים באירופה רשמו ירידות שערים חדות. המדדים העיקריים ירדו ביותר מ-2%.

עוד בוואלה!

עוצר לילי בפריז, מגבלות בגרמניה: אירופה נאבקת בגל השני של הקורונה

לכתבה המלאה

בעוד שגרמניה, המדינה המאוכלסת ביותר באיחוד האירופי, עדיין במצב טוב יחסית, פעמוני האזהרה מצלצלים גם בה. היום דיווח המרכז הלאומי לבקרה על מחלות על 6,638 מאובחנים ביממה. השיא הקודם היה קצת פחות מ-6,300, והוא נקבע בסוף מרץ, אם כי מאז הבדיקות התרחבו משמעותית.

הקנצלרית אנגלה מרקל ומנהיגי 16 מדינות המחוז של גרמניה הסכימו במהלך הלילה על הקשחת החוקים לעטיית מסיכות, סגירה מוקדמת של ברים והגבלת מספר המתקהלים במוקדי התחלואה העיקריים. עם זאת, ראש הסגל של מרקל, הלג בראון, אמר כי "זה ככל הנראה לא יספיק".

"אנחנו חייבים לעצור את העלייה האקספוננציאלית הזו, כמה שיותר מהר, יותר טוב", הדגיש. הוא ציין כי שכנותיה של גרמניה חייבות להפעיל "צעדים דרסטיים ביותר".

בדיקת קורונה מחוץ לבית חולים במילאנו, איטליה 15 באוקטבור 2020. AP
בדיקת קורונה מחוץ לבית חולים במילאנו/AP

החל מהלילה, הולנד סגרה את הברים והמסעדות שלה, אך תיעוד ממסיבה המונית בהאג, סמוך לפרלמנט, דקות לפני תחילת הסגר הסעירה את הרוחות במדינה.

בצ'כיה סגרו את בתי הספר, והצבא יקים בית חולים לטיפול בקורונה במרכז תערוכות בפראג. ביממה החולפת אובחנו 9,544 מקרים חדשים, גידול של 900 מהשיא הקודם שנקבע אך לפני כמה ימים.

"עלינו להגדיל את הקיבולת שלנו בהקדם האפשרי", אמר ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש. "אין לנו זמן. התחזית אינה טובה". בבוואריה שבגרמניה אמרו כי קיבלו בקשה לטפל בחולי קורונה מצ'כיה.

עוצר בצרפת, מגבלות בלונדון

בצרפת, הנשיא עמנואל מקרון הכניס 18 מיליון תושבים בתשעה מחוזות, כולל פריז, לעוצר לילי החל מיום שבת למשך ארבעה שבועות לפחות. הוא יתחיל בשעה 21:00.

אורליאן רוסו, מנהל שירותי בריאות הציבור במחוז פריז, אמר כי כמחצית ממיטות טיפול הנמרץ בבתי החולים תפוסות על ידי חולי קורונה, כשגם מיטות אחרות בבתי החולים מתמלאות במהירות.

"זה סוג של גל אביב שמשפיע על כולם בו זמנית", אמר. "יש לנו נקודת תורפה במדיניות האיתור שלנו. זה היה המרחב הפרטי, האירועים החגיגיים".

במקביל, המשטרה ערכה חיפושים בבתיהם של ראש הממשלה לשעבר אדואר פיליפ, של שר הבריאות הנוכחי וקודמו ובכירים אחרים כחלק מחקירת הטיפול הממשלתי במגיפה. היא החלה בעקבות עשרות תלונות בחודשים האחרונים, במיוחד בשל מחסור במסיכות ובציוד אחר.

בריטניה הודיעה היום כי הבירה לונדון ושישה אזורים נוספים בממלכה הוכנסו לרמת הסיכון השנייה מתוך שלוש, כך שמיליוני אנשים לא יורשו לבקר אנשים שאינם גרים איתם ויתבקשו לצמצם את נסיעותיהם.

"אני יודע שהמגבלות האלו קשות לאנשים. אני שונא את העובדה שאנחנו צריכים להטיל אותן", אמר שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק. "אבל הן הכרחיות כדי לשמור על אנשים בטוחים ולמנוע נזק כלכלי גדול יותר בעתיד".

מסיבת ספירה לאחור בהאג: המונים חגגו במסעדה לפני הסגר
15.10.20. -, צילום מסך
מסיבת טרום-קורונה. המונים מצטופפים במסעדה בהאג/צילום מסך, -

קלוגה, הבכיר מארגון הבריאות העולמי, אמר כי רוב ההדבקות קורות בבתים, במקומות סגורים ובקהילות שלא מצייתות לאמצעי ההגנה.

"התפתחות המגיפה באירופה גורמת לדאגה רבה", אמר. "אבל עלינו לא להימנע מצעדים קלים יחסית כדי שלא נצטרך את אותם צעדים מזיקים וכואבים מאוד שראינו בגל הראשון".

איטליה, שעד כה נמנעה ממכה קשה בגל השני, רשמה את הזינוק היומי החד ביותר מאז תחילת המגיפה. 7,332 מקרים חדשים אובחנו, ואלו מכבידים על מערכת איתור המגעים במדינה.

פולין רשמה שיא של קרוב ל-9,000 מקרים חדשים היום. מאז יום שבת, חובה לעטות מסיכות במקומות פתוחים והוטלו מגבלות קפדניות על התקהלויות. גם סלובקיה, סלובניה, קרואטיה ובוסניה רשמו שיאים יומיים במספר הנדבקים.

בפורטוגל הוגבל מספר המתקהלים לחמישה, והמדינה נערכת לחייב עטיית מסיכות בציבור והטלת קנסות על מי שמפר את התקנות.

אפילו שבדיה, שנקטה גישה שנויה במחלוקת כשהותירה חלקים נרחבים מהמדינה פתוחים בגל הראשון, שוקלת את החרפת הצעדים.

"יותר מדי לא ממלאים את ההוראות", אמר ראש הממשלה סטפן לופבן. "אם לא יהיה כאן תיקון, עלינו לקחת צעדים חדים יותר". הוא לא ציין מהם עשויים להיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully