וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד המחבל שהרג את עמית בן יגאל: "זרק לבנה במשקל 11 ק"ג ונמלט"

25.6.2020 / 14:34

כתב האישום מייחס למחבל, נזמי מוחמד יונד אבו בכר, גרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה במשפט הצבאי לרצח. על פי כתב האישום הוא השליך את הלבנה כשהבחין בכוחות מגיעים לבניין במסגרת מבצע מעצרים לפני כחודש וחצי. אביו של בן יגאל: "הרוצח הפך אותי לאומלל"

-

(בווידאו: אביו של עמית בן יגאל על תפיסת המחבל)

בבית המשפט צבאי בשומרון הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד המחבל, נזמי מוחמד יונד אבו בכר, שרצח את רב-סמל עמית בן יגאל בפעילות מבצעית בכפר יעבד. לאבו בכר יוחסה גרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה במשפט הצבאי לרצח, זאת לאחר שעל פי כתב האישום השליך לבנה כבדה לעבר בן יגאל במהלך המבצע. הוא נתפס בתחילת החודש, כשלושה שבועות לאחר המקרה.

כתב האישום מגולל את שורת האירועים שהתרחשו במהלך המבצע, בו לקחה פלוגה של סיירת גולני, בה שירת בן יגאל. מפירוט העובדות עולה כי המחבל שהה בדירתו בקומה העליונה, ובסמוך לשעה 04:30 הוא שמע צעקות של בני משפחתו המורחבת. המחבל עלה לגג הדרומי, ראה את החיילים צועדים בסמוך לבניין ואז החליט לקחת לבנה ולהשליך אותה מהגג לעבר החיילים.

נזמי אבו בכר החשוד ברצח החייל עמית בן יגאל, בית הדין הצבאי סאלם, 25 ביוני 2020. פול, צילום מסך
פרץ בבכי בבית המשפט. אבו בכר, היום/צילום מסך, פול

את הלבנה, במשקל שבין 11-9 קילוגרמים, לקח אבו בכר מקיר לבנים שהיה על גג הבניין. לפי כתב האישום, הוא השליך אותה מגובה של 13 מטרים - זאת בכוונה לגרום למותו של חייל מקרב הכוח. הבלוק פגע בפניו של בן יגאל.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
נפגע בראשו מהלבנה שהושלכה. בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

אישום נוסף שיוחס לאבו בכר הוא שיבוש הליכי משפט ובעבירה. זאת, לאחר שעל פי כתב האישום, שב לביתו מיד לאחר המעשה, נכנס למיטה בחדר ילדיו והעמיד פני ישן, על מנת להיתמם בפני אנשי כוחות הביטחון, שצפה כי ייכנסו לביתו תוך כמה דקות מרגע המקרה. זאת ועוד, לאחר שהכוחות עזבו את הכפר, הוא ירד אל השביל אליו נפלה האבן. הוא הבחין בשלולית דם ובשרידי הבלוק שזרק, והבין כי הצליח לפגוע בחייל. בשל כך, הוא השליך את חלקי הבלוק אל הצמחייה שבשולי אותו השביל.

בבית הדין פרצה סערה, לאחר שברוך בן יגאל, אביו של עמית, גידף את פרקליטיו של אבו בכר. "אתם מייצגים רוצח", קרא לעברם בעוד אבו בכר עצמו פרץ בבכי. זמן קצר לאחר הדיון ציין בן יגאל כי דמעותיו של המחבל הן בגדר מניפולציה. "זה הכעיס אותי", אמר. "ההצגה של הבכי ואמירת הסליחה - על מה סליחה? הרסת לי את החיים, עכשיו אתה מתנצל? אתה אבא לתשעה ילדים, למה לא חשבת קודם? לקחת חצי בלוק וזרקת על הילד שלי, הרגת לי את הילד, הפכת אותי לאדם אומלל. הילד היחיד שלי. הדבר היחיד שהיה לי בעולם זה עמית והרוצח שנמצא פה צריך לשלם עד יומו האחרון להנמק בכלא. אני סומך על כך שהצדק יצא לאור ושהוא יקבל מאסר עולם".


(עדכון ראשון: 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully