וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצר לילי בפריז, מגבלות בגרמניה: אירופה נאבקת בגל השני של הקורונה

מקרון הודיע על עוצר בכמה ערים במדינה בעקבות זינוק חד במספר המקרים, מרקל סיכמה עם מנהיגי מדינות המחוז על הקשחת הצעדים, קטלוניה הטילה סגר והלייבור דורשים סגר כללי בבריטניה. עם כ-100 אלף נדבקים ביום, היבשת שנפתחה מחדש בקיץ מטילה מחדש מגבלות לקראת החורף

בווידאו: איטליה הטילה מגבלות חדשות בעקבות גל שני של קורונה/צילום: רויטרס

מדינות נוספות באירופה הטילו מגבלות חדשות מול הגל השני של הקורונה, בזמן שהתקווה העולמית להגעת חיסון בזמן הקרוב ספגה מהלומה אחרי ששתי חברות בארצות הברית עצרו את שלב הניסויים הקליני. עם כמאה אלף נדבקים ביום ביבשת, אירופה כבר עקפה בפער גדול את ארצות הברית, שם המספר הממוצע הוא כ-50 אלף נדבקים ביום.

רוב מדינות היבשת הקלו בהגבלות במהלך הקיץ, כדי לנסות ולשקם את הכלכלות שלהן שכבר היו בדרך למיתון חסר תקדים ואבטלה גבוהה, בשל הגל הראשון של המגיפה. עם זאת, החזרה לשגרה - ממסעדות מלאות ועד לימודים באקדמיה, הובילו לזינוק חד במספר הנדבקים ברחבי היבשת. ברים ופאבים היו בין הראשונים להיסגר או להיות תחת מגבלות בגל השני, אבל עכשיו עומדות הממשלות בפני מבחן לגבי מוסדות החינוך ושירותים רפואיים שאינם קשורים לקורונה.

בצרפת, הנשיא עמנואל מקרון הודיע על מגבלות חדשות ועל הרחבת מערך הבדיקות בריאיון טלוויזיוני עם עלייה חדה במספר המאוחבנים. פריז וערים גדולות נוספות ייכנסו לעוצר לילי. העוצר ייכנס לתוקף החל מיום שבת הקרוב, ויפעל מדי יום בין השעות 21:00 בערב ועד השעה 6:00 בבוקר למחרת. בראיון, הבהיר מקרון כי מי שיפר את העוצר ייקנס בסכום של 135 אירו.

מלצר ולקוחות עם מסיכות בבית קפה בקפרי, איטליה, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
סוף למסיבות. בית קפה בקפרי, איטליה/רויטרס

בגרמניה, הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה כי היא ומנהיגים ב-16 מדינות מחוז הסכימו על הקשחת הצעדים, מבלי לפרט אותם.

בספרד, חבל קטלוניה הורה על סגירת ברים ומסעדות למשך 15 ימים והגביל את פתיחת החנויות והפארקים. נשיא החבל בפועל, פר ארגונס, אמר כי מסעדות יורשו לפעול במתכונת של טייק אווי ומשלוחים. הבירה מדריד ופרבריה כבר בסגר חלקי החל משבוע שעבר. ספרד, עם 900 אלף מאובחנים ו-33 אלף מתים, היא מוקד ההתפרצות הקשה ביותר במערב אירופה.

בבריטניה, מנהיג מפלגת הלייבור מהאופוזיציה, קיר סטארמר, קרא לסגר של שבועיים עד שלושה כדי לבלום את שיעורי ההדבקה הגבוהים. הוא אמר כי הממשלה השמרנית איבדה שליטה על ההתפרצות אחרי שסירבה להטיל מגבלות נוקשות כפי שהמליצו גורמי הרפואה עוד ב-21 בספטמבר. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מסרב בשלב זה לסגר כללי שני, והציג במקום זאת מעין "תכנית רמזור" על פי רמות התחלואה.

הולנד, אחד מהמוקדים החמים ביותר, הודיעה אתמול על "סגר חלקי", כשכל הברים, בתי הקפה והמסעדות ייסגרו, ובני 13 ומעלה יידרשו לכיסוי פנים בכל המקומות הסגורים.

עוד בוואלה!

שיא במספר הנדבקים היומי בעולם: הודו עם 80 אלף ביממה, איראן בגל שלישי

לכתבה המלאה

איטליה אסרה על קיום מסיבות, משחקי כדורגל חובבניים ועמידה בברים, בעוד שבפולין ראש הממשלה מתאוש מורוביצקי נכנס לבידוד אחרי שבא במגע עם אדם חולה.

ברוסיה נרשם שיא יומי של נדבקים עם 14,231 מקרים חדשים, ו-239 מתים, אך הנשיא ולדימיר פוטין אמר היום כי ניתן אישור לפיתוח חיסון שני לנגיף. באוגוסט הודיעה מוסקבה על אישור של חיסון ראשון בעולם לווירוס, אך קצב פיתוחו גרם לדאגה בקהילה המדעית בעולם. החיסון הראשון, "ספוטניק 5", טרם החל לשמש את האוכלוסייה בכללותה.

בארצות הברית מספר הנדבקים מזנק עם 49 אלף מקרים ביום בממוצע בימים האחרונים, עלייה של 13% בהשוואה לשבוע שעבר. זאת בזמן שהנשיא דונלד טראמפ, שנדבק בעצמו בווירוס, חזר לקיים עצרות בחירות המוניות שבועות לפני הבחירות לנשיאות. מספר המתים והנדבקים בארצות הברית הוא הגבוה ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully