וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון תעמולה סיני מדמה הפצצה של בסיס אמריקני באוקיינוס השקט

21.9.2020 / 14:26

חיל האוויר הסיני לא השאיר הרבה מקום לדמיון, כשבסרטון נצפו מפציצים בעלי יכולת גרעינית תוקפים את מה שנראו כמו בסיס אווירי באי גואם. זאת על רקע המתיחות סביב טייוואן. "אנחנו מגני ביטחון שמי המולדת"

בווידאו: סימולציה של מפציצים סינים תוקפים בסיס אמריקני/צילום: חיל האוויר הסיני

חיל האוויר של סין פרסם סרטון שבו נראו מפציצים גרעיניים תוקפים בסימולציה מה שנראה כמו בסיס אמריקני באי גואם. הסרטון פורסם בזמן של מתיחות גוברת בין סין לארצות הברית, וביום השני לתרגיל שערכה בייג'ינג סמוך לטייוואן במחאה על ביקוריהם של בכירים אמריקנים באי בשבועות האחרונים.

בגואם, שבאוקיינוס השקט, שוכנים בסיסים אמריקניים גדולים, כולל בסיס חיל האוויר אנדרסן שנראה בסרטון הסיני. הבסיס יהיה קריטי לכל תגובה אמריקנית לסכסוך שעשוי לפרוץ באזור. הסרטון לווה במוסיקה דרמטית, בדומה לקדימון לסרט הוליוודי, ובו נראו מפציצי H-6 ממריאים מבסיס במדבר. הסרטון נקרא "אל המלחמה H-6K יוצא למתקפה", אך גולשים ברשתות החברתיות ציינו בלעג כי הוא השתמש בקטעים מסרטים הוליוודיים.

מפציץ גרעיני של סין מסוג H-6, 23 ביולי 2017. AP
נראה תוקף בסיס אמריקני בסימולציה. מפציץ H-6 סיני/AP

במהלך הסרטון, נראה המפציץ תוקף מסלול המראה לא מזוהה, אך לפי תמונות לוויין הוא נראה זהה לחלוטין לזה של בסיס אנדרסן. המוסיקה עצרה בפתאומיות, בזמן שהאדמה רעדה ולאחר מכן נראו תמונות אוויריות מהפיצוץ.

"אנחנו מגני הביטחון האווירי של המולדת, יש לנו את הביטחון ואת היכולת להגן תמיד על ביטחון שמי המולדת", כתב חיל האוויר בתיאור הקצר לסרטון, שפורסם בחשבון הוויבו שלו, המקביל הסיני לטוויטר.

משרד ההגנה של סין והפיקוד ההודי-פסיפי של צבא ארצות הברית טרם הגיבו לסרטון. קולין קוך, עמית מחקר במכון להגנה וללימודים אסטרטגיים בסינגפור, אמר כי הסרטון נועד להבליט את יכולת התקיפה ארוכת הטווח של סין ולשלוח מסר מאיים לארצות הברית ולפיו היא יכולה להגיע ליעדים כמו גואם, שאמור להיות בטוח.

המפציצים מדגם H-6 היו מעורבים בתמרונים הרבים שערכה לאחרונה סין ליד טייוואן, שאותה היא רואה בתור מחוז מורד. בייג'ינג מעולם לא זנחה את האפשרות להשתלט מחדש על האי בכוח צבאי. H-6K הוא הדגם המשודרג ביותר של המפציץ, שעוצבה על בסיס המפציץ הסובייטי טופולב-16.

עוד בוואלה!

מה אנחנו צריכים לדעת על המשבר בין ארה"ב לסין

לכתבה המלאה
בסיס חיל האוויר של ארצות הברית באי גואם, 15 באוגוסט 2017. רויטרס
קריטי בתגובה לסכסוך באזור. בסיס חיל האוויר האמריקני בגואם/רויטרס

במקביל, היום פרסם פיקוד הזירה המזרחית של צבא סין, שיפקד על כל מתקפה אפשרית על טייוואן, סרטון תעמולה משלו.

בסרטון, ששמו "מה אם תפרוץ היום מלחמה?", נראים חיילים רצים בגבעות מיוערות ושיגורי טילים בליסטיים. "מולדת, אני נשבע שאלחם למענך עד מותי", נכתב באותיות סיניות מוזהבות וגדולות בסוף הסרטון, על רקע פיצוצים.

במשרד ההגנה של טייוואן אמרו היום כי לטייפה יש את הזכות להגן על עצמה ולצאת למתקפת נגד מול "ההטרדות והאיומים", במסר שיועד לסין. במשרד ההגנה אמרו כי טייוואן לא מנסה ליצור פרובוקציות, אך היא גם "לא מפחדת מהאויב". ארצות הברית הגבירה את מכירות הנשק שלה לטייוואן בחודשים האחרונים, על רקע המתיחות שלה עם סין. וושינגטון היא השותפה הבינלאומית המשמעותית ביותר של האי הדמוקרטי, אף שאין ביניהם יחסים רשמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully