וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אמבה אוכלת-מוח התגלתה במערכת המים בטקסס

אמבה המופיעה במקורות מים מתוקים הביאה למותו של ילד בן שש, ולחקירה שבסיומה נקבע כי המאגר הציבורי מזוהם. הרשויות בעיר לייק ג'קסון הזהירו את התושבים מפני שתיית מי ברז וחדירת מים לאף במקלחת

ShutterStock

תושבי לייק ג'קסון שבטקסס הוזהרו מפני שתיית מי ברז לאחר שאמבה אוכלת-מוח נמצאה באספקת המים הציבורית של העיר. חקירת המים נפתחה בעקבות מותו של ילד בן שש תושב העיר, שנדבק באמבה. בטקסס אישרו את הימצאותה של האמבה מזן Naegleria fowleri במערכת המים.

הידבקות באמבה נדירות בארצות הברית, ובין השנים 2018-2009 דווח על 34 מקרים בלבד. הרשויות הציבוריות בלייק ג'קסון הודיעו כי הן מחטאות את מקורות אספקת המים, אולם טרם ידוע כמה זמן יידרש לכך. האמבה עלולה לגרום לזיהום במוח, לרוב קטלני.

ביום שישי האחרון נקראו תושבי שמונה ערים בטקסס לא להשתמש במים המגיעים מהמאגר הציבורי, למעט להורדת המים בבתי השימוש. האזהרה הוסרה יום לאחר מכן בכל הערים, למעט לייק ג'קסון, בה מתגוררים יותר מ-27 אלף תושבים.

אמבה אוכלת מוח מסוג N. fowleri  Naegleria fowleri שחיה במים מתוקים. ShutterStock
מוות בתוך שבוע. האמבה Naegleria fowleri/ShutterStock

מאוחר יותר, הרשויות בעיר הודיעו כי התושבים יכולים להתחיל להשתמש במים, בתנאי שירתיחו אותם לפני השתייה. התושבים קיבלו הוראות נוספות בנושא, בהן מניעת כניסת מים לאף במקלחת.

עוד הזהירו הרשויות כי ילדים, קשישים ואנשים עם מערכת חיסונית חלשה "פגיעים במיוחד". לדבריהן, הן מרעננות את מערכת המים, ובשלב הבא יבחנו אם המים בטוחים לשימוש. מנכ"ל העיר, מודסטו מונדו, סיפר כי חקירת אספקת המים של העיר החלה בעקבות מותו של ילד בן שש שנדבק באמבה מוקדם יותר החודש.

עוד בוואלה!

בוטסואנה: המוות ההמוני של הפילים - מבקטריה במים

לכתבה המלאה

האמבה מופיעה באופן טבעי במקורות מים מתוקים ברחבי העולם. במרבית המקרים ההידבקות מתרחשת כשמים מזוהמים נכנסים לגוף דרך האף, ומשם עוברים למוח. המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן מסרו כי ההדבקה מתרחשת לרוב כשאנשים יוצאים לשחות או לצלול ב"מקורות מים מתוקים חמימים". המרכזים הוסיפו כי ההדבקה לא יכולה לקרות מבליעת מים מזוהמים, ושהאמבה לא יכולה לעבור מאדם לאדם.

הנדבקים באמבה מראים תסמינים הכוללים חום, בחילה והקאות, כמו גם צוואר מתוח וכאבי ראש. רובם מתים בתוך שבוע. הדבקה נוספת אומתה בפלורידה מוקדם יותר השנה. אז, גורמי בריאות הפצירו בתושבים להימנע ממגע של מים מברזים ומקורות אחרים באפם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully