וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חיילות נדבקו בקורונה במחנה 80, וההורים זועמים: "הן קרובות להתמוטטות"

12.10.2020 / 8:50

75 מהמשרתות נמצאו חיוביות לנגיף בבסיס הטירונים, והתחלואה הגבוהה עוררה ביקורת מצד הוריהן על אופן מאבק הצבא בקורונה. הם טענו כי תוצאות הבדיקות של בעלות תסמינים מתעכבות, והבידוד של החיילות בקבוצות מגדיל את סיכוייהן להידבק. צה"ל: "הן מקבלות מעטפת מלאה"

בווידאו: מחלקת "שבט אחים" לטיפול חולי קורונה שהקים צה"ל ברמב"ם/צילום: דו"צ

75 חיילות המשרתות במחנה 80 אובחנו עד היום (שני) כחיוביות לנגיף הקורונה, לאחר שבמהלך סוף השבוע נערך מבצע בדיקות ברחבי בסיס. התחלואה הגבוהה במחנה גררה ביקורת מצד הורים למשרתות בבסיס, המלינים על אופן ניהול צה"ל את המאבק בהתפשטות התחלואה וטוענים כי הצבא נכשל במשימתו לגדיעת שרשרת ההדבקה במחנה.

כלל החיילות פונו לכפרי המחלימים של צה"ל, ואתמול נערך בבסיס איסוף דגימות נרחב נוסף, בקרב החיילים המבודדים שאינם סובלים מסימפטומים. זאת, על מנת לזהות חולים נוספים ולקטוע את שרשרת ההדבקה במחנה.

ההורים מוחים על כך שבשונה מתנאי הבידוד הקיימים באזרחות, בצה"ל ממשיכים לבודד חיילים וחיילות בקבוצות, ובכך מגדילים את הסיכוי של חיילים בריאים להידבק. ההורים אף טענו כי בדיקתן של חיילות שפיתחו תסמיני קורונה - התעכבה מסיבות לא ברורות עד להיום.

בנוסף לכך, טוענים ההורים כי הלחץ בתוך המחנה גדול וכי בשל החשש מהידבקות. "כמה חיילות קרובות להתמוטטות פיזית וגם נפשית", אמרו. הורים אחדים אף טענו למשבר אמון עם המפקדים בבסיס, בעקבות הודעות שפרסמו בכלי התקשורת, לפיהן ההתפשטות במחנה הטירונות נבלמה.

חיילות בטירונות. דובר צה"ל
"קרובות להתמוטטות פיזית ונפשית". חיילות בטירונות/דובר צה"ל

במקביל להאשמות, חיל הרפואה צפוי לבחון פעם נוספת את נהלי הבידוד הצה"ליים, במסגרת בחינה תקופתית של נהלי הקורונה בצה"ל. לצד זאת, בחיל הדגישו כי כל המפקדים בבסיס פעלו בהתאם להנחיות, גם במסגרת העוצר והבידוד המתקיים לפי קפסולות.

גורם צבאי בכיר אמר כי חרף הטענות, הרופאה הצבאית שטיפלה בחיילים מקבלת גיבוי מהמפקדים הבכירים, והדגיש שבמהלך השתלשלות האירועים היא קיבלה החלטות, ולא נמנעה מלפעול. "הרופאה היא זו שדרשה בידוד, וכשיותר חיילים פיתחו תסמינים היא בודדה אותם עוד יותר", טען הגורם. "היא גם זו שהתעקשה להעביר את החיילים לכפר המחלימים".

בכלל צה"ל אובחנו 1,425 חיילים, קצינים, אנשי קבע ועובדי צה"ל כחיוביים בנגיף הקורונה. רוב המאובחנים במצב קל, ארבעה מאובחנים במצב בינוני וחייל אחד מוגדר כחולה במצב קשה. כ-6,003 חיילים וקצינים נמצאים בבידוד ביתי.

צה"ל: "הבידוד נעשה תוך הפרדה מוחלטת ובהקפדה מוחלטת"

מדובר צה"ל נמסר כי מקור ההדבקה בבסיס הוא בחיילת ששהתה סמוך לחולה קורונה בביתה. "מיד עם היוודע המקרה, הופעלו כלל הנהלים הנדרשים לפי הנחיות חיל הרפואה", אמרו בצה"ל, והדגישו כי "עם הופעת תסמינים אצל שלוש החולות הראשונות בבסיס, ועוד קודם לקבלת תוצאות הבדיקות, הורחקה כל מחלקה לבידוד מסגרתי".

"הבידוד נעשה תוך הפרדה מוחלטת בין חיילות עם תסמינים למי שאין תסמינים. מרגע קבלת תוצאות הבדיקות, שלוש החיילות שאובחנו כחולות פונו מיידית לכפר המחלימים", הבהירו בצה"ל. "הבידוד המסגרתי נעשה תוך הקפדה מוחלטת על כללי הריחוק החברתי ועטיית מסיכות".

ש"ג הכניסה למחנה 80. 11 באוקטובר 2020. דובר צה״ל, אתר רשמי
נהלי הבידוד הצה"ליים ייבחנו מחדש. הכניסה למחנה 80/אתר רשמי, דובר צה״ל

לטענת דובר צה"ל, "אחת ליום מתבצע ניטור רפואי, במסגרתו המבודדות עוברות תשאול ובדיקת חום. מבודדות המפתחות תסמינים מועברות לחדרים נפרדים, עם שירותים ומקלחות נפרדים. ההפרדה נשמרת גם בזמן הארוחות".

עוד נמסר כי "כלל החיילות מקבלות מעטפת רפואית, פיקודית ולוגיסטית מלאה, והן נבדקות לקורונה לפי צורך ובהתאם לקריטריונים הנהוגים בצה"ל. במידה ואחת החיילות תאומת כחולה, היא תבודד באופן מוחלט עד לפינויה המהיר לכפר המחלימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully