וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן אפשר לטוס ומה מביאים לשדה: נתב"ג חוזר לפעילות סדירה

15.10.2020 / 22:00

הלילה בחצות יפוג תוקפן של הגבלות הטיסה והיציאה מישראל שהוטלו עם תחילת הסגר הנוכחי. במשך שבועיים וחצי הושבתה מרבית פעילות השדה, והנפגעות העיקריות היו חברות התעופה. מי יכול לטוס, לאילו יעדים, מתי צריך בידוד, ומה לגבי תיירות נכנסת?

בווידאו: ועדת הכלכלה אישרה את פתיחת נתב"ג/צילום: ערוץ הכנסת

הלילה (שישי) בחצות ישוב נמל התעופה בן גוריון לפעילות סדירה. בכך, יוסרו כל מגבלות הטיסה שניתנו במסגרת סגר הקורונה, שנכנס לתוקף ב-25 בספטמבר.

בשבועיים וחצי בהם נתב"ג פעל תחת מגבלות, עלו טענות ועדויות על מעבר חופשי של נוסעים חרף התקנות. הנפגעות המרכזיות היו חברות התעופה, שנאלצו לבטל יותר מ-200 טיסות במהלך תקופה זו.

כעת כשישוב נמל התעופה למתכונת מלאה, מי יכול לטוס, לאלו יעדים, באיזה מקרה דרוש בידוד ומה עושים כשמגיעים לשדה?

נמל התעופה בן גוריון 18 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
בארה"ב יידרשו ישראלים לבידוד רק בחלק מהמקומות. נוסע עם מסכה בנתב"ג/ראובן קסטרו

מה היה עד עכשיו?

בתקופת הסגר, כשבועיים וחצי, הוגבלה יציאת ישראלים לחו"ל, מלבד אלו שענו על אחד משלושת התנאים: יציאה לצורך צרכים מאושרים (רפואיים, עבודה, סטודנטים), רוכשי כרטיסים בטרם 25 בספטמבר וחריגים הומניטריים המוכרים ומאושרים על ידי משרד התחבורה. עם ביטול התנאים, כל מחזיקי הכרטיסים יכולים לטוס, כולל אלו שרכשו אותם לאחר תחילת הסגר.

לאן ניתן לטוס?

לכל מדינה שמתירה לתיירים ישראלים להיכנס, כמו יוון, בולגריה וקרואטיה. עם זאת, רשימת המדינות שלא מקבלות ישראלים ארוכה יותר, זאת בשל רמת התחלואה במדינה, וכוללת את רוב מדינות אירופה. כמו כן, בארצות הברית יידרשו ישראלים לבידוד רק בחלק מהמקומות.

פעילות סדירה בנתב"ג - מה זה אומר?

  • אזרחים יכולים לרכוש כרטיסי טיסה לכל יעד ולטוס ללא הגבלות מיוחדות בנתב"ג
  • הקריטריונים לפיהם רק לחריגים מותר לטוס במהלך הסגר - מבוטלים
  • תותר נסיעה לנתב"ג במסגרת הסגר בהצגת כרטיס טיסה
  • יש לוודא כי מדינת היעד מתירה כניסת תיירים ישראלים
  • בחזרה ארצה ממדינות אדומות - בידוד לשבועיים, ממדינות ירוקות - אין צורך בבידוד

מה צריך כדי לטוס?

על מנת להיכנס למדינות האירופיות המקבלות נוסעים מישראל נדרש למלא טופס הצהרה באתר משרד הבריאות ולהציג בדיקת קורונה שלילית שנערכה בפרק זמן של 72 שעות לפני הטיסה. לגבי מדינות אחרות, הדרישות משתנות ממדינה למדינה.

מטוסי אל על בנתב"ג, אפריל 2020. פלאש 90, פלאש 90
האיסור על כניסת אזרחים זרים לישראל עומד בעינו. מטוסי אל על בנתב"ג/פלאש 90, פלאש 90

כיצד יתנהלו בנתב"ג?

לאחר הצגת כרטיסי הטיסה והאישורים הנדרשים, ניתן להיכנס ולהמשיך בתהליך הצ'ק-אין, הבידוק הבטחוני, ביקורת הדרכונים וכו'. במתחם המזון שבדיוטי פרי אושרו פתיחת 40 שולחנות תחת מתווה ריחוק בין מקומות הישיבה.

מה קורה בחזרה לישראל, והאם צריך בידוד?

פטור מבידוד מתאפשר רק לשבים ממדינות ירוקות. השבים ממדינות אדומות מחויבים בבידוד ביתי של שבועיים. בנתב"ג פתחו מטעם רשות האוכלוסין שני מסלולים לחוזרים מחו"ל: מסלול ירוק לשבים ממדינות ירוקות, בו יציגו את אישור הבריאות, ומסלול אדום לשבים משאר המדינות, שם יוסברו להם תנאי הבידוד, ופרטיהם ירשמו לשם מעקב ותחקיר.

ומה בנוגע לתיירות נכנסת?

בשלב זה, למרות מאמצי לשכת התיירות הנכנסת ומתווי הקפסולות שאושרו, האיסור על כניסת אזרחים זרים לישראל עומד בעינו, למעט כאלו שאושרו על ידי שגרירות ישראל בארצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully