וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתתף במסיבה למרות שנדבק בקורונה: כתב אישום ראשון הוגש בגין הפצת המחלה

5.10.2020 / 13:03

כתב אישום הוגש נגד בן 24 מהדרום, שנמצא חיובי לנגיף, הפר בידוד וחגג במסיבה בניגוד להנחיות משרד הבריאות. זאת, כשהוא ואנשים בסביבתו תועדו כשהם לא עוטים מסיכות על פניהם. "הנאשם עשה במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות"

בווידאו: מסיבה שבה השתתף צעיר חולה בקורונה/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: איתי עמרם

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום ראשון בגין הפצת מחלה. האישומים הוגשו נגד צעיר בן 24 מהדרום, חולה קורונה מאומת, שהפר בידוד והשתתף במסיבה כשהוא ואנשים בסביבתו אינם עוטים מסיכה. בכתב האישום צוין כי "במעשיו, עשה הנאשם במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות".

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יואב קישון, הנאשם פנה ב-14 באוקטובר לרופאה שלו וביקש לצאת מבידוד, אך סורב. למרות דבריה של הרופאה, הוא יצא מהבידוד בסמוך לשעה 23:00 והצטרף למסיבה שנערכה במושב הודיה בה השתתפו יותר מ-20 אנשים, שחלקם לא עטו מסיכות.

אכיפת הגבלות התנועה ברחבי הארץ במסגרת מבצע "אחריות מנצחת" של משטרת ישראל. דוברות משטרת ישראל
"הפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות". אכיפת הסגר בחגים/דוברות משטרת ישראל

כתב האישום מתאר כי הצעיר "השתתף במסיבה, ביודעו שהוא חולה קורונה וכי הוא עלול להדביק במחלה אחרים המשתתפים במסיבה ולסכן את חייהם".

התיק נחקר על ידי שוטרי תחנת קריית מלאכי. הנאשם שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים, והפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להאריך את התנאים.

עוד בוואלה!

גורמי ביטחון מעריכים: המדינה לא מפקחת על עשרות אלפי אנשים שנדרשים לבידוד

לכתבה המלאה
אכיפת הסגר באיילון דרום, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפר בידוד למרות הנחיית הרופאה. אכיפת הסגר באיילון דרום, שלשום/ראובן קסטרו

זהו המקרה השני של הגשת כתב אישום בגין הפרת תקנות הקורונה מאז פרוץ המגיפה. באפריל האחרון פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד אשר חנון, שהפר שלוש פעמים את ההנחיות ואף ירק על שוטרת.

לפי כתב האישום, חנון השתתף בהתקהלות אסורה בבית כנסת בבית שמש, תוך שסירב להישמע להוראות השוטרים, להזדהות בפניהם ולעזוב את המקום. לפני שעוכב על ידי השוטרים, הספיק חנון למרוח חומר דביק על אצבעותיו כדי להקשות על לקיחת טביעות אצבע. לאחר שזוהה בכל זאת, ניתן לו קנס בגובה 5,000 שקלים.

מאוחר יותר באותו יום, כך על פי כתב האישום, השתתף חנון שוב בהתקהלות אסורה באותו בית כנסת, ושוב סירב להישמע להוראות השוטרים לעזוב את המקום. השוטרים הנפיקו לו קנס נוסף על סך 5,000 שקלים. יומיים לאחר מכן הוא נתפס בהתקהלות אסורה בבית כנסת אחר בעיר, סירב גם הפעם להוראות השוטרים לעזוב את המקום, וכשניסו לפנותו הוא התנגד, קילל שוטרת שנכחה במקום וירק עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully