וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בארה"ב הורה לאיראן לפצות ב-1.5 מיליארד דולר משפחת סוכן FBI שנעלם

רוברט לוינסון נעלם באי קיש שבשליטת איראן ב-2007. לפי עדויות וראיות שנחשפו מאז, הממשל האמריקני ומשפחתו מאמינים שהוא נלקח בידי איראן, עונה ומת. בית משפט בארה"ב החליט שאיראן, שמכחישה את הטענות במשך שנים, תפצה את משפחתו

בווידאו: פומפאו על הטלת סנקציות על איראן/צילום: רויטרס

בית משפט בארצות הברית הורה לאיראן לפצות ב-1.45 מיליארד דולר את משפחתו של סוכן ה-FBI לשעבר רוברט לוינסון, שנעלם כששהה במדינה בשנת 2007. הרשויות בארצות הברית ומשפחתו מאמינים שהוא מת באיראן, שלטענתם עצרה אותו, אך היא מכחישה זאת.

בהצהרה שמסרו אתמול (שני) בני משפחתו, הם טענו שפסק הדין שניתן ביום חמישי בבית המשפט בוושינגטון על ידי השופט טימותי קלי, הוא ה"צעד הראשון במרדף לצדק".

"עד כה, איראן לא עמדה בפני שום השלכות למעשיה", הם הוסיפו. "החלטת השופט לא תחזיר את רוברט הביתה, אבל אנחנו מקווים שהיא תרתיע את איראן מלקחת בני ערובה נוספים".

רוברט לוינסון, סוכן FBI לשעבר, נעצר על ידי איראן ב-2007 וככל הנראה מת בשבי. 11 בספטמבר 2019. AP
כלי תקשורת בארה"ב טוענים כי הוא היה במשימה חשאית עבור ה- CIA. רוברט לוינסון/AP

לוינסון נעלם בעת שהיה באי קיש שבמפרץ הפרסי במרץ 2007. לטענת הממשל האמריקני הסוכן לשעבר עבד שם כחוקר פרטי עבור כמה תאגידים גדולים. מנגד, כלי תקשורת בארצות הברית טוענים כי הוא היה באי במסגרת משימה חשאית עבור ה-CIA, וכי בעת שהותו באי הוא נפגש עם דוד סלאחודין, אזרח אמריקני שברח מהמדינה.

לדבריו של סלאחודין, לוינסון אמר לו שהוא חוקר הברחות סיגריות במפרץ, וכי לאחר פגישתם הם נעצרו על ידי כוחות הביטחון האיראניים. זאת, כשבשנת 2011 נשלחו למשפחתו של לוינסון תצלומים בהם הוא נראה בסרבל כתום. שרת החוץ דאז, הילרי קלינטון, אמרה שהיא מאמינה שהוא מוחזק "אי שם בדרום מערב אסיה".

אשתו של לוינסון, כריסטין, אמרה בשנה שעברה בשימוע בקונגרס כי הוא "הושאר מאחור ונשכח" על ידי ממשלות ארצות הברית.

עוד בוואלה!

פרשת סוכן ה-FBI שנעלם באיראן נפתחת מחדש

לכתבה המלאה
משפחתו של רוברט לוינסון שנעצר באיראן וככל הנראה מת בשבי, 18 בינואר 2016. AP
"הושאר מאחור ונשכח". אשתו של לוינסון ושני ילדיו/AP

מוקדם יותר השנה, אמר ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, למשפחתו של לוינסון כי "הראיות המבוססות ביותר שאספנו ב-13 השנים האחרונות מצביעות על סבירות גבוהה שבוב מת בשבי". עם זאת, הוא הדגיש כי ה- FBI לא יפסיק לנסות לגלות מה עלה בגורלו של הסוכן לשעבר.

במקביל, איראן חזרה על דבריה בנוגע למקרה, ואמרה כי ניסתה לברר אודות מצבו של לוינסון "אך לא מצאה שום סימן לכך שהוא חי".

בפסק דינו, השופט קלי אמר ש"התנהלותה של איראן כאן היא ייחודית. בעיקר בהתחשב בכך שהיא העלימה סוכן לשעבר של FBI ו-DEA ללא אזהרה, עינתה אותו והחזיקה בו בשבי לאורך זמן רב כל כך, לפחות 13 שנים, ועד היום היא מסרבת להודות בכך".

"אשתו וילדיו, ובני זוגם וילדיהם, תוך הוקרת זכרו של לוינסון, נאלצו להמשיך בחייהם מבלי לדעת מה עלה בגורלו. בכך, המעשים ראויים לגינוי החמור ביותר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully