וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ללבנון: אם תהיו מעשיים, ניתן להגיע להסכם על הגבול הימי בתוך שבועות

13.10.2020 / 15:18

בכירים במשרד האנרגיה שיגרו מסר לעמיתיהם בצוות הלבנוני לקראת פתיחת המו"מ על הגבול הימי, לפיו אם יגיעו לשיחות בגישה חיובית - אפשר יהיה לגבש הבנות בזמן קצר. הם הדגישו כי המחלוקת בין הצדדים אינה גדולה, והבהירו: "זה לא תהליך שלום, אלא פתרון טכני לפיתוח משאבים"

בווידאו: גבול ישראל - לבנון/צילום: רויטרס

בכירים במשרד האנרגיה אמרו היום (שלישי) בתדרוך לכתבים כי אם נציגי לבנון יגיעו למשא ומתן עם ישראל על הגבול הימי עם גישה חיובית ופרגמטית, ניתן יהיה להתקדם במהירות ולהגיע להסכם בתוך שבועות או חודשים. זאת, לקראת השיחות שיתקיימו מחר בין הצדדים.

"אנחנו ניגשים למשא ומתן בגישה פרגמטית ומעשית", אמרו בכירים במשרד האנרגיה בתדרוך לכתבים. "המטרה שלנו היא לפתור את המחלוקת בעניין תיחום המיים הכלכליים בין המדינות. זה לא תהליך שלום. זו לא נורמליזציה. זו מטרה מוגדרת של פתרון מחלוקת טכנית וכלכלית לא גדולה שמונעת פיתוח של משאבי גז ונפט במזרח הים התיכון".

מפת לבנון ישראל. השטח הכלכלי הימי של לבנון ושטח המחלוקת. Creative Commons
שטח המחלוקת בין ישראל ללבנון/Creative Commons

בכירים במשרד האנרגיה הדגישו כי המחלוקת בין הצדדים אינה גדולה ושטח המחלוקת מגיע בקטעים הארוכים ביותר של קו המים הכלכליים ל-15 קילומטר, ובקטעים הקצרים ביותר לקילומטרים בודדים.

"אם הצד השני רוצה להגיע למשא ומתן כדי לנצח את האויב הציוני, לא תהיה התקדמות והלבנונים יישארו במצב בו הם נמצאים עכשיו בלי יכולת לפתח את מאגרי הגז שלהם", אמרו הבכירים. "אבל אם הצד השני יבוא בגישה פרגמטית, הם ייתקלו בגישה פרגמטית מהצד הישראלי. ונקווה שנוכל להתקדם תוך שבועות או חודשים. זה עדיף על להמשיך ולהיתקע עוד עשר שנים".

עוד בוואלה!

מיליארדי דולרים על הכף: מה צריך לדעת על המו"מ עם לבנון על הגבול הימי

לכתבה המלאה
ספינת חיל הים של האו"ם מסיירת מול חופי לבנון בעיירה נקורה, 16 בדצמבר 2013. רויטרס
ספינת חיל הים של האו"ם מול חופי לבנון/רויטרס

המשא ומתן בין נציגי ישראל לבנון ייפתח מחר בשעה 10:00 בבוקר, כששתי המשלחות יתכנסו באוהל גדול בבסיס האו"ם בנאקורה - כ-200 מטר מצפון לגבול בין ישראל ללבנון, יחד עם נציגי ארצות הברית והאו"ם.

ממשל טראמפ מינה את שגריר ארצות הברית באלג'יריה לשעבר, ג'ון דורצ'ר, לתפקיד המתווך בין הצדדים והוא ישתתף בכל סבבי השיחות. במפגש הראשון מחר ישתתפו גם עוזר שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון דיוויד שנקר ונציג האו"ם ללבנון יאן קוביש, שאנשיו ייתנו חסות לשיחות.

מי שיעמוד בראש הצוות הישראלי במשא ומתן יהיה מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי. מהצד הלבנוני יעמדו בראש צוות המשא והמתן נציג משרד האנרגיה הלבנוני וגנרל מצבא לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully