וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר הנדבקים היומי בעולם: הודו עם 80 אלף ביממה, איראן בגל שלישי

ארגון הבריאות העולמי עדכן כי חלה העלייה הגבוהה ביותר בתחלואה בטווח של 24 שעות, עם 338,779 מאובחנים בקורונה ברחבי העולם. 4,058 נרשמו בגרמניה, ומדינות במרכז ומזרח אירופה רשמו שיאים. בברזיל מספר הנדבקים עלה ל-5 מיליון - ורק ניו זילנד חוגגת ניצחון נוסף

בווידאו: הפגנת אורתודוכסים בניו יורק נגד הגבלות קורונה/מערכת וואלה! NEWS

שיא יומי במספר המאובחנים החדשים בנגיף הקורונה נרשם היום ברחבי העולם, עם 338,779 מקרים בכלל האוכלוסייה - כך עדכן הערב (חמישי) ארגון הבריאות העולמי. מספר הנדבקים בווירוס בגרמניה ביממה האחרונה היה הגבוה ביותר זה חצי שנה, וכמה מדינות במרכז ובמזרח היבשת רשמו שיאים יומיים של מאובחנים. במקביל, בית משפט במדריד ביטל את הסגר שהוטל על הבירה, ואילו באיטליה הוטלה חובה לעטות מסיכות גם במקומות פתוחים.

הגידול העולמי בטווח זמן של 24 שעות שובר את השיא הקודם של 330,340 חולים, שנקבע ב-2 באוקטובר. מבחינת תמותה, 5,514 מקרי מוות נוספים דווחו במהלך היום ברחבי העולם, מה שהביא את מספר המתים הכולל ל-1.05 מיליון, על פי ארגון הבריאות העולמי.

בברזיל, בה אובחנו ביממה האחרונה 41,906 איש, מספר המאובחנים הגיע לחמישה מיליון, השלישי בגובהו בעולם. היא ניצבת אחרי הודו, בה אובחנו 78,524 איש וארצות הברית עם 38,904. זאת, בעוד שמומחים מזהירים מפני גל שני.

אחות חובשת מסכת פנים לצורך התגוננות מנגיף הקורנה במחלקת קורונה בטהראן, איראן 27 בספטמבר 2020. רויטרס
המצב באיראן מחמיר. אחות בטהראן/רויטרס

איראן, שכבר נמצאת במה שגורמים רשמיים מתארים בתור גל שלישי, דיווחה על שיא של 4,392 מקרים חדשים. 230 בני אדם מתו ביממה האחרונה ברפובליקה האסלאמית, שעם 27,888 קורבנות מהמגיפה, היא המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר במזרח התיכון. 488,236 אובחנו חיוביים לווירוס.

גרמניה דיווחה על עלייה כמעט בשליש במספר המאובחנים, עם 4,058 מקרים חדשים. אף שזה נמוך יותר בהשוואה למדינות אחרות ביבשת, מאז אפריל לא נרשם נתון כזה. בכיר במערך הבריאות הזהיר כי גרמניה עשויה להגיע עד לעשרת אלפים מקרים ביום, אלא אם האזרחים יקפידו על הגיינה ושמירה על מרחק.

נשים עוטות מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במדריד, ספרד 8 באוקטובר 2020. AP
הסגר בוטל בבירת ספרד. תושבות מדריד עם מסיכות, היום/AP

אוסטריה, עם 1,209 נדבקים ביממה האחרונה, חצתה משמעותית את השיא הקודם שנקבע אי-שם במרץ. לפני הנתונים הרשמיים, המספרים עולים בקביעות מאז סוף יוני, ויותר מחצי ממספר הנדבקים האחרונים היו בבירה וינה. שיאי נדבקים יומיים נרשמו גם באוקראינה - 5,397, בצ'כיה - 5,335, בפולין - 4,280 לצד שיא יומי של מתים, 76, ובסלובקיה, עם 1,037.

ברוסיה דווח על 11,493 מקרים חדשים היום, קרוב לשיא היומי שנרשם במאי. מספר המאובחנים הכולל הגיע ל-1,260,112, ואחרי ש-191 איש מתו מהווירוס ביממה האחרונה, מניין המתים טיפס ל-22,056 מאז פרוץ המגיפה במדינה.

בקנדה, בכירים במשרד הבריאות הודיעו כי מספר המקרים המאובחנים שדווח גדל ב-40% בשבוע החולף, לעומת השבוע שקדם לו, כאשר כמות המקרים היומית נעה בממוצע בכ-2,000 איש. ראש הממשלה ג'סטין טרודו הודיע בחודש שעבר שרוב המדינה נכנסה לגל שני של קורונה. כעת במדינה מעודדים את התושבים לשמור על ריחוק חברתי ולהישאר בביתם.

אנשים עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בסאו פאולו, ברזיל 7 באוקטובר 2020. רויטרס
מספר הנדבקים עלה ל-5 מיליון. תושבות ברזיל עם מסיכות בסאו פאולו, אתמול/רויטרס

בבריטניה, 17,540 מקרים חדשים של נגיף הקורונה נרשמו ב-24 השעות האחרונות - עלייה של יותר מ-3,000 מהיממה הקודמת. חברי פרלמנט מאזור המידלנדס וצפון אנגליה מבקשים לקבל פרטים נוספים על התוכניות האפשריות לסגירת מסעדות ופאבים באזורים שנפגעו הכי קשה על ידי הווירוס. במקביל, קצין הרפואה הראשי של בריטניה האחראי על המאבק במגיפה הציג הוכחות לכך ש"חלק ניכר" מההדבקות נעשית בתחום האירוח והבילוי.

באיטליה נרשמו 4,458 מקרים חדשים ביממה האחרונה, כמות ההדבקות היומית הגדולה ביותר מאז אמצע אפריל, אז הייתה המדינה תחת סגר כללי. איטליה, שנחשבה בגל הראשון כמוקד התפרצות חמור ביבשת אירופה, חווה גל תחלואה נוסף, אך הפעם יציב יותר.

אנשים עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בתחנת הרכבת המרכזית של פרנקפורט, גרמניה 8 באוקטבובר 2020. AP
מאז אפריל לא נרשמו מספרים דומים. נוסעים בתחנת רכבת בפרנקפורט/AP

חדשות טובות הגיעו מניו זילנד, שהצליחה להתגבר גם על הגל השני של המגיפה, אחרי שאוקלנד הסירה את המגבלות על מספר המתקהלים והריחוק החברתי במסעדות ובפאבים. בסך הכול יש 37 מקרים פעילים במדינה, אך כולם בבידוד ותחת מעקב. אוקלנד, העיר הגדולה ביותר במדינה, הוכנסה לסגר באוגוסט בעקבות התפרצות מקומית. ניהול המשבר במדינה על ידי ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן זכה לשבחים בינלאומיים, והיא ומפלגתה צפויים להגדיל את כוחן בבחירות לפרלמנט בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully