וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הראשונה בהיסטוריה: ארונה של ביידר גינסבורג הוצב בגבעת הקפיטול

25.9.2020 / 23:46

מאות פוליטקאים מהמפלגה הדמוקרטית התכנסו לצד משפחה וחברים באולם הפסלים במושב בית הנבחרים האמריקני כדי לחלוק לשופטת פורצת הדרך כבוד אחרון. ביידר גינסבורג היא האישה הראשונה בהיסטוריה האמריקנית שזוכה לכבוד מסוג זה, השמור למחוקקים ולנשיאים

בווידאו: ארונה של ביידר גינסבורג הוצב בגבעת הקפיטול/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ארונה של שופטת בית המשפט העליון בארצות הברית רות ביידר גינסבורג, שהלכה לעולמה בגיל 87, הוצב היום (שישי) בגבעת הקפיטול בוושינגטון. בכך, בפעם האחרונה רשמה הישג היסטורי נוסף והפכה לאישה הראשונה שזכתה לכבוד מסוג זה בתולדות ארצות הברית.

מאות פוליטיקאים, אנשי צבא, בני משפחה וחברים התכנסו תחת הגבלות הקורונה כדי לחלוק כבוד אחרון לגינסבורג. ארונה נישא בתהלוכה קצרה מבית המשפט, שם הוצב למשך כמה ימים, לעבר החזית המזרחית של הקפיטול, מקום מושבו של בית המחוקקים האמריקני. אנשי משמר הכבוד הובילו את הארון אל תוך אולם הפסלים המפורסם.

ארון הקבורה של שופטת בית המשפט העליון בארצות הברית לשעבר, רות ביידר גינסבורג, מוצב בגבעת הקפיטול. 25 בספטמבר 2020. רויטרס
"היא שברה כל כך הרבה חסמים". ארונה של ביידר גינסבורג מוצב בקפיטול, היום/רויטרס

בין הנוכחים בטקס האשכבה, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל. גם שותפתו למרוץ של ביידן, הסנאטורית קמלה האריס, השתתפה באירוע. היא אמרה כי ביידר גינסבורג פרצה את הדרך לנשים כמוה בחיים הציבוריים. "היא, קודם כל, גרמה לאמריקה לראות איך נראית מנהיגות", אמרה. "מבחינת שירות ציבורי - והיא שברה כל כך הרבה חסמים. ואני יודעת שהיא עשתה זאת בכוונה, בידיעה, שאנשים כמוני יכולים ללכת אחריה". היא כינתה את גינסבורג "אחת מהאמריקנים הגדולים ביותר".

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ומנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, השתתפו אף הם בטקס הקצר, שכלל תפילות בהשתתפות רב. הסנאטורית אליזבת וורן ממסצ'וסטס ואיימי קלובוצ'ר ממינסוטה, שתיהן מתמודדות לשעבר לנשיאות, היו בין הנוכחים. מנהיג הרוב בסנאט, הרפובליקני מיטש מקונל, הוזמן אך נעדר.

נבחרים אמריקנים רבים לא הוזמנו לאירוע בשל מגבלת השטח ואיסור ההתקהלות הנובע מנגיף הקורונה. מרביתם חלפו על פני ארונה של השופטת טרם יציאתו לגבעת הקפיטול. הרבה לורן הולצבלט מקהילת הדס ישראל בוושינגטון ספדה ואמרה כי השופטת הצליחה לשנות את החוק האמריקני "לבנה אחר לבנה, מקרה אחר מקרה. יום היא עושה היסטוריה שוב".

עוד בוואלה!

טראמפ חלף על ארונה של גינסבורג, המפגינים צעקו: "כבד את רצונה"

לכתבה המלאה
ארון הקבורה של שופטת בית המשפט העליון בארצות הברית לשעבר, רות ביידר גינסבורג, מוצב בגבעת הקפיטול. 25 בספטמבר 2020. רויטרס
שינתה את מסלול החוק האמריקני. ארונה של ביידר גינסבורג מובל לקפיטול, היום/רויטרס

הכבוד לו זכתה שמור בעיקר לנשיאים, סגני נשיא וחברי קונגרס. ג'ון לואיס, פעיל זכויות האזרח, היה האחרון שזכה למעמד דומה לאחר שהלך לעולמו ביולי האחרון. הראשון שהוענק לו הכבוד הוא הנרי קליי, המחוקק בקנטאקי שכיהן גם כיו"ר בית הנבחרים, שארונו הוצב בקפיטול בשנת 1852.

ארונה של ביידר גינסבורג הוצב בקפיטול ברקע דבריו של הנשיא דונלד טראמפ, שאמר מוקדם יותר השבוע כי הוא מתכוון להכריז על מועמד שמרני שיחליף את גינסבורג בעליון כבר מחר, שבועות לפני הבחירות. הצבעת האישור בסנאט צפויה להתקיים בסוף אוקטובר. עם יצליח טראמפ למנות את המועמד שרוצה, הוא עשוי לשנות חלוטין את האיזון האידיאולוגי בבית המשפט העליון במדינה.

אתמול חלף טראמפ על פני הארון שהוצב במהלך השבוע למרגלות בית המשפט העליון, בהפגנת כבוד נדירה ליריב פוליטי. כמה מפגינים קראו לו "לכבד את רצונה" האחרון של גינסבורג, שלא למנות לה יורשת לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully