וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל מוזיאון אושוויץ מציע לשבת בכלא במקום נער ניגרי שהורשע בחילול הקודש

28.9.2020 / 19:15

פיוטר ציבינסקי הציע לנשיא ניגריה לרצות עשר שנות מאסר יחד עם 119 מתנדבים, במקומו של בן 13 עליו נגזר העונש בגין אמירות אסורות. "אני לא יכול להישאר אדיש למשפט, המהווה בושה לאנושות", כתב המנהל. השלטון המקומי התעקש כי הוא מכבד את חוקי השריעה לפיהם נשפט הנער

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מנהל מוזיאון אושוויץ בפולין פיוטר ציבינסקי פנה לנשיא ניגריה מוחמדו בוהארי בהצעה לרצות חלק מעונש של עשר שנות מאסר שנגזר על נער בן 13 בשל חילול הקודש. ציבינסקי ביקש חנינה לעומאר פארוק, שהואשם בהשמעת אמירות אסורות במהלך ויכוח, ונשפט לפי חוקי השריעה במדינת קאנו שבצפון ניגריה בחודש שעבר.

אם החנינה לא תתאפשר, ציבינסקי אמר כי הוא ו-119 מתנדבים נוספים יקחו על עצמם את עונשו של הנער, וירצו חודש כל אחד בבית כלא ניגרי.

"בתור מנהל אתר הנצחה למקום בו ילדים נכלאו ונרצחו, אני לא יכול להישאר אדיש למשפט הזה, המהווה בושה לאנושות", כתב במכתב לנשיא, שפורסם בחשבון הטוויטר של המוזיאון.

מנהל מוזיאון אושוויץ בפולין פיוטר ציבינסקי, 27 בינואר 2020. AP
"המשפט מהווה בושה לאנושות". ציבינסקי/AP

שני דוברים של הנשיא סירבו להגיב על ההתערבות הבלתי צפויה. הממשל לא הגיב עד כה למשפט, שזכה לגינויים מארגוני זכויות אדם. יוניסף, קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים, הבהירה בחודש שעבר כי המשפט "לא היה צודק" ויצאה נגד ההסכמים הבינלאומיים עליהם ניגריה חתומה.

יועץ מיוחד למושל קאנו אמר כי הוא נתקל במכתב ברשתות החברתיות. "עמדת ממשל קאנו נשארת בהתאם להחלטת בית המשפט השרעי", מסר. דובר הרשויות בקאנו מסר כי יש בכוחו של הנשיא להעניק חנינה לנער.

עוד בוואלה!

מאימת בוקו חראם להתעללות הצבא: "הדור האבוד" של המלחמה בניגריה

לכתבה המלאה

ניגריה חצויה כמעט שווה בשווה בין הדרום הנוצרי ברובו והצפון המוסלמי. ב-12 מ-36 המדינות המרכיבות את ניגריה חלים חוקי השריעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully