וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: 3 פעילים נעצרו כי תלו דגלי גאווה על פסלים בוורשה

השלושה מואשמים בחילול אנדרטאות ופגיעה רגשות דתיים, אחרי ששמו גם מסיכות על פסליהם של ישו, קופרניקוס ובת הים בעיר. הם מואשמים בחילול אנדרטאות ופגיעה ברגשות דתיים, אחרי שמחו על המדיניות ההומופובית של הנשיא

צילום: רויטרס

משטרת פולין עצרה אתמול (רביעי) שלושה אנשים שהואשמו בתליית דגלי הקהילה הגאה מעל פסלים בוורשה. הם מואשמים בחילול אנדרטאות ופגיעה רגשות דתיים, והרשויות יידרשו להכריע אם להעמיד אותם למשפט. העונש המקסימלי על עבירות אלו הוא עד שנתיים מאסר, או קנס.

השלושה, פעילים שהפגינו נגד מדיניותו האנטי-להט"בית של הנשיא אנדז'יי דודה, תלו את הדגלים מעל פסלי ישו הנוצרי, האסטרונום קופרניקוס ובת הים של ורשה. הם גם הלבישו אותם במסיכות ורודות הנושאות את הסמל האנרכו-קווירי.

ראש הממשלה מתאוש מורביצקי הוקיע את הפעילים ואמר שהפסלים מסמלים ערכים החשובים עבור מיליוני פולנים. עם זאת, הפעילים, שהיו חלק מהפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר, אמרו כי הם מחו על המדיניות ההומופובית של השלטון.

פעילים שמים דגל גאווה על פסל של ישו, ורשה, 29 ביולי 2020. רויטרס
מחו נגד המדיניות של הממשלה. הפעילים על פסל ישו בוורשה, בשבוע שעבר/רויטרס

הנשיא דודה, בעל ברית של מפלגת השלטון הלאומנית "חוק וצדק", יושבע היום לכהונה שנייה אחרי קמפיין רווי השמצות נגד הקהילה הגאה, שלדבריו מקדמת "אידיאולוגיה" המסוכנת יותר מזו הקומוניסטית. הוא ניצח בפער הקטן ביותר בבחירות מאז תום הקומוניזם ב-1989, אחרי קרב צמוד מול ראש עיריית ורשה הליברלי.

פולין לא מכירה בנישואים חד-מיניים, גם אם מדובר באזרחיים, ובני זוג מאותו מין לא רשאים לאמץ ילדים לפי החוק. בחודש שעבר אמרו באיחוד האירופי כי יפסיקו לממן שש עיירות במדינה המכריזות על עצמן "אזורים חופשיים מלהט"ב".

בנוסף לכך, פולין הכריזה בחודש שעבר כי היא מתכננת לפרוש מאמנת איסטנבול נגד אלימות כלפי נשים, בטענה שהיא "פוגענית" לאור כלילת חינוך מגדרי בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully