וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני: פוטין אחראי לניסיון החיסול שלי

עודכן לאחרונה: 1.10.2020 / 14:36

בריאיון ראשון מאז ששוחרר מבית חולים בברלין, אמר מנהיג האופוזיציה הרוסי ששרד אחרי שנחשף לגז עצבים כי "אין לי גרסאות אחרות" למה שקרה. "אתה לא מרגיש כאב, אבל אתה יודע שאתה מת", תיאר את הרגעים הקשים. מנגד, הקרמלין האשים את ארה"ב בעבודה יחד עם נבלני

בווידאו: מרקל קוראת לרוסיה לחקור בשקיפות את ההתקפה נגד נבלני/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני האשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בניסיון ההרעלה שלו, והדגיש כי הוא לא מפחד. זאת בעודו מתאושש מגז העצבים שפגע בו לפני יותר מחודש.

נבלני פונה בטיסה מרוסיה לברלין באוגוסט, לאחר שקרס בטיסה פנימית שיצאה מסיביר. הוא טופל בבית החולים שריטה במשך כחודש, ושוחרר בשבוע שעבר. "אני טוען שפוטין עומד מאחורי הפשע ואין לי גרסאות אחרות למה שקרה", אמר בריאיון למגזין הגרמני "דר שפיגל", שפורסם היום (חמישי).

"אתה לא מרגיש כאב, אבל אתה יודע שאתה מת", תיאר נבלני את הרגעים הקשים אחרי תחילת השפעת גז העצבים, שזוהה על ידי גרמניה ומדינות אחרות באירופה כנוביצ'וק. הוא הבטיח לשוב לרוסיה והוסיף: "המשימה שלי עכשיו היא להישאר חסר פחד. ואין לי שום פחד!".

אלכסיי נבלני, מראשי האופוזיציה ברוסיה שהורעל בגז עצבים עם שחרורו מבית החולים שאריטה בברלין, גרמניה 22 בספטמבר 2020. אינסטגרם, אתר רשמי
מתכנן לשוב לרוסיה. נבלני לאחר שחרורו מבית החולים בברלין, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אינסטגרם

המערב דורש הסברים מהקרמלין, שמכחיש כל מעורבות באירוע ואמר כי טרם ראה ראיות לפשע שבוצע נגד נבלני בן ה-44. הקרמלין אף האשים היום את סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, CIA, בכך שעבדה יחד עם נבלני. לפי הודעתם, הם מאמינים שנבלני קיבל הנחיות מ"מפעילים".

פעיל פוליטי שסייע בהטסת נבלני לגרמניה אמר בשבוע שעבר כי הוא יהיה זקוק לפחות לחודש נוסף כדי לשוב לכושרו, והוסיף כי ברור שנבלני מתכנן לחזור לרוסיה ולחדש את הפעילות הפוליטית שלו במדינה.

נבלני היה שרוי יומיים בתרדמת בבית חולים עיר אומסק, שם אמרו הרופאים המקומיים שלא נמצאו שום עקבות להרעלה. גז העצבים ששימש את לפגיעה בנבלני היה נוביצ'וק, שבו נעשה שימוש גם נגד המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו לפני שנתיים וחצי בבריטניה. הממצאים הגרמנים אומתו על ידי מעבדות בצרפת ובשבדיה, וגם הארגון למניעת נשק כימי אמור להכריז על תוצאות הבדיקות שלו בקרוב. קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל, שביקרה את נבלני בזמן שהיה מאושפז, אמרה כי היה זה ניסיון רצח.

הרופאים בגרמניה אמרו כי נבלני עשוי להחלים לחלוטין, אף שהם לא שללו את האפשרות לנזק ארוך טווח מגז העצבים. בדר שפיגל ציינו כי נבלני התבדח ומודע לנעשה במהלך הריאיון, אך ידיו רעדו עד כדי כך שהוא התקשה לשתות מבקבוק מים. צוותו של נבלני אמר כי שרידים של גז עצבים נמצאו בבקבוק מים שהם לקחו עמם מחדר המלון בסיביר שבו שהה ערב התמוטטותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully