וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטקס פרטי: שופטת בית המשפט העליון רות ביידר גינסבורג הובאה למנוחות

30.9.2020 / 2:01

השופטת בת ה-87 נטמנה לצד בעלה בבית הקברות הלאומי בארלינגטון, כשבוע לאחר מותה. גינסבורג היא השופטת ה-14 שנקברת בבית העלמין הסמוך לוושינגטון, שבו נטמנו כ-400 אלף חיילים מהצבא האמריקני

בווידאו: ארונה של ביידר גינסבורג הוצב בגבעת הקפיטול/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שופטת בית המשפט העליון של ארצות הברית לשעבר רות ביידר גינסבורג הובאה למנוחות אתמול (שלישי) בטקס הלוויה פרטי בבית הקברות הלאומי בארלינגטון שבווירג'יניה. היא נקברה לצד בעלה ובסמוך לכמה מעמיתיה לשעבר בבית המשפט.

בשבוע שעבר הוקירה וושינגטון את גינסבורג בת ה-87, שמתה ב-18 בספטמבר. ארונה הוצב בראש המדרגות לבית המשפט העליון, ולציבור ניתנו יומיים שבהם יכלו לחלוף על פני ארונה ולהיפרד.

עם זאת, בבירה כבר מצפים לקראת דיוני האישור של מחליפתה איימי קוני בארט, שעליה הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בסוף השבוע כמועמדת להחליף את גינסבורג. דיונים אלו צפויים להתחיל ב-12 באוקטובר.

ארון הקבורה של שופטת בית המשפט העליון בארצות הברית לשעבר, רות ביידר גינסבורג, מוצב בגבעת הקפיטול. 25 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
ארון הקבורה של ביידר-גינסבורג מוצב בגבעת הקפיטול, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

בית הקברות הלאומי ארלינגטון, הממוקם ממש מעל נהר פוטומאק והבירה וושינגטון, ידוע בעיקר כמקום שבו נקברו כ-400 אלף חיילים ותיקים בצבא ארצות הברית ובני משפחה. גינסבורג היא השופטת ה-14 שנקברת בבית הקברות.

עוד בוואלה!

27 שנים של מאבק פמיניסטי: השופטת שניפצה את תקרות הזכוכית של אמריקה

לכתבה המלאה

בעלה של גינסבורג, מרטין, נקבר בארלינגטון בשנת 2010 לאחר שמת מסרטן. הוא שירת בצבא כמדריך בבית ספר לתותחנים באוקלהומה, כשבני הזוג היו נשואים טריים. הם היו נשואים במשך 56 שנים, ונולדו להם שני ילדים. השופטת גינסבורג, נהגה לשמור את הדגל הממוסגר והמקופל מהארון של בעלה במשרדה בבית המשפט.

בית הקברות אמנם ידוע בשורות של מצבות לבנות, אך האזור שבו קבורים בני הזוג גינסבורג, שנקרא קטע 5, הוא אזור ישן יותר של בית הקברות, שבו מותרים סממנים שנבחרו על ידי משפחות הנקברים, ומצבתם של בני הזוג תהיה שחורה עם מגן דוד בחלק העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully