וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ ידע שאובחן כחיובי לקורונה - אך הסתיר מיועציו

עודכן לאחרונה: 5.10.2020 / 9:29

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי טראמפ הסתיר את התוצאות עד לבדיקה נוספת, ואף ביקש מיועציו בבית הלבן לא לחשוף שנדבקו בנגיף. הלילה יצא טראמפ במפתיע מבית החולים ונופף לתומכיו מהשיירה הנשיאותית: "זה מסע מעניין, למדתי הרבה על הקורונה". מומחים בהלם: "מסכן חיים"

בווידאו: טראמפ יצא מהבידוד בבית החולים כדי להודות לתומכיו/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל תוצאה חיובית בבדיקת קורונה שערך ביום חמישי בבוקר, אך הסתיר זאת עד לקבלת ממצאי דגימה נוספת - כך דיווח הלילה (שני) הוול סטריט ג'ורנל, מפי גורמים המעורים בנושא. טראמפ הופיע במהלך ההמתנה לתוצאות הבדיקה השנייה ב"פוקס ניוז", אך לא חשף את התוצאות שהיו ידועות לו.

הוא אישר דיווחים קודמים לפיהם אחד מעוזריו אובחן כחיובי לנגיף, והזכיר את הבדיקה השנייה שעשה באותו לילה ואמר כי הוא ממתין לתוצאות. "אקבל את התוצאות הלילה או מחר בבוקר", אמר טראמפ במהלך הראיון. למחרת, הודיע הנשיא בציוץ בטוויטר כי הוא אכן נבדק ונמצא חיובי.

לפי נהלי הבית הלבן, לנשיא נערכת בדיקה מהירה לגילוי קורונה, ורק לאחר שמתקבלת תוצאה חיובית הדגימה נשלחת לסקירה נרחבת יותר על מנת לבדוק שהממצא אכן אמין. בנוסף להסתרה של הנשיא את תוצאות הבדיקה, דווח כי בזמן שהנגיף החל להתפשט בקרב עוזריו בבית הלבן, טראמפ ביקש מיועציו לא לחשוף את ממצאי הדגימות שהראו כי הם נדבקו בקורונה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מנופף לתומכיו מחוץ לבית החולים שבו הוא מאושפז. 5 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
"סיכן חיי אדם בשביל הצגה פוליטית". טראמפ מנופף לתומכיו מחוץ לבית החולים/רויטרס, רויטרס

הלילה יצא טראמפ מבית החולים שבו הוא מאושפז בבידוד, כדי להודות ולנופף לתומכיו שהמתינו מחוץ לבית החולים. הוא יצא עם שיירת הרכבים הנשיאותית לזמן קצר מתחום בית החולים, ושב אליו כעבור זמן קצר. הצעד המפתיע, מגיע לאחר הודעה מצולמת שפרסם בטוויטר, שבה הבטיח לבקר את תומכיו "בקרוב מאוד".

שעות קודם לכן דיווח הצוות הרפואי של הנשיא, כי רמת החמצן בדם שלו ירדה באופן פתאומי פעמיים בימים האחרונים. הרופאים גם אמרו כי מצבו הבריאותי משתפר, וכי יכול להיות שהוא ישתחרר כבר ביום שני.

"זה היה מסע מאוד מעניין. למדתי הרבה על הנגיף", אמר טראמפ שהצטלם בעמידה בחדרו שבבית החולים, בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות. "למדתי עליו באמת, למדתי ממש כמו ללכת לבית הספר. היום אני באמת מבין את זה", הוסיף.

עוד בוואלה

גיל, משקל וכולסטרול גבוה: הסיבות שהופכות את טראמפ לפגיע לקורונה

לכתבה המלאה

בניגוד להצהרתו של טראמפ, לפחות איש מקצוע רפואי אחד במרכז הרפואי הצבאי "וולטר ריד" שליד וושינגטון שבו אושפז הנשיא, הטיל ספק ברמת ההבנה האמיתי של הנשיא את הנגיף. "כל אדם ששהה ברכב במהלך אותה נסיעה נשיאותית מיותרת, צריך להיכנס לבידוד במשך 14 יום. הם עלולים לחלות, ועלולים למות", כתב ד"ר ג'יימס פיליפס, רופא מטפל בבית החולים, בציוץ שפרסם בטוויטר.

"כל זה בשביל הצגה פוליטית בפיקודו של טראמפ", הוסיף הרופא. "לסכן חיים של אנשים בשביל סוג של תיאטרון - זו אי שפיות".

תומכיו של דונלד טראמפ מחוץ לבית החולים שבו הוא מאושפז. 5 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
"מצבו ממשיך להשתפר". תומכי טראמפ מחוץ לבית החולים/רויטרס, רויטרס

אתמול חשפו רופאיו של טראמפ כי הם העניקו לנשיא טיפול בסטרואידים, המומלץ בדרך כלל רק לחולים קשים במיוחד. עם זאת, הם התחמקו מהשאלות לגבי מתי בדיוק ירד החמצן בדם של טראמפ, עניין שהם לא הפסיקו להזכיר בהצהרות יום קודם לכן. גם לא נמסר מידע לגבי מציאת נזק לריאות בסריקות הריאה שנערכו לו.

זה היה היום השני ברציפות של בלבול וחשד להסתרת מידע של הבית הלבן, שכבר סובל ממשבר אמינות. העניין עורר שאלות לגבי המידע שמועבר לגבי מצבו של הנשיא לציבור האמריקני. רופאו האישי, ד"ר שון קונלי, אמר אתמולך בהצהרה מחוץ לבית החולים כי "מצבו ממשיך להשתפר, יש עליות וירידות". הוא ציין כי המדדים החיוניים של הנשיא יציבים וכי הוא ממשיך לקבל את הטיפול בתרופה רמדסיביר.

דבריו נאמרו יממה אחרי הצהרות סותרות מהבית הלבן, שהגדילו את הבלבול סביב מצבו של הנשיא. קונלי התייחס להצהרות הסותרות, ואמר כי הוא ניסה "לשקף תחושה חיובית של הצוות ושל הנשיא לגבי מחלתו". לדבריו, "נאמר שאנחנו מנסים להסתיר משהו, וזה לא נכון".

מומחים רפואיים אמרו כי הגילויים של ד"ר קונלי מעלים שאלות חדשות לגבי מידת מחלתו של הנשיא, וטענו כי קשה להשלים עם הערכתו המרוממת של הרופא ודבריו על שחרור צפוי. "יש כאן קצת ניתוק", אמר ד"ר סטיבן שפירו, מנהל הרפואה והמדע הראשי במרכז הרפואי של אוניברסיטת פיטסבורג.

ד"ר שפירו הסביר כי מדד החמצן בדם הוא סממן בריאות מרכזי לחולי COVID-19. נתון רגיל הוא בין 95%-100%. לעומת זאת, ד"ר קונלי אמר כי לנשיא היה "חום גבוה" ורמת חמצן בדם נמוכה מ-94% ביום שישי וגם ביום שבת. היום הוא התחמק מלדווח על רמת החמצן של טראמפ, אך גילה כי הנשיא קיבל מנה של סטרואידים.

"אין שום דבר שגורם לדאגה קלינית משמעותית"

בצוות הרפואי של טראמפ אמרו כי בזמן התדרוך, רמת החמצן בדם של טראמפ הייתה 98%. ניתן לאתר סימנים של נזק לריאות בסריקות לפני שחולה חש בקוצר נשימה, אך רופאיו של הנשיא סירבו לומר מה התגלה בסריקות אלה. "ישנם כמה ממצאים צפויים, אך אין שום דבר שגורם לדאגה קלינית משמעותית", אמר ד"ר קונלי. הוא סירב לומר מהם אותם "ממצאים צפויים".

כשנשאלה על חוסר השקיפות של ד"ר קונלי, אמרה יועצת הבית הלבן אליסה פארה כי דיווחי הרופאים לנשיא זהים לאלו שמועברים לציבור האמריקני. "כשמטפלים בחולה רוצים להקרין ביטחון ולרומם את רוחו, זו הייתה הכוונה", הסבירה.

בתוך כך, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן אובחן שוב כשלילי לנגיף הקורונה, כך נמסר מהקמפיין שלו. ביידן, שחלק עימות עם טראמפ ביום שלישי שעבר בקליבלנד, קיבל כבר שתי תוצאות שליליות לבדיקות קורונה שערך ביום שישי, שבו נחשף כי הנשיא נדבק בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully