וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו מחוץ לנישואים של מלך בלגיה לשעבר תזכה בתואר נסיכה

עודכן לאחרונה: 3.10.2020 / 17:57

בית משפט קבע כי יש להעניק לדלפין בואל את התואר והזכויות כמו לשאר ילדיו של אלברט השני מנישואיו החוקיים. בינואר הודה המונרך לשעבר כי הוא אביה, לאחר שנלחם בתביעת האבהות למעלה מעשור. בואל תהיה זכאית לשם משפחתו ולחלק מהירושה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בית משפט בבלגיה קבע כי יש להעניק לדלפין בואל בת ה-52 את תואר נסיכת בלגיה. בואל היא בתו של מלך בלגיה לשעבר אלברט השני מרומן שניהל לפני כ-40 שנה. בינואר האחרון הודה כי הוא אביה, לאחר שנלחם בתביעת האבהות למעלה מעשור. על פי הפסיקה, היא זכאית לשאת בתואר ובזכויות כמו שאר ילדיו מנישואיו החוקיים.

אמה של בואל, הברונית סיביל דה סליס לונגצאמפס, טענה שניהלה רומן בן 18 שנה עם אלברט עוד לפני שהוכתר למלך. השמועות על הילדה שהביא עמה אלברט צצו לראשונה בביוגרפיה לא מורשית על אשתו, המלכה פאולה, שפורסמה בשנת 1999.

במהלך ראיון שנתנה ב-2005, טענה בואל לראשונה כי המלך אלברט השני הוא אביה הביולוגי. אך רק לאחר שהתפטר בשנת 2013, אז איבד את חסינותו לדין, היא פתחה בהליכים משפטיים נגדו.

דלפין בואל, בת 52, בתו של מלך בלגיה לשעבר אלברט השני מרומן שניהל, זכתה בגיל 52 לקבל את תואר נסיכת בלגיה. 21 בפברואר 2017. רויטרס
"ניצחון שיפוטי לעולם לא יחליף את אהבתו של האב". בואל, 2017/רויטרס

עורך דינה מארק ויטנדלה אמר לעיתונאים כי היא שמחה על החלטת בית המשפט. "ניצחון שיפוטי לעולם לא יחליף את אהבתו של האב, אך הוא מציע תחושת צדק", אמר. "ילדים רבים נוספים שעברו תלאות דומות עשויים למצוא את הכוח להתמודד איתם".

בואל ושני ילדיה יוכלו לשאת בשם המשפחה של האב, סאקס-קובורג. כתוצאה מהפסיקה, לאחר מותו של המלך היא תהיה זכאית לקבל ירושה, אותה תחלוק יחד עם שלושת ילדיו האחרים, הנסיך לורן, הנסיכה אסטריד ופיליפ, המלך הנוכחי.

למרות תוארה החדש, בואל לא תקבל שום מימון מלכותי, אך אלברט חייב לשלם כמעט 3.4 מיליון אירו כדי לכסות את שכר הטרחה המשפטי שלה.

עוד בוואלה!

הנסיך הבלגי שהיה במסיבת קורונה בספרד נקנס ב-10 אלף אירו

לכתבה המלאה
מלך בלגיה לשעבר אלברט השני מגיע לטקס מחווה בארמון המלוכה בבריסל למען קורבנות הפיגועים בבריסל. 22 במאי 2016. AP
נאבק בתביעת האבהות למעלה מעשור. המלך לשעבר אלברט השני, 2016/AP

אמה, הברונית לונגצאמפס, מספרת שהרומן עם אלברט, שהיה אז נסיך ליאז', נמשך בין השנים 1966 ל-1984, וכי הוא היה בסביבה בילדותה של בואל. לאחר מות אחיו הבכור בשנת 1993, בגיל 62, אלברט הגיע במפתיע לכס המלוכה. הוא מילא את התפקיד עד יולי 2013, אז הודיע על התפטרותו - לדבריו בשל בריאות לקויה - והוחלף על ידי בנו פיליפ.

המלך לשעבר בן ה-86 התנגד בעבר לצווי בית המשפט לעבור בדיקת DNA עד שעמד בפני קנסות בסך 5,000 אירו ליום, בגין סירובו לעשות זאת. בינואר הודיע כי הוא מקבל את גברת בואל כילדה הרביעית שלו לאחר ש"למד את תוצאות בדיקות ה-DNA".

בבלגיה יש מונרכיה חוקתית, שבה ממלא המלך תפקיד טקסי ברובו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully