וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד ביקר בבחריין ונפגש עם ראש המודיעין והיועץ לביטחון לאומי

1.10.2020 / 18:36

לפי סוכנות הידיעות הממשלתית של בחריין, השיחות במהלך ביקורו של כהן עסקו בכינון היחסים בין המדינות. עוד נמסר כי הצדדים הדגישו שההסכם שנחתם בוושינגטון יסייע ליציבות ולביטחון באזור

בווידאו: נתניהו מספר על השיחה עם יורש העצר של בחריין/צילום: לע"מ

ראש המוסד יוסי כהן ביקר אתמול (רביעי) בבחריין ונפגש עם ראש המודיעין ועם היועץ לביטחון לאומי של בחריין. לפי סוכנות הידיעות הממשלתית של בחריין, השיחות עסקו בכינון היחסים בין המדינות והצדדים הדגישו כי ההסכם יסייע ליציבות ולביטחון באזור.

בשבוע שעבר הגיעה משלחת ישראלית בכירה לשיחות בבחריין על ניסוח ההסכם בין המדינות. בראש המשלחת עמדו ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, והשתתפו בה בכירים במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ובמשרדי ממשלה נוספים.

ראש המוסד, יוסי כהן במהלך השתתפותו בכנס הסייבר אוניברסיטת תל-אביב 24 ביוני 2019. -, פלאש 90
ביקור פומבי ראשון בבחריין. כהן/פלאש 90, -

גורמים בכירים אמרו כי מטרת השיחות בשבוע שעבר הייתה להתניע את התהליך ולמפות את הנושאים שצריכים להיות חלק מההסכם. לדבריהם, ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות ישמש כתבנית שעל בסיסה ינוסח גם ההסכם עם בחריין.

נשיא ארה"ב טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו ושרי החוץ של בחריין והאמירויות בטקס חתימת הסכמי הנרמול עם האמירויות ובחריין, הבית הלבן, וושינגטון, 15 בספטמבר 2020. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס החתימה על ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין בוושינגטון, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בטקס בוושינגטון בחודש שעבר חתמו ראש המשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני על "הצהרת שלום", שכללה אמירות כלליות על היחסים בין המדינות וכן בנושא הפלסטיני. שבוע לאחר החתימה שוחח נתניהו עם יורש העצר של בחריין סלמאן בן חמד.

יורש העצר של בחריין אמר בשיחה עם נתניהו כי ההסכם שנחתם עם ישראל יסייע לחיזוק הביטחון, היציבות והשגשוג במזרח התיכון. ראש הממשלה סיפר כי השיחה הייתה ידידותית והוסיף כי "חזרנו על העקרונות של הסכמי אברהם ודיברנו איך אנחנו בעצם יוצקים תוכן מהיר להסכמים בין בחריין לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully