וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטסוואנה העמידה למכירה פומבית רישיונות ציד לפילים

8.2.2020 / 18:10

המדינה הדרום אפריקנית מכרה שש חבילות ציד - עשרה פילים כל אחת - במחיר 181 אלף דולר. זאת בשל מספרם הגדל והולך של הפילים, הנקלעים לעימות עם תושבים מקומיים. חלק מהמומחים חוששים שזה יתדלק את הציד הבלתי-חוקי שלהם

רויטרס

(בווידאו: פיל משתולל בפסטיבל בסרי לנקה)

בוטסוואנה מכרה אתמול (שישי) במכירה פומבית שישה רישיונות לציד של 60 פילים, בפעם הראשונה מאז שהנשיא מוקווסי מסיסי ביטל איסור בן חמש שנים על מסעות ציד גדולים בחודש מאי האחרון.

אוכלוסיית הפילים ברחבי אפריקה נמצאת בירידה בשל ציד בלתי-חוקי, אולם המדינה הדרום אפריקנית, שבה חיים כשליש מכלל הפילים ביבשת, חוותה זינוק במספריהם - מ-80 אלף בסוף שנות ה-90 ל-130 אלף כיום. במדינה טוענים שהציד הכרחי כדי להקל על החיכוכים בין בעלי החיים לבני האדם, במיוחד חקלאים שסובלים מהרס יבולים ותשתיות שנגרם מפילים המשוטטים מחוץ לאזורי הגידול שלהם.

"שבע חבילות ציד, עשרה פילים כל אחת, הועמדו למכירה פומבית. רק אחת לא נמכרה משום שהרוכשים לא עמדו במחיר הסף של שני מיליון פולה (181 אלף דולר)", אמר אדריאן ראס, מנהל בית המכירות. "שש החבילות נמכרו תמורת מחיר כולל של 25.7 מיליון פולה".

שני פילים זכרים באזור אוקבנגו דלתא, בוטסואנה, 25 באפריל 2018. רויטרס
שני פילים באוקבנגו דלתא, בוטסואנה/רויטרס

בוטסואנה ושכנותיה זימבבואה, זמביה, נמיביה ודרום אפריקה בחנו מחדש בשנים האחרונות את חוקי השימור שלהן, כדי לנסות ולאזן בין הצורך להגן על מינים כמו פילים, קרנפים ותאואים מפני ציד בלתי-חוקי, במקביל לסכנה שהם מהווים עם פלישתם לתחומי מגורים של בני אדם.

"פילים הרגו הרבה אנשים והרסו את פרנסתם. אני חושב שהממשלה עושה את הדבר הנכון בהפחתת מספרם", אמר טירו סגוסבה, תושב גאבורון, שכבר הולדתו מאון הוא אחד האזורים שנפגעו יותר מכל מהעימות בין בני אדם לבעלי החיים.

מומחים לשימור הסביבה חלוקים בדעתם על האמצעים הטובים ביותר שיש לנקוט כדי לפתור את הקונפליקט. חלקם חוששים שהציד החוקי עלול לתדלק מחדש את הביקוש לפילים ובכך לעודד עוד יותר ציד בלתי-חוקי.

הריגתו של "ססיל" האריה לפני ארבע שנים על ידי תייר אמריקני בזימבבואה עוררה סערה בינלאומית, ובשנה שעברה הרחיקה בוטוסאנה שני ציידים מקצועיים שירו למוות בפיל מחקר וניסו להסתיר את הראיות.

ניל פיט, לשעבר מנכ"ל מועדון השימור בקלאהרי (KCC), אמר כי "ציד פילים אינו כלי סטנדרטי לשימוש בר-קיימא במשאבי הטבע, או השיטה הטובה ביותר להקל על סוגיית הסכסוך בין בני אדם לבעלי חיים". עם זאת, הוא הוסיף: "אני לא רואה בעיה אם הציד נעשה בצורה ראויה, אתית וגלויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully