וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חלף על ארונה של גינסבורג, המפגינים צעקו: "כבד את רצונה"

באירוע נדיר שבו הוא חולק כבוד ליריב פוליטי, הנשיא ורעייתו הגיעו למרגלות בית המשפט העליון, שם מוצב ארונה של השופטת הליברלית. בסמוך לשם, מפגינים צעקו לו לקיים את משאלתה האחרונה - למנות לה מחליף אחרי הבחירות. עם זאת, טראמפ מתכוון לקדם זאת במהירות

בווידאו: טראמפ Cטקס אשכבה לשופטת ביידר גינסבורג/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חלף היום (חמישי) על פני ארונה של השופטת המנוחה רות ביידר גינסבורג בבית המשפט העליון בוושינגטון, כשברקע צעקו לו מפגינים: "כבד את רצונה". המפגינים והדמוקרטים זועמים על הנשיא הרפובליקני וחברי מפלגתו בקונגרס, המקדמים מינוי מחליפה לשופטת הליברלית לפני הבחירות בנובמבר, חרף בקשתה של גינסבורג.

טראמפ, שעטה מסיכה שחורה, והגברת הראשונה מלניה טראמפ, עמדו בדממה מאחורי הדגל עטוף הדגל שהוצב למרגלות בית המשפט העליון. הנשיא לא נראה כמי שם לב למפגינים שקראו להצביע נגדו בנובמבר ברחוב הסמוך. עבור טראמפ היה זה אירוע חריג, הן כי הוא ממעט לחלוק כבוד ליריביו הפוליטיים בדרך כלל והן בשל הסתייגותו מחבישת מסיכות בפומבי. הוא מרבה ללעוג ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן על כך.

מותה של השופטת בת ה-87 בסוף השבוע האחרון תפס את סדר היום הפוליטי לקראת הבחירות בעוד פחות מחודש וחצי. טראמפ קיבל הזדמנות פז למנות שופט שלישי בכהונתו, וכך להגדיל את הרוב השמרני מחמישה לשישה מתוך תשעת חברי בית המשפט העליון. הדמוקרטים מאשימים את הרפובליקנים בצביעות מאחר שהם בלמו תרחיש דומה כשהנשיא היה ברק אובמה ב-2016, בטענה שיש להמתין עד סיום הבחירות והיוודע התוצאות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלאניה חוליקם כבוד אחרון לשופטת רות ביידר גינסבורג בטקס אשכבה מחוץ לבית המשפט העליון בוושינגטון 24 בספטמבר 2020. AP
דונלד ומלניה טראמפ חולפים על פני ארונה של גינסבורג בוושינגטון, היום/AP

היום אמר טראמפ כי "אני חושב שזה יהיה מהר מאוד", והוא הבטיח שאישה תחליף את גינסבורג. "יש לי חמש נשים. אני אוהב את כולן", אמר בריאיון לפוקס. הוא צפוי להכריז על המועמדת, שתמונה לתפקיד הרם עד שארית חייה, ביום שבת בערב.

הנשיא מתעקש למלא את בית המשפט העליון עוד לפני שידוע אם הוא יזכה בכהונה שנייה, בשל טענותיו הלא מבוססות על זיופים נרחבים הצפויים בהצבעה בדואר. הלילה הוא אמר כי חושב שהבחירות יגיעו לפתחו של בית המשפט העליון, "ואני חושב שזה חשוב שיהיו לנו תשעה שופטים".

שתי סנאטוריות רפובליקניות המתמודדות על כהונה נוספת בנובמבר אמרו כי הן מתנגדות למהלך, אך לרפובליקנים יש די קולות בסנאט כדי להבטיח את המינוי עוד לפני הבחירות. אישור השופטת זקוק לרוב רגיל, ומתוך מאה סנאטורים, 53 מושבים מאוישים על ידי הרפובליקנים.

ביידן אמר כי טראמפ מנצל לרעה את סמכותו. הדמוקרטים מנסים להגדיל את התמיכה בהם כשהם מזהירים את הבוחרים כי הרוב השמרני בבית המשפט העליון יפגע בזכויות נשים ובהישגים ליברליים אחרים.

ביום שישי יוצב ארונו של גינסבורג בגבעת הקפיטול - והיא תהיה האישה הראשונה שזוכה לכבוד זה בהיסטוריה האמריקנית. השופטת הליברלית שהפכה לסמל פמיניסטי הייתה בסך הכול האישה השנייה אי-פעם בבית המשפט העליון כשקיבלה את המינוי מהנשיא הדמוקרטי ביל קלינטון בשנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully