וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עלייה בתחלואה: ראש עיריית ניו יורק מתכנן להטיל מחדש מגבלות קורונה

5.10.2020 / 4:05

ביל דה בלאזיו הודיע כי בכוונתו לסגור בתי ספר ולהחזיר מגבלות על עסקים בכמה שכונות, בשל התפרצות מחודשת של המגיפה. התחלואה מגיעה בעיקר מריכוזים חרדיים בניו יורק, ורק בברוקלין אובחנו 1,100 נדבקים בימים האחרונים. "חשוב לנהוג באגרסיביות נגד הנגיף", אמר ראש העיר

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר אמש (ראשון) כי ביקש מהמדינה אישור לסגירת בתי ספר בעיר והחזרת מגבלות על עסקים לא חיוניים בכמה שכונות. זאתף בשל התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בעיר. אם הצעד יאושר, יהיה זה סימן לנסיגה בעיר שנהנתה מקיץ שליו יחסית עם התפשטות מועטה של הנגיף מאשר ברוב חלקי הארץ, ורק לאחרונה חגגה את חזרת התלמידים לבתי הספר.

לדברי ראש העיר דה בלאזיו, ההשבתה תחל ביום רביעי בתשעה מוקדי תחלואה עיקריים ברחבי העיר. במסגרת השבת המגבלות, כמאה בתי ספר ציבוריים וכ-200 בתי ספר פרטיים ייאלצו להיסגר. גם אכילה במסעדות, פעולה שהותרה רק לאחרונה, תיאסר שוב עד להודעה חדשה. אכילה מחוץ למסעדה תיאסר אף היא בשכונות בהן התחלואה גבוהה במיוחד. בנוסף לכך, גם חדרי הכושר יושבתו.

עם זאת, דה בלאזיו הדגיש כי הוא יאפשר לבתי תפילה להישאר פתוחים תחת המגבלות הקיימות. ראש העיר מהמפלגה הדמוקרטית אמר כי הוא נוקט בהחזרת המגבלות מתוך ניסיון למנוע מהנגיף להתפשט עוד יותר בתוך העיר ולגרור לגל שני של תחלואה, כמו זה שהביא למותם של יותר מ-24 אלף תושבי ניו יורק באביב האחרון.

משפחה חרדית בניו יורק, מטיילת ברחוב ללא מסיכות, השבוע. 5 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
חשש מגל שני. משפחה חרדית בניו יורק, מטיילת ברחוב ללא מסיכות, השבוע/AP, אי-פי

"למדנו שוב ושוב מהמחלה הזו שחשוב לנהוג נגדה באגרסיביות, וכשהנתונים אומרים לנו שזה הזמן לפעולות קשות ומחמירות אף יותר. אנחנו עוקבים אחרי הנתונים ועוקבים אחרי המדע", אמר דה בלאזיו.

בשבועיים האחרונים מספר מקרי הקורונה החדשים גדל באזורים שונים בעיר, בעיקר בשכונות בברוקלין ובקווינס שבהן מתגוררת האוכלוסייה החרדית. כמעט 1,100 איש אובחנו כחיוביים לנגיף בברוקלין רק בארבעת הימים האחרונים.

דה בלאזיו הודיע על הצעדים החדשים זמן קצר לאחר שמושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו התלונן כי רשויות מקומיות עם מוקדי התפרצות של תחלואה "לא עשו עבודה יעילה" באכיפת כללי הריחוק החברתי.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, מכריז על ההגבלות החדשות שהציע. 5 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
"חשוב לנהוג נגד הקורונה באגרסיביות". ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו/AP, אי-פי

"אם סמכות שיפוט מקומית לא יכולה או לא מבצעת אכיפה יעילה של גופים מפרי הגבלות, תודיעו למדינה. אנחנו נסגור את כל הפעילות העסקית במוקדים החמים, שבהם הרשויות המקומיות אינן יכולות לבצע זאת", אמר קואומו.

לדברי דה בלאזיו, יותר מחצי מיליון בני אדם מתגוררים בשכונות שייפגעו מהצעדים שהציע. הוא הבהיר כי ניתן יהיה לבטל את הסגר בעוד 14 או 28 יום, אם אחוז הנדבקים יירד.

לפי ההערכות, נגיף הקורונה פגע בכמעט שני מיליון בני אדם בעיר ניו יורק, בעיקר באביב, לפני שהבדיקות היו זמינות באופן נרחב. עד סוף הקיץ נראה היה שהעיר מתגברת חלקית על הנגיף, ובממוצע אובחנו פחות מ-240 מקרים חדשים ביום ברחבי העיר.

חזרת התלמידים לבתי הספר, בתחילת החודש. 5 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
חלק ניכר מבתי הספר ייסגרו. החזרה ללימודים בניו יורק, בתחילת החודש/AP, אי-פי

בסך הכול שיעור ההדבקות בעיר נותר נמוך יחסית, עם כ-420 מקרים חדשים ביום בשבוע האחרון, אך אלה התרכזו בשכונות מסוימות. תשעת המיקודים שייעד ראש העיר לחזור לסגר אחראים ליותר מ-20% מכלל המאובחנים החדשים בעיר בארבעת השבועות האחרונים, אם כי הם מייצגים רק 7% מהאוכלוסייה.

דה בלאזיו אמר בעבר כי בתי ספר ציבוריים אינם מושפעים במידה רבה מהעלייה בתחלואה בשכונות יהודיות אורתודוכסיות, אך הוסיף כי בתי ספר ציבוריים בשכונות החמות ייסגרו "כאמצעי זהירות נוסף".

מסעדה בניו יורק, לפני שהמסעדות נסגרו לסעודות בתוך מתחמים סגורים. 5 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
לא יתאפשר יותר לאכול בתוך מסעדות. מסעדה בניו יורק, השבוע/AP, אי-פי

נשיא התאחדות המורים, מייקל מולגרו, שיבח את ההחלטה. "זו החלטה נכונה, המסייעת בהגנה על בתי הספר שלנו, השכונות שלנו, ובסופו של דבר על העיר כולה", אמר מולגרו. צוות בית הספר הציבורי 164 שנמצא באזור בורו פארק בברוקלין, אחת השכונות שהפכו למוקד תחלואה, שלח בשבוע שעבר מכתב לדה בלאזיו בדרישה לסגור את בית הספר.

אחת מהמורות בבית הספר, פרנסיס הידלגו, אמרה כי זה לא מציאותי לחשוב שבית הספר יהיה חסין מפני התחלואה, כשהתלמידים והצוות נמצאים בקשר עם אנשים בשכונה מדי יום. הידלגו, מורה לכיתות ד', הצביעה על שיעור החיוביים הגבוה בבורו פארק. "אנחנו לא חיים בבועה. אנחנו חלק מהשכונה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully