וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את חוזה השלום עם איחוד האמירויות

עודכן לאחרונה: 12.10.2020 / 13:31

השרים אישרו פה אחד את חוזה השלום שיובא ביום חמישי הקרוב להצבעה גם בכנסת. בסוף השבוע נתניהו שוחח עם יורש העצר של אבו-דאבי מוחמד בן זאיד. לשכת נתניהו מסרה שהשניים סיכמו להיפגש בקרוב. משלחת בכירה מאיחוד האמירויות תגיע לביקור בישראל בשבוע הבא

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

הממשלה אישרה היום (שני) פה אחד את חוזה השלום שנחתם עם איחוד האמירויות הערביות, וביום חמישי הקרוב יובא ההסכם גם לאישורה של הכנסת. "ההסכמים מבטאים את השינוי הדרמטי שחוללנו במעמדה של ישראל באזור", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אין לי ספק שבקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות".

מוקדם יותר היום שוחח נתניהו בטלפון עם יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זאיד, והשניים דנו ביישום הסכם השלום בין המדינות. מדובר בשיחה פומבית ראשונה בין נתניהו לבן זאיד מאז השיחה המשולשת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-13 באוגוסט, בה הודיעו על חוזה השלום.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי משלחת בכירה מאיחוד האמירויות, בהם שרי האוצר והכלכלה, תגיע לישראל ביום שלישי הבא. המשלחת תגיע כדי להמשיך בשיחות על ההסכמים השונים בין המדינות. כמו כן, נמסר מלשכתו כי נתניהו ובן זאיד סיכמו להיפגש בקרוב.

נשיא ארה"ב טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו ושרי החוץ של בחריין והאמירויות בטקס חתימת הסכמי הנרמול עם האמירויות ובחריין, הבית הלבן, וושינגטון, 15 בספטמבר 2020. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובן זאיד דנו ביישום ההסכם בין המדינות. החתימה בוושינגטון, ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"בסוף השבוע שוחחתי עם בן זאיד, הזמנתי אותו לביקור בישראל והוא הזמין אותי לביקור באבו דאבי", אמר נתניהו. "אבל עוד קודם לכן אנחנו נראה כאן משלחת מאיחוד האמירויות ותצא משלחת נוספת שלנו לשם. אני מבטיח לכם שנקבל את המשלחת מאיחוד האמירויות באותו חום ובאותה התרגשות גדולה, כפי שהתקבלה המשלחת הישראלית באבו דאבי".

הוא הוסיף כי "דיברנו על שיתופי הפעולה שאנחנו מקדמים - בהשקעות, בתיירות, באנרגיה, בטכנולוגיה ובתחומים נוספים. אנחנו גם נשתף פעולה וכבר משתפים פעולה במאבק נגד מגיפת הקורונה. זה כבר קורה, זה יקרה בהיקף הרבה יותר גדול. זה מאוד יסייע לנו לצלוח את המגיפה".

מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות הערביות, בכינוס מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ במכה, סעודיה, 30 במאי 2019. רויטרס
ייפגש עם נתניהו בקרוב. בן זאיד/רויטרס

"ההסכמים הללו מבטאים את השינוי הדרמטי שחוללנו במעמדה של ישראל באזור", הוסיף ראש הממשלה. "מדינות ערב רוצות לעשות איתנו שלום, כי הן רואות איך הפכנו את ישראל למעצמה. הן רואות גם איך אנחנו עומדים מול איראן, לפעמים לבד, מול כל העולם. הן מבינות שאנחנו יכולים לסייע להן בהרבה מאוד תחומים. הם רואים שישראל לא רק שאינה נטל ואינה אויב - היא בעלת ברית חיונית בכל זמן, בייחוד בעת הזאת".

טראמפ אמר אמש בשיחת טלפון עם בן זאיד כי "יש לנצל את ההזדמנות ולעודד מנהיגים של מדינות אחרות במזרח התיכון ללכת בדרכה של איחוד האמירויות ולקדם נורמליזציה עם ישראל".

גנץ: אסור להרפות מהמאמצים לשלום מול שותפים נוספים

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס בישיבת הממשלה לחוזה עם איחוד האמירויות. "אני עוסק בנושא ההסכם מול האמירויות והשלכותיו הביטחוניות מול הרשויות האמריקניות המוסמכות. ההסכם יקודם תוך כדי שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. אסור להרפות מהמאמצים לשלום מול עוד שותפים באזור - זו חובה מוסרית ולאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully