וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיירת מחאת פרשת הצוללות הגיעה לירושלים: "נתניהו בגד באמון הציבור"

עודכן לאחרונה: 14.10.2020 / 23:09

רכבי המפגינים נגד ראש הממשלה עברו דרך קריית שמונה, קיסריה ות"א. השיירה הגיעה לבית המשפט העליון בבירה, ומשם למעון רה"מ, שם התקיימה מחאה בהשתתפות 200 בני אדם. "חייבים לחקור את הפרשה, אסור להיכנע לנאשם. במקום שבו אין אמת - השקר הוא דרך חיים", אמרו המפגינים

בווידאו: שיירת המחאה בפרשת הצוללות/צילום: ניב אהרונסון ורוני כנפו

כ-200 בני אדם מחו הערב (רביעי) על פרשת הצוללות מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. שיירת המחאה, במהלכה הולבשו עשרות מיצגי צוללות על רכבים, הגיעה למתחם לאחר שעברה דרך קריית שמונה, חיפה, קיסריה ותל אביב - ומשם לבית המשפט העליון בבירה.

"ראש הממשלה מפקיר את האזרחים כדי להיחלץ מאימת הדין", אמרה נציגת הדגלים השחורים שקמה שוורצמן. "אסור למערכות להיכנע לנאשם, את הפרשה החמורה מקום המדינה חייבים לחקור".

שיירת הצוללות לירושלים 14 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
הדגלים השחורים מחוץ לבית המשפט העליון, היום/ראובן קסטרו

פרופ' יורם יובל נשא דברים במחאה מול בית המשפט העליון. "אנחנו לא נזוז מכאן. מי שצריך ללכת לקיסריה ולעולם הגדול שמחכה לו - שילך מפה ואנחנו נישאר", אמר. "במקום שבו אין אמת, השקר הוא דרך חיים. בגידה במולדת נחשב לפשע חמור בכל מערכות המשפט בעולם".

לדבריו, "יש עוד סוג של בגידה שלא מופיע בספרי החוקים, גם לא של הדיקטטורות: בגידה באמון. לדעתי נתניהו הוא בוגד, אבל הוא לא בוגד במובן של בגידה במולדת. אני לא מאמין שנתניהו אישר לשבור את היתרון הטכנולוגי שלנו מול המצרים, כדי שהוא ובני דודים שלי ירוויחו כמה גרושים. אני כן מאמין שנתניהו בגד באמון שלכם ושלי. כמו שאיש בוגד באישתו".

אחת המפגינות, רונית המתגוררות בירושלים, אמרה כי "באנו לכאן לדרוש לפתוח בחקירה מידית נגד המושחת על פרשת הצוללות. השחיתות במדינה הזו מתגברת מיום ליום".

מפגן שיירת הצוללות בירושלים 14 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
מפגן הצוללות בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

השיירה, בהובלת תנועת "חקירה עכשיו", יצאה הבוקר מקריית שמונה, יממה לפני שהמדינה נדרשת להשיב בעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות. במחאה התקיים מפגן, ובו 70 מיצגי צוללות שהולבשו על רכבים, כ-20 אופנועים, כעשרה טרקטורוני אוויר ומטוסי "אולטרה-לייט" וכן שייט קיאקים.

"'חקירה עכשיו' היא תנועת מחאה הדורשת פתיחת ועדת חקירה בנושא רכש כלי השייט, מניות נתניהו ואישור מכירת צוללות מתקדמות למצרים, לאור ממצאים חדשים שהתגלו לאחרונה וכדי לטהר את מערכת הביטחון והממונים עליה מקומבינות ,שוחד, וגזירת קופונים", הסבירו.

שיירת הצוללות בירושלים 14 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
שיירת המחאה נגד פרשת הצוללות בכביש 1, היום/ראובן קסטרו

בטקס בקיסריה נאמו אלוף (במיל') עמירם לוין והסופר מאיר שלו, ושרה הזמרת אחינועם ניני. לדברי המפגינים השתתפו בו אלפים. בחיפה נאמו הסופרת צרויה שלו, טלי זייד, נכדתם של ציפורה ואלכסנדר זייד, הבמאי סיני פתר, אלוף (במיל') עמי איילון וד"ר בשיר כרכבי.

בדבריו ציין איילון כי הוא בעד רכישת צוללות, אך הבהיר יש לעשות זאת "בהגינות ובלי לגזור קופונים". עוד קרא להמשיך ולדרוש ועדת חקירה על נושא הצוללות. "מי שיושב בבית ואינו יוצא להפגין משתף פעולה עם הצד הלא נכון", הדגיש.

דן חלוץ במהלך נאומו במפגן שיירת הצוללות בירושלים 14 באוטקובר 2020. ראובן קסטרו
דן חלוץ במהלך נאומו בשיירת הצוללות בירושלים/ראובן קסטרו
שיירת המחאה נגד פרשת הצוללות בכיבש 1
 14 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
שיירת המחאה נגד פרשת הצוללות בכביש 1, היום/ראובן קסטרו

בטקס שהתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב ינאמו בין היתר תא"ל (במיל') גיורא ענבר, הסופר פרופ' חיים באר, המחזאי יהושוע סובול ופרופ' עוזי ארד, לשעבר היועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וראש המל"ל.

בבית המשפט העליון בירושלים בין נושאי הדברים יהיו רא"ל (במיל') דן חלוץ ויוצאי חיל הים, ובבלפור ינאמו תא"ל (במיל') אמיר השכל, ממובילי המחאה, העיתונאית שרון שפורר, מנהל הגמנסיה הרצליה ד"ר זאב דגני והפעילה הפוליטית ונכדתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, נועה רוטמן.

שיירת הצוללת של "חקירה עכשיו" מקריית שמונה לבלפור, 14 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
שיירת המחאה, הבוקר/אתר רשמי, הדגלים השחורים
שיירת הצוללת של "חקירה עכשיו" מקריית שמונה לבלפור, 14 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
שיירת הצוללות, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות, ובדרישה לחקור את מעורבותו בתיק 3000, הנקרא גם פרשת הצוללות.

במרכז הפרשה עומדות עסקאות בשווי מיליארדי שקלים לרכישת צוללות וכלי שיט עבור מדינת ישראל מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" (Thyssenkrupp). על פי כתב החשדות, העסקאות המדוברות הושפעו מהצד הישראלי על ידי שורה של אנשי ציבור וקצינים בכירים במיל' שביצעו עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, וביקשו לגזור לעצמם קופוני עתק.

שיירת הצוללת של "חקירה עכשיו" מקריית שמונה לבלפור, 14 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מפגינים בצד הדרך, הבוקר/אתר רשמי, הדגלים השחורים

כעת, ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים:

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully