וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטסואנה: המוות ההמוני של הפילים - מבקטריה במים

21.9.2020 / 12:38

הרשויות במדינה אמרו כי מספר הפילים המתים בחודשיים האחרונים עלה ל-330. הם הורעלו מכחוליות, סוג של בקטריות במים, אך עדיין לא ברור מדוע רק פילים מתים ולמה רק באזור זה

בווידאו: מאות פילים מתו בבוטסאונה וזימבבואה/צילום:AP, עריכה: איתי עמרם

המוות של מאות פילים בבוטסואנה במהלך השנה נגרם בשל רעלים המיוצרים בידי חיידקים במים, וגרמו לפגיעה במערכת העצבים - כך אמרו היום (שני) גורמים רשמיים במדינה.

סיריל טאולו, סגן מנהל משרד חיות הבר והפארקים הלאומיים, אמר במסיבת עיתונאים כי מספר הפילים המתים עלה ל-330. ביולי דווח על 281 פילים מתים, וזה עורר דאגה רבה בקרב פעילים לשימור הסביבה. טאולו אמר כי אין מידע המצביע על כך שבעלי החיים במדינה נמצאים תחת איום מפני שהרשויות לא זיהו עוד מקרי מוות. הן יעקבו אחרי המצב בעונת הגשמים הבאה.

הווטרינר הראשי במשרד, אמאדי רובן, אמר במסיבת העיתונאים כי יש שאלות רבות שטרם נפתרו. "הבדיקות האחרונות שלנו גילו רעלנים המיוצרים על ידי כחוליות (סוג של בקטריות) כסיבת המוות. הבקטריות האלו נמצאות במים", אמר. עם זאת, הוא ציין כי לא ברור מדוע רק פילים מתו ולמה רק באזור הזה בלבד. "יש לנו כמה תיאוריות שאנחנו חוקרים".

לא כל הכחוליות מייצרות רעל, אך מדענים אומרים כי הבקטריות, שלעתים נמצאות גם באדמה, הפכו רעילות יותר בשל שינויי האקלים שהובילו להתחממות גלובלית. הטמפרטורות בדרומה של יבשת אפריקה עולות בקצב כפול מהממוצע העולמי. הבקטריות עשויות להיות רעילות גם לבני אדם.

פגרי פילים, בוטסואנה. רויטרס
דאגה רבה בקרב המומחים. פגרי הפילים שאותרו בחודשים האחרונים/רויטרס

בזימבבואה השכנה נמצאו לאחרונה יותר מ-20 פגרי פילים ליד פארק הציד הגדול ביותר במדינה. הרשויות חושדות שהם מתו מזיהום בקטריאלי ושלחו דגימות לבריטניה, וממתינה לאישור לשלוח דגימות לשתי מדינות אחרות.

אוכלוסיית הפילים ברחבי אפריקה נמצאת בירידה בשל ציד ואובדן בתי גידול, אך בוטסואנה, ביתם של כשליש מכלל היונקים הגדולים ביבשת, ראתה את מספריהם עולים לכ-130 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully