וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: לא נדון שוב בהריסת בית המחבל שהרג את לוחם צה"ל עמית בן יגאל

עודכן לאחרונה: 8.10.2020 / 19:02

נשיאת העליון דחתה את הבקשה לקיים דיון נוסף בעניין, וציינה כי "ההלכה בנוגע להריסת בתי מחבלים לא השתנתה" וכי "דיון נוסף הוא אינו ערעור" - ולכן אינו עומד בתנאים לקיומו. עם זאת, הבהירה כי ניתן היה להגיע לתוצאה שונה בנוגע להריסת הבית

בווידאו: דיון למחבל שהרג את עמית בן יגאל/עריכה: ניר חן

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה היום (חמישי) בקשה לדיון נוסף בפסק הדין שבו התקבלה עתירה נגד הריסת ביתו של המחבל המואשם בגרימת מותו של סמ"ר עמית בן יגאל בחודש מאי האחרון. בכך נקבע למעשה כי הבית לא ייהרס.

חיות קבעה כי ההלכה בנוגע להריסת בתי מחבלים לא השתנתה, וכי למרות שבהחלט ייתכן שניתן היה להגיע לתוצאה שונה בנוגע להריסת בית המחבל, טעות ביישום של הלכה קיימת אינה מקימה עילה לדיון נוסף. זאת, משום שדיון נוסף אינו ערעור, ושתנאי לקיומו על פי חוק בתי המשפט הוא כי נפסקה הלכה חדשה.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
הלוחם עמית בן יגאל, שנהרג בפעילות בכפר יעבד/אתר רשמי, פייסבוק

נשיאת העליון הדגישה בהחלטתה כי ההלכה "הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע - הגם שהיא נושאת משקל במכלול השיקולים שעל המפקד לשקול בבואו להפעיל את הסמכות המסורה לו - אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף".

בסיכום ההחלטה הוסיפה הנשיאה וציינה כי "הלב דואב על אובדן חייו של בן יגאל ועל השבר הגדול שנבקע בחיי בני משפחתו ויקיריו שלעולם לא יתוקן. ליבי עימם". עם זאת, מן הטעמים המשפטיים שפורטו בהחלטה, נפסק כי אין זה המקרה לקיים דיון נוסף.

עוד בוואלה!

כתב אישום נגד המחבל שהרג את עמית בן יגאל: "זרק לבנה במשקל 11 ק"ג ונמלט"

לכתבה המלאה

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, אמרה כי "דחיית הבקשה לדיון נוסף על ידי בג"ץ בעניין אי-הריסת בית המחבל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל ממחישה את הניתוק של בית המשפט מהמציאות בשטח. חוסר ההתחשבות בשיקולים הבטחוניים בשם מוסר טהרני פוגעים פגיעה אנושה במאבקנו הצודק בטרור".

לדבריה, "הנשיאה הכירה בטעותו של השופט מזוז שבשם 'ערכים נעלים' מרחם על המחבלים ובני משפחותיהם ולא דואג להרתעה, אך היא לא השכילה לתקנה. אם במקרים מסוג זה אי אפשר לתקן טעויות של שופטים, מוטב שמראש ישבו לדון שופטים טובים יותר. עם ישראל וחיילי צה"ל ראויים ליותר מזה".

לפני כארבעה חודשים הוגש כתב אישום נגד המחבל, נזמי מוחמד יונד אבו בכר, שרצח את לוחם צה"ל בן יגאל בפעילות מבצעית בכפר יעבד. לאבו בכר יוחסה גרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה במשפט הצבאי לרצח, זאת לאחר שעל פי כתב האישום השליך לבנה כבדה לעבר בן יגאל במהלך המבצע. הוא נתפס בתחילת החודש, כשלושה שבועות לאחר המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully