וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם להב 433 גויסה למשימה: שוטרים קטעו חתונה המונית בגליל

2.10.2020 / 23:14

היחידה עצרה את החתן ואביו, תושבי סכנין, במהלכה של חתונה בת 3 ימים בהשתתפות יותר ממאה איש. מאוחר יותר שחרר אותם בית המשפט, על אף בקשת המשטרה להארכת מעצר בסעיפים של קשירת קשר והפצת מחלה. אחיו של הצעיר, שהתחתן גם הוא באותו מעמד, לא זומן לחקירה

בווידאו: חתונה בנצרת בניגוד להנחיות/צילום: דוברות משטרת ישראל

בית משפט השלום בחיפה הורה היום (שישי) על שחרורם של חתן ואביו, תושבי סכנין, שנעצרו הבוקר על ידי יחידת לה"ב 433 במהלך חתונה שארכה שלושה ימים. שוטרים שהגיעו לבית המשפחה אתמול, שם התקיימה חתונת הצעיר ואחיו עם שתי תושבות העיר, טוענים כי במקום היו כבר יותר ממאה איש. החתונה הייתה אמורה להמשך גם היום ומחר.

חוקרי היחידה הארצית מייחסים להם עבירות חמורות של קשירת קשר לביצוע פשע ועשיית מעשה העלול להפיץ מחלה, עבירה שהעונש המקסימלי בגינה יכול להגיע לשבע שנות מאסר אם נעשתה בזדון. חוקר להב, עוז סורוקה, ביקש את הארכת מעצרם של האב נזאר זבידאת בן ה-52 ובנו החתן הלאל זבידאת בן ה-27 בשלושה ימים, "לנוכח צו בריאות העם והתפרצות מגפת הקורונה". החתן הנוסף, בן 20 כלל לא הגיע לתחנת המשטרה ולא התקיים דיון בעניינו.

"בעוד שנגיף הקורונה משתולל ומוטל סגר במדינה, לקחו לעצמם החשודים דרור לקיים חתונה עם מוזמנים רבים", קבע השופט מוחמד עלי. הוא ציין כי לפני כמה ימים נודע למשטרה על הכוונה לקיים את החתונה, ואבי המשפחה זומן לתחנת המשטרה במשגב: "הוא לא שעה לאזהרות ועל פי דוחות השוטרים שהגיעו למקום, האירוע התקיים בניגוד להנחיות ובניגוד לדין, תוך שהתקהלו מספר רב של אנשים".

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"לקחו לעצמם דרור לקיים חתונה עם מוזמנים רבים"/ראובן קסטרו

כמו כן, הוסיף השופט כי "דומה כי אין צורך להכביר מלים על חומרת התנהגותם של החשודים, אשר בניגוד מוחלט לדין, החליטו בעיצומו של הסגר לעשות אירוע שבו הוזמנו מוזמנים בניגוד להנחיות ולתקנות שעת חירום".

השופט עלי אמר כי עיון בתיק החקירה מלמד כי קיים חשד סביר לכך שהחשודים פעלו בניגוד לתקנות הקורונה. עם זאת, קבע כי "המסקנה הנגזרת מדברים אלה איננה חייבת להיות המשך מעצרם". השופט אסר על המשך האירוע וכן על האירוח בבתיהם, אבל התיר להוריהן של שתי הכלות "ללוות את בנותיהם לבית משפחת החשודים".

מעצרם של השניים הוארך עד השעה 16:00 בלבד, "בתנאי שישתפו פעולה עם כל חקירה אפידמיולוגית שתיערך על ידי משרד הבריאות", ולאחר שכל אחד מהם הפקיד 5,000 שקלים ושילם ערבות עצמית וערבויות צד ג' בסך עשרת אלפים שקלים כל אחת.

עוד בוואלה!

5,000 שקל על טחינה: בעל דוכן נקנס לאחר שסיפק צלחת לא במשלוח

לכתבה המלאה

"אני מבין שמה שעשיתי הוא דבר חמור", אמר החתן לשופט, "אני מתחייב ומוכן לחתום על התחייבות שלא תהיה חתונה. אבא של הכלה יביא אותה לבדו". אביו הוסיף, "אני מבין מה שעשיתי. אין המשך לחתונה".

"מדובר בבקשה הזויה, שזו הפעם הראשונה שאני רואה כמותה. האכיפה צריכה להיות עניינית והיא לא יכולה להיות סלקטיבית", אומר לוואלה!NEWS עו"ד פארס בריק שייצג את החתן יחד עם עו"ד עאדל דבאח שייצג את האב. "מותר התקהלות עד 20 איש", אמר בדיון עו"ד בריק, "הם התכוונו לעמוד בכללים בהתאם למה שעלה במסגרת השימוע. הם טוענים שהתקהלות היתר נוצרה בעקבות הגעת המשטרה עם מספר ניידות ושוטרים, הגיעו אנשים סקרנים למקום".

"כך או כך זה לא מעשה שהיה צריך להוביל למעצרם. אני סבור שאין כאן חשד לעבירה של קשירת קשר שעלול להפיץ מחלה". הוא הסביר, "החשוד צריך לדעת בפועל שאדם שחולה שנושא את הנגיף הגיע אליו ולא מנע זאת. יש תקנות ספציפיות לעניין. המשטרה הייתה צריכה לתת קנס ולא להביאם להארכת מעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully