וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות נרגמו באבנים במאה שערים; שתי ישיבות בבני ברק נקנסו

ארבעה בני אדם נעצרו בשכונות החרדיות של ירושלים על רקע אכיפת תקנות הקורונה. סרטונים תיעדו יידוי אבנים על רכב משטרתי. בישיבת פוניבז' בבני ברק נרשמה התקהלות בניגוד לתקנות, הנוכחים נקנסו

בווידאו: 2 ישיבות בבני ברק נקנסו על התקהלות אסורה/צילום: דוברות המשטרה

ניידות משטרה נרגמו הלילה (שבת) בשכונת מאה שערים בירושלים, ובעקבות זאת כוחות שיטור גדולים הוזעקו לאזור. במהלך הפעילות המשטרתית באזור, שנועדה לאכוף את תקנות הקורונה, עצרו השוטרים ארבעה בני אדם.

בתוך כך, המשטרה הגיעה לשתי ישיבות גדולות בבני ברק - אחת מהן היא ישיבת פוניבז' - שבהן נרשמו התקהלויות, וקנסה את הנוכחים בהן. קנס ניתן גם לאחד ממנהלי הישיבות, בגובה 5,000 שקלים.

אכיפת תקנות הקורונה בישיבת פוניבז', בני ברק, באפריל 2020. ראובן קסטרו
אכיפת תקנות הקורונה בישיבת פוניבז' בבני ברק, אפריל האחרון/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר פרצו עימותים אלימים במודיעין עילית בין שוטרים למפגינים מהפלג הירושלמי בציבור הליטאי. המפגינים במקום התקהלו ללא שמירה על ריחוק חברתי, כשרבים מהם לא עטו מסיכות. שני בני אדם נעצרו. עילת ההפגנה הרשמית היא מחאה על "רדיפת הדת".

העימותים פרצו במחאה על פשיטה של המשטרה על בית כנסת בעיר, מוקדם יותר באותו היום. לפי הודעת המשטרה, השוטרים הגיעו לבית הכנסת בעקבות דיווח על עשרות בני אדם שמתפללים ללא שמירת מרחק ועטיית מסיכות, ובניגוד למגבלות הסגר. הם עיכבו לחקירה חמישה מתפללים שסירבו להזדהות בפניהם ופיזרו את היתר.

עוד בוואלה!

עימותים בין שוטרים למאות מפגינים נגד "רדיפת הדת" במודיעין עילית

לכתבה המלאה

בעקבות הפשיטה, הבהירו גורמים בפלג הירושלמי כי לא ישתקו על האכיפה המשטרתית, הבררנית לטענתם. "את ויז'ניץ ידעתם לכבד, מבעלזא התעלמתם לגמרי, למאה שערים אתם לא מעזים להיכנס, ובמוקדי הבדיקות בערים החרדיות אתם לא נוקפים אצבע כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע הדבקה", נמסר. "לא נהפוך לשעיר לעזעזאל של הציבור החרדי".

בפלג הבטיחו כי יצאו בהפגנות רבות משתתפים ברחבי הארץ ואף איימו כי "אם פניכם למלחמה, זכרו דבר אחד שרק אתם יודעים: ההפגנות בבלפור הם משחק ילדים. אם נידחק לפינה תיתקלו בהפגנות של ציבור בני התורה בכל פינה בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully