וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה: גרמניה תעביר יותר מחצי מיליארד אירו סיוע לניצולי שואה

14.10.2020 / 14:58

התשלומים יגיעו בשנתיים הקרובות לכ-240 אלף יהודים ברחבי העולם, רבים מהם בישראל, לאחר שיחות בין הממשלה הגרמנית לוועדת התביעות. רבים מהניצולים חיים לבדם, וסובלים מבעיות רפואיות. "הם צריכים להחליט בין מזון, תרופות ושכר דירה"

בווידאו: אשכנזי ועמיתו מאיחוד האמירויות בביקור באנדרטת השואה בברלין/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

גרמניה הסכימה להעביר יותר מחצי מיליארד אירו לניצולי שואה המתקשים לשרוד את מגיפת הקורונה - כך הודיעה היום (רביעי) ועדת התביעה, ארגון מניו יורק שמנהל את המשא ומתן עם ממשלת גרמניה על הפיצויים שיגיעו בשנתיים הקרובות לכ-240 אלף איש ברחבי העולם, שרובם חיים בישראל.

רבים מניצולי השואה סובלים מבעיות רפואיות רבות שנגרמו בשל התזונה הלקויה שלהם במהלך מלחמת העולם השנייה. בנוסף לכך, רבים מהם חיים לבדם אחרי שאיבדו את משפחותיהם והם סובלים מבעיות נפשיות בשל רדיפת הנאצים.

מנכ"ל הארגון, גרג שניידר, אמר כי רבים מהניצולים חושבים שאם הם שרדו את השואה, "נעבור גם את זה". בשיחה עם סוכנות הידיעות אי-פי מניו יורק הוסיף כי "אם חופרים עמוק יותר, מבינים את הטראומה שעדיין שוכנת באנשים".

שניידר אמר כי רבים מהם גם חיים מתחת לקו העוני, והעליות הנוספות של מסיכות ואמצעים אחרים להגנה מפני הווירוס ואספקת מצרכים ריסקו רבים מהם. "הם צריכים להחליט בין מזון, תרופות ושכר דירה", אמר.

75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ ויום הזיכרון הבינלאומי לזכר קרבנות השואה.פולין 2020. רויטרס
"אם חופרים עמוק, מבינים את הטראומה". טקס לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ/רויטרס

הסכומים החדשים לא מיועדים למי שכבר מקבל שילומים מגרמניה, אלא בעיקר יהודים שנמלטו מהנאצים והגיעו לשטחי ברית המועצות ולמקומות אחרים בעולם בזמן המלחמה. לדברי שניידר, כ-50% מהניצולים בארצות הברית חיים בברוקלין, ונפגעו קשה מהמגיפה שהכתה בניו יורק בתחילת ההתפרצות.

עם זאת, הוא אמר כי המספרים נראים קשים עוד יותר בישראל ובמקומות אחרים בעולם. "זה אסון מתגלגל", אמר.

כל אחד מהניצולים יקבל שני תשלומים של 1,200 אירו לאורך השנתיים הבאות מתוך סכום של כ-564 מיליון אירו בסך הכול. זה בנוסף לסיוע חירום של 4.3 מיליון דולר שחילקה ועדת התביעות בחודשי האביב לסוכנויות הדואגות לניצולים.

כמו כן, ועדת התביעות אמרה כי גרמניה הסכימה בסבב השיחות השנתיות האחרון להגדיל את קצבאות הרווחה לניצולי השואה ב-30.5 מיליון אירו ל-554.5 מיליון אירו ל-2021. משרד החוץ של גרמניה טרם הגיב על סבב השיחות האחרון.

מאז תחילת המשא ומתן השנתי עם ועדת התביעות ב-1952, ממשלת גרמניה שילמה 80 מיליארד אירו לניצולי שואה.

כחלק מהשיחות השנתיות, הצדדים דנים בהרחבת הזכאים לפיצויים. השנה, הממשלה בברלין הסכימה להכיר ב-27 "גטאות פתוחים" בבולגריה וברומניה, ואלו שחיו במקומות הללו יהיו זכאים לפיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully