וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 12 שנה ברשימת המבוקשים: ה-FBI עצר נהג מונית שרצח את בנותיו

יאסר עבדל סעיד חשוד שרצח את הנערות לאחר שאחת מהן יצאה לדייט עם גבר שאינו מוסלמי. חוקרי ה-FBI פעלו מאז למציאתו, ולבסוף עצרו אותו בטקסס יחד עם שני קרובי משפחתו, שיואשמו בהסתרתו לאורך התקופה. "עכשיו הבנות יכולות לנוח על משכבן בשלום"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נהג מונית החשוד ברצח בנותיו נעצר אתמול (חמישי) לאחר שהיה מבוקש בארצות הברית במשך 12 שנים. צו המורה על מאסרו של הנהג, יאסר עבדל סעיד, הוצא יום לאחר שבנותיו, שרה יאסר סעיד בת ה-17 ואמינה יאסר סעיד בת ה-18, נורו ב-2008.

החשוד, שנולד במצרים, נכנס לרשימת עשרת המבוקשים ביותר של ה-FBI ב-2014. כמעט שבע שנים לאחר מכן, הוא נעצר בג'סטין, טקסס, כמו גם שני קרובי משפחתו - בנו אסלאם סעיד, ואחיו ויאסים סעיד, העומדים בפני אישומים על הסתרת עבריין נמלט. ה-FBI הודיע כי בן ה-63 יועבר בקרוב למחוז דאלאס.

"כוח המשימה לפשעים אלימים בדאלאס, בהובלת ה-FBI, פעל ללא הפסקה כדי למצוא את יאסר עבדל סעיד", אמר סוכן ה-FBI בדאלאס מתיו דסארנו. "החוקרים המנוסים לא ויתרו מעולם במסע למציאתו, ונשבעו שאף פעם לא ישכחו את הקורבנות הצעירים בתיק הזה".

אימן של הנערות, פטרישיה אוונס, שמחה לשמוע על המעצר. "עכשיו הבנות יכולות לנוח על משכבן בשלום", אמרה לתקשורת המקומית.

יאסר עבדל סעיד. AP
"עכשיו הבנות יוכלו לנוח על משכבן בשלום". עבדל סעיד/AP

על פי החשד, ביום בו אירע הרצח סעיד לקח את אמינה ושרה לנסיעה במונית שבבעלותו, וטען כי הוא לוקח אותן לארוחה. הוא הסיע אותן לאירווינג, טקסס, ושם ירה בנערות בתוך המונית. השתיים מתו מפצעי ירי מרובים.

לפני המקרה, קרוב משפחה אמר למשטרה שהחשוד איים לכאורה "לגרום נזק גופני" לשרה, לאחר שיצאה לדייט עם אדם שאינו מוסלמי. דודתן מדרגה שנייה של הנערות, גייל גטרל, תיארה את מותן כ"רצח על רקע חילול כבוד המשפחה".

עוד בוואלה!

נער נאשם ברצח המפגינים בוויסקונסין, טראמפ שולח כוחות פדרליים

לכתבה המלאה

באוגוסט 2008, הוציא בית המשפט המחוזי בטקסס צו פדרלי נגדו בגין טיסה בניגוד לחוק למטרת הימנעות ממשפט. סוכני ה-FBI המשיכו במרדף מאז, ולאחר "12 שנים של תסכול ומבויים סתומים", תפסו אותו לבסוף ביום רביעי. "המעצר מקרב אותנו צעד אחד לצדק לאמינה ושרה", אמר דסארנו.

בהצהרתם הרשמית, משפחתן של הבנות סיפרה כי ההודעה על מעצר החשוד הביאה עמה "דמעות של אושר עילאי וצעקות ניצחון". עוד נמסר בהודעה כי המשפחה "חשה הקלה להתחיל סוף סוף בתקופה של צדק", לאחר ש"חיים מבטיחים נלקחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully