וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטקטיקה החדשה של סין נגד טייוואן: הצגת "מרגלים" בטלוויזיה

בימים האחרונים משודרות הודאות של אזרחים טייוואנים בפשעים שביצעו לכאורה, אך באי אומרים כי זה קמפיין הפחדה נוסף מצד בייג'ינג, המפילה בפח את תושביה. בייג'ינג הגבירה לאחרונה את הלחץ על האי שבו היא רואה חלק ממנה, ושלחה אזהרה נוספת: "מסר לכוחות הבדלניים"

תרגיל אוויר, ים ויבשה של צבא טייוואן/צילום: רויטרס

סין פתחה בחזית חדשה בקמפיין הלחץ שלה נגד טייוואן עם שורה של האשמות בריגול והודאות ששודרו בטלוויזיה הרשמית. באי הדמוקרטי, שבו רואה בייג'ינג חלק אינטגרלי ממנה, גינו זאת כמלכודת לאזרחיה וכסיבה נוספת לפחד מלבקר בסין. סין שלחה בחודשים האחרונים מטוסי קרב סמוך לאי כחלק מקמפיין הלחץ שלה. הנשיאה של טייוואן צאי אינג-וון אמרה כי האי לא ייקלע לפרובוקציות, אבל יגן על עצמו.

מאז יום ראשון בערב, הטלוויזיה הסינית הציגה "מרגלים טייוואנים" שלטענתה פועלים בסין, והם הודו בפשעיהם לכאורה. לפי הטלוויזיה הרשמית של סין, כחלק ממבצע "רעם-2020", חשפה מאות פעולות של כוחות המודיעין של טייוואן "לחדור ולהזיק" לסין ולהקים רשת של מרגלים.

עיתון הגלובל טיימס, השייך ליומון העם של המפלגה הקומוניסטית, אמר היום (רביעי) כי החשיפות הן מסר ל"כוחות הבדלניים" באי. בטייפה אומרים כי בייג'ינג מפלילה ומפילה בפח אנשים, ושידור הודאותיהם בטלוויזיה לפני תחילת משפטם הוא הפרה חמורה של הליך משפטי הוגן. טענות אלו נשמעו על ידי ארגוני זכויות אדם תקופה ארוכה.

אזרח טייוואן שהוצג על ידי סין כמרגל. 14 באוקטובר 2020. הטלוויזיה הרשמית בסין, אתר רשמי
"כלי של המפלגה הקומוניסטית". אזרח טייוואן שהוצג כמרגל/אתר רשמי, הטלוויזיה הרשמית בסין

ראש ממשלת טייוואן, סו צנג-צ'אנג, אמר לכתבים כי סין מפיצה השמצות ו"יוצרת טרור". כשנשאל אם טייוואן מרגלת אחרי סין - האשמות הדדיות שמחליפים הצדדים - הוא אמר כי ארצו כבר לא עושה זאת ולא צריכה לעשות זאת. "סין היא מדינה אוטוריטרית, והיא תמיד עושה סוג כזה של הסתננות ונזק, אז היא חושבת שאחרים עושים זאת גם. הם לא יודעים שטייוואן היא דמוקרטית ופתוחה במשך תקופה ארוכה".

האי מציין עיוותים ברורים שעלו בחלק מהטענות של סין, שבין היתר אמרה כי אחד המרגלים עבד בעבר עבור מנהיגה לשעבר של המפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית השלטת צ'ו ג'ונג-טאי. צ'ו אמר כי הוא לא מכיר את האיש.

לא ניתן היה להשיג אף אחד מהנאשמים בריגול לתגובה, אף שדוברת המשרד לענייני טייוואן בסין אמרה כי הם קיבלו עורכי דין וטען שהחקירות נעשו בהתאם לחוק. לטענתה, מפלגת השלטון בטייוואן "הגבירה את הקנוניה שלה עם כוחות זרים אנטי-סיניים, מה שיוצרים תקריות רבות". היא קראה לממשל באי לחדול מ"פגיעה באינטרס הכללי של העם הסיני".

עוד בוואלה!

טייוואן מאסה בבלבול בינה לסין, ותחליף את הדרכונים שלה

לכתבה המלאה
נשיאת טייוואן, צאי אינג-ון עוטה מסכה במהלך נאומה בטאיפיי 12 באוגוסט 2020. רויטרס
האי לא ייקלע לפרובוקציות, אבל יגן על עצמו. הנשיאה צאי אינג-ון/רויטרס

המעצרים האחרונים העלו חששות בטייוואן לגבי בטיחותם של האזרחים שלה בסין. "חשבו על הסיכונים", אמר וונג טינג-יו, בכיר במפלגת השלטון החבר בוועדת יחסי החוץ וההגנה בפרלמנט. "כל טייוואני, לא קשר לעמדותיו הפוליטיות או השיוך המפלגתי שלו, הוא פשוט כלי של הקומוניסטים בסין".

בסין הגבירו את הלחץ על טייוואן במקביל להגדלת מכירות הנשק של ארצות הברית לאי, שביסס שלטון עצמי מאז תום מלחמת האזרחים מול הקומוניסטים ב-1949 עם מנוסת הלאומנים מסין היבשתית. למרות זאת, בין וושינגטון לטייפה אין יחסים רשמיים, אחרי שהכירה בשלטון הקומוניסטי בסין בשנות ה-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully