וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ החקלאים: בוטסואנה ביטלה את איסור ציד הפילים

במדינה הדרום אפריקנית יש 130 אלף פילים, יותר מכל מדינה אחרת בעולם, אך הממשלה אומרת שאי אפשר לשלוט על גודל האוכלוסייה. מבקרי המהלך סבורים כי הנשיא עושה זאת למען אהדת תושבי הכפרים לקראת הבחירות

פילים שותים מים בפארק הלאומי צ'ובה, בוטסואנה, 2013. AP
משוטטים באזורי הגבול. פילים באגם בבוטסואנה, 2013/AP

בוטסואנה הסירה את האיסור על ציד פילים שהוטל ב-2014 על רקע התגברות ההתנגשויות בין תושבים לבעלי החיים, שלעתים הורסים שדות ויבולים חקלאיים. במדינה הדרום אפריקנית יש 130 אלף פילים - יותר מכל מדינה אחרת בעולם - אך ארגונים למען שימור הסביבה סבורים כי זו החלטה פוליטית. המהלך עלול לפגוע בתדמיתה הבינלאומית של בוטסואנה ובהכנסותיה מתיירות, מקור הכנסתה הגדול ביותר אחרי תעשיית היהלומים.

הנשיא מוקווסי מסיסי הקים ביוני שעבר ועדה לבחינת האיסור, שהוטל על ידי קודמו ב-2014, ובפברואר היא המליצה לאשר מחדש את ציד הפילים. מתנגדי האיסור אמרו כי הוא יצר בעיות לחקלאים הקטנים, שבעבר הרוויחו מציד.

"מספר התקריות בין בני אדם לפילים וההשפעה על חיי התושבים גדלים", מסר המשרד לאיכות הסביבה, שימור המשאבים הטבעיים והתיירות. "גם מספר הטורפים גדל, וזה גורם לנזק רב כי הם הורגים חיות משק רבות". במשרד הבטיחו כי הציד "ייעשה בצורה סדירה ואתית".

415 אלף פילים נותרו בכל אפריקה

טווח הפילים, המרחק שאותו עוברים היונקים היבשתיים, גדל בשנים האחרונות, אך מומחים מעריכים כי זה קשור גם להתחממות כדור הארץ. רובם חיים בצפון המדינה, כשהם משוטטים באזורי הגבול עם נמיביה, זמביה וזימבבואה. מתנגדי חידוש הציד סבורים כי ההחלטה נועדה גם כדי לחזק את הפופולריות של הנשיא בקרב התושבים הכפריים לקראת הבחירות באוקטובר.

לפי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע, נותרו באפריקה 415 אלף פילים, אחרי שמאות אלפים אחרים נהרגו בשנים האחרונות כתוצאה מציד למטרות סחר בשנהב. הקמפיינים הבינלאומיים לאיסור גורף על מכירת שנהב כדי למנוע ציד לא חוקי צברו מומנטום גדול בשנים האחרונות, אולם קיימות מחלקות כיצד להתמודד עם אוכלוסיות גדולות והרסניות של פילים באזורים מיושבים.

  • עוד באותו נושא:
  • בוטסואנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully