וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: יועצת של טראמפ אובחנה בקורונה, הנשיא ואשתו עשו בדיקה ונכנסו לבידוד

עודכן לאחרונה: 2.10.2020 / 7:31

הנשיא האמריקני אישר בראיון לפוקס כי היועצת שלו, הופ היקס, אובחנה חיובית לנגיף. "אני ומלניה עשינו בדיקה", אמר הנשיא. "נראה מה יקרה". על פי הדיווחים, היא שהתה עם טראמפ במטוס הנשיאותי במהלך הטיסה לעימות מול ביידן ולמינסוטה

בווידאו: העימות הנשיאותי הראשון בין טראמפ לביידן/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הופ היקס, יועצתו הקרובה של הנשיא דונלד טראמפ, אובחנה חיובית לנגיף הקורונה - כך אישר הלילה (שישי) הנשיא טראמפ בראיון לרשת פוקס. מוקדם יותר, דווח בבלומברג כי היקס אובחנה חיובית, וכי שהתה עם הנשיא במטוס הנשיאותי במהלך הטיסה לעימות מול המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, ביום שלישי האחרון, וכן בטיסה למניסוטה ביום רביעי.

הנשיא טראמפ אישר את הדברים בראיון והוסיף כי הוא ואשתו, מלניה טראמפ, ביצעו בדיקה לנגיף הקורונה. "בכל מקרה אנו בבידוד, אם יש לנו את זה? אני לא יודע", אמר טראמפ במהלך הראיון הטלפוני. "פשוט עשיתי בדיקה ונראה מה יקרה".

הנשיא האמריקני אמר כי הוא מצפה לקבל את התוצאות במהלך היום או מחר בבוקר. "הגברת הראשונה ואני מחכים לתוצאות הבדיקה שלנו. בינתיים נתחיל בתהליך הבידוד", כתב טראמפ לאחר הראיון בחשבון הטוויטר שלו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הולך במדשאת הבית הלבן. 02 באוקטובר 2020. רויטרס
"אם יש לנו את זה? אני לא יודע". טראמפ בבית הלבן, הלילה/רויטרס

היקס היא העובדת הבכירה ביותר עד כה בבית הלבן שאובחנה חיובית לנגיף.

בחודש שעבר כמה מעובדי הבית הלבן נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, כך לפי דיווח בכלי תקשורת אמריקניים. הדיווח הגיע פחות מיממה לאחר טקס חתימת ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין, שנערך במעון, בהשתתפות הנשיא טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

כשנשאל על הנושא במהלך תדרוך הכתבים השגרתי בבית הלבן, אמר טראמפ כי איש צוות אחד בבית הלבן נדבק בנגיף הקורונה. "מדובר רק באיש צוות אחד ולא נפגשתי איתו", אמר. "לא מדובר בעובד שהיה קרוב אליי". דוברת הבית הלבן קיילי מקניני אמרה במסיבת העיתונאים כי המקרה שאושר "לא השפיע" על האירועים בבית הלבן.

עוד בוואלה!

לאחר טקס החתימה: עובדים בבית הלבן נמצאו חיוביים לקורונה

לכתבה המלאה
יועצת הבית הלבן לנשיא, הופ היקס, והרמטכ"ל מארק מדוז מתייעצים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך הפסקת פרסמות בערוץ פוקס ניוז. 03 במאי 2020. רויטרס
"פשוט עשיתי בדיקה ונראה מה יקרה". טראמפ יחד עם היקס, מאי/רויטרס

המקרה של היקס מגיע כשבועיים לאחר שמניין המתים מקורונה במדינה חצה את ה-200 אלף בני אדם, יותר מכל מדינה אחרת בעולם בפער ניכר, וכחמישית מכלל מקרי המוות הגלובליים. לפי חישוב של רויטרס, מספר המתים הממוצע בשבוע בארצות הברית הוא כ-800. השיא היומי היה ב-15 באפריל, אז 2,806 איש מתו מהנגיף.

בחודשים הראשונים של המגיפה, מספר של 200 אלף מתים נתפס על ידי רבים כרף המקסימלי בארצות הברית. "המחשבה על 200 אלף מתים היא מאוד מדכאת, ובכמה היבטים לא תיאמן", אמר לרשת CNN ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר למגיפות בארצות הברית. פאוצ'י אמר כי ארצות הברית לא חייבת להיקלע למצב קשה במהלך חודשי החורף הקרים, אך הוא הביע חשש מכך שבחלקים מסוימים במדינה האמצעים לשמירה על בריאות הציבור לא מיושמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully