וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אביעד משה הוא הגבר החשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון

עודכן לאחרונה: 29.9.2020 / 20:53

בית המשפט המחוזי בב"ש הפך את החלטת ביהמ"ש השלום והתיר לפרסם את שמו של החשוד, לבקשת וואלה! NEWS ומערכות תקשורת נוספות. משה פצע קשה את רעייתו, ככל הנראה באמצעות סכין ומערוך. ההחלטה שלא לפרסם את שמו עוררה זעם ציבורי ואף גררה שורת מחאות

בווידאו: דיון בפרסום שמו של החשוד ברצח אשתו במצפה רמון/עריכה: ניר חן

אביעד משה הוא הגבר החשוד בניסיון רצח אשתו, שירה משה, במצפה רמון - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בית המשפט המחוזי באר שבע הפך את החלטת בית משפט השלום, והתיר לפרסם את שמו של החשוד שאחראי לפציעתה באורח קשה של אשתו לעיניי בנם בביתם לפני כשבועיים.

הערעור בנושא הוגש על ידי וואלה! NEWS וכלי תקשורת נוספים, לאחר שהמשטרה החליטה לוותר על כך בשל קושי מנהלי. גורם המעורה בפרטים אמר כי פרסום שמו של החשוד לא יקדם את החקירה, ועל כן אין בסיס חוקי להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

במהלך הדיון בנושא הסרת איסור הפרסום שנערך היום בבית המשפט, אמר אחיה של שירה, עופר איסקוב, כי משה "ניסה לבצע בה ניסיון רצח". הוא בירך על ההחלטה, ואמר: "אנחנו שמחים על ההחלטה של בית המשפט שנתן לנו לבוא ולהגיש את הערר הזה".

האח ציין כי הוא מכיר היטב את הבעל ואמר כי התקיפה לא הייתה אופיינית ליחסים בין השניים. "אני מכיר אותו טוב, עבדנו ביחד בשיתוך פעולה, אני לא הכרתי בו צד כזה אלים. לא יצא לנו להכיר אחד את השני בצורה כזאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האשים את משפחת האישה ב"יצר נקמנות". החשוד בניסיון רצח ובפציעה חמורה של אשתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם עו"ד בן מעוז, המייצג את שירה, אמר כי ההחלטה הייתה נכונה. "אנחנו מברכים את החלטת בית המשפט וחושבים שזו החלטה נכונה. בית המפשט אמר היום בקול ברור: אנחנו לא נהווה מחסה, ולא מסתור, לאנשים שמנסים לרצוח את בנות הזוג שלהם".

הדיון בערעור התקיים ברקע גל מחאה ארצי נגד ההחלטה של השופט ג'ורג' אמוראי בשבוע שעבר, לאסור את פרסום שמו של החשוד, בניגוד להמלצת נציג המשטרה בדיון. אז טען משה בפני בית המשפט כי על המקרה להיבדק לעומק לפני פרסום שמו, שכן הדבר יהרוס את הקריירה שלו.

"המקרה הזה צריך קודם להיבדק לעומק בפרטי פרטים ורק אחרי זה לתת את הדעת על הפרסום", אמר בדיון. "הכי קל זה להרוס קריירה ומוניטין של 45 שנה. אני קצת מופתע מה כל כך הכמיהה הזו לבוא ולפרסם. תמיד יהיה זמן לבוא לפרסם את זה. מן הסתם זה לא הזמן כרגע".

אביעד משה טען כי פרסום שמו יגרום מפח נפש להוריו ואף האשים את משפחתה של האישה ב"יצר נקמנות" נגדו. "המשפחה שלה יכולה למצוא דרך לפרסם. יצר הנקמנות שלהם הוא כרגע משהו מובן. אבל בוא נעצור את זה בינתיים".

שירה, האישה שבעלה ניסה לרצוח אותה ממצפה רמון. -, אתר רשמי
נדקרה לעיני בנה. שירה משה/אתר רשמי, -

כך, בתום הדיון, קבע אז השופט אמוראי כי שמו לא יפורסם בשלב זה. "החקירה בעיצומה, והגם שנאספו ראיות שקושרות ואף מסבכות את החשוד בעבירות של ניסיון לרצח ופציעה זדונית שגרמה לחבלות חמורות, אין בשלב זה בפרסום שמו של החשוד כדי לתרום לביסוס וקידום העניין הציבורי", נכתב בהחלטה, שאותה הפך היום בית המשפט המחוזי והתיר את פרסום שמו.

ההחלטה עוררה סערה ברשת, וגררה תגובות נזעמות נגד השופט אמוראי. ארגון "פוליטיקלי קוראת", המעודד תקשורת פמיניסטית ברשת, כתב אז בפייסבוק כי "השופט מגן על אדם אלים ומסוכן מפני הציבור - במקום להגן על הציבור ממנו".

גם ארגון ויצ"ו גינה בחריפות את החלטת השופט ואמר כי מי שזקוקה להגנת בית המשפט היא הקורבן. הוא אף קרא לנשיא בית המשפט השלום לפטרו. לדברי הארגון, שמו נקשר בתלונות רבות בנוגע לתפקודו המקצועי. "אנחנו קוראות לנשיא בית משפט להחליף לאלתר את שופט זה, שנקשרו לתפקודו המקצועי תלונות רבות במהלך העשור האחרון. החלטתו מחזקת את החשש שהשופט איננו ראוי לעסוק בתיק מעין זה".

הפגנה בתל אביב נגד ההחלטה לאי-פרסום שמו של החשוד בדקירת אשתו במצפה רמון - 27 לספטמבר 2020. ענת ניר, אתר רשמי
הפגנה בתל אביב בעקבות פסק הדין/אתר רשמי, ענת ניר

הסערה סביב החלטת השופט הגיעה לשיאה שלשום, כשהובילה לשורת מחאות ברחבי הארץ שנערכו תחת השם "הפגנת זעם - כי אנסים ורוצחים חשובים יותר למערכת המשפט". ההפגנות התקיימו בירושלים, כרמיאל, תל אביב, באר שבע וחיפה, והופנתה בהן אצבע ישירות כלפי השופט, לצד לדרישה למיצוי הדין עם החשוד.

התקרית התרחשה ביום שישי לפני כשבועיים, ובסופה נעצר הגבר בחשד לתקיפה חמורה של אשתו בעיר הדרומית. השוטרים איתרו את האישה כשהיא שרועה על הרצפה וסובלת מחבלות חמורות ובמצב קשה, אך מאז חל שיפור במצבה. מהמשטרה נמסר כי הכלים שבאמצעותם בוצעה התקיפה היו ככל הנראה סכין ומערוך. בעבר, בשנת 2019, התקבל כבר דיווח על אלימות במשפחה בין בני הזוג, שטופל אז בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully