וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המשיך לקדם תקנות לשעת חירום להגבלת ההפגנות במהלך השבת

עודכן לאחרונה: 26.9.2020 / 20:40

לוואלה! NEWS נודע כי בסוף השבוע נמשכו השיחות בקואליציה על העברת תקנות לשעת חירום במשאל טלפוני. בכחול לבן מתנגדים והבהירו כי ימנעו את כינוס הממשלה במידת הצורך. במקביל, הועברה לממשלה חוות דעת של מנדלבליט ויועמ"ש משרד הבריאות שקובעת כי המהלך אינו חוקתי

בווידאו: הפגנה תחת שמירת ההגבלות מול מעון רה"מ בבלפור/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך בסוף השבוע לקדם אפשרות של תקנות לשעת חירום שיגבילו את ההפגנות, בעוד שר הבריאות יולי אדלשטיין ניסה להביא אותן לאישור הממשלה במשאל טלפוני הערב (שבת) או מחר בבוקר. עם זאת, בכחול לבן בלמו את המהלך והבהירו כי ימנעו את כינוס הממשלה במידת הצורך. במהלך סוף השבוע אף הועברו לממשלה חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והיועץ המשפטי למשרד הבריאות שקובעות שהמהלך אינו חוקתי.

לוואלה! NEWS נודע כי היועץ המשפטי של משרד הבריאות אורי שוורץ העביר אתמול למזכירות הממשלה חוות דעת לפיה קיימת מניעה משפטית להגביל הפגנות בתקנות לשעת חירום של הממשלה כיוון שמהלך כזה אינו חוקתי. לפי גורמים בכירים המעורים בנושא, חוות הדעת של היועץ המשפטי של משרד הבריאות הוגשה יחד עם חוות דעת דומה של היועץ המשפטי לממשלה.

מחאה נגד רה"מ, בנימין נתניהו מול מעון רה"מ בירושלים 24 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הגבלת ההפגנות אינה חוקתית. המחאה נגד נתניהו בבלפור, שלשום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך סוף השבוע התקיימו שיחות בין שר הבריאות, שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים אבי ניסנקורן, שבהן הליכוד שב על דרישתו להעלות את תקנות החירום לאישור בממשלה בהקדם עד לאישור החוק בכנסת שיאפשר להגביל את ההפגנות בשבוע הבא.

לדברי בכירים בכחול לבן, הם הבהירו לאדלשטיין כי הם מתנגדים להגבלת ההפגנות בתקנות שעת חירום והעבירו מסר גם למזכיר הממשלה צחי ברוורמן שאם התקנות יוגשו למזכירות הממשלה - הם ימנעו את כינוס הממשלה להצבעה טלפונית. לפי תקנון הממשלה, דרושה הסכמה של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לסדר היום של הממשלה. גורם בכחול לבן אמר לוואלה! NEWS "לא יהיה כלום ללא הסכמת כחול לבן".

לפי הגורמים הפוליטיים, גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עודכן בשיחות והוא הבהיר כי הגבלת ההפגנות בתקנות שעת חירום אינה חוקתית.

עוד בוואלה!

שיירה לבלפור וקיסריה תוך שמירה על ההנחיות: כך יפגינו נגד נתניהו במוצ"ש

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בישיבת ממשלה 9.2.2020. רויטרס
חילוקי דעות בין המפלגות. ישיבת ממשלה, החודש/רויטרס

בליכוד התחילו לקדם את הגבלת ההפגנות בתקנות שעת חירום לאחר שלא הספיקו להעביר במועד את תיקון חוק הסמכויות של הקורונה, שיאפשר לממשלה להכריז על "מצב חירום מיוחד" ולהגביל התקהלויות להפגנות ותפילות. שר הבריאות הודיע אתמול כי יביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיהיה בכוחן להגביל התקהלות עד לחקיקת החוק בכנסת שבוע הבא.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי העביר מסמך לראש הממשלה בו הזהיר מסכנה בהתקהלויות. "לדעתנו המקצועית כל התקהלות בלתי מבוקרת ונשלטת, בוודאי בחללים סגורים, ובמידה פחותה, אך לא מבוטלת, גם באזורים פתוחים, שכרוכה בצפיפות, באי-עטיית מסיכות ובפליטת רסיסי רוק במצב של קרבה רבה בין המשתתפים עלולה לגרום לעלייה רבה בשיעור ההדבקה, וכתוצאה מכך גם לעלייה בשיעור התחלואה", נכתב בחוות הדעת של מנכל משרד הבריאות, שנכתבה לבקשת השר אדלשטיין.

גנץ: "לא מוכן להפסקת ההפגנות לתקופה ארוכה"

בריאיון ל"פגוש את העיתונות" התייחס גנץ למאמצי הליכוד להגביל את ההפגנות בתקנות לשעת חירום. "יש ממשלה שמחליטה ויש כנסת שדנה ומבקרת. הליכוד פעל בשביל לשבש את החקיקה של הממשלה שהוא חלק ממנה וניסה להעביר תקנות שעת חירום", אמר. "יש סוגיות של העברת סמכויות לממשלה שאני לא מוכן לדבר עליהן. הפסקת ההפגנות לתקופה ארוכה - אני לא מוכן. יש חוסר איזון בין הכנסת והממשלה אני לא מוכן לחקיקת שעת חירום כשיש ממשלה מתפקדת".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר כי "רואים את ההפגנות המתריסות ושומעים את גנץ ואת כחול לבן ומיד מבינים שהם עושים הכל כדי להפוך את הקואליציה לגועליציה. בגל הראשון כשנתניהו עבד בלי ההפרעות שלהם צלחנו אותו בגדול, היום הם רק מפריעים לנו כדי להחריב אותנו יחד איתם. לדבריו, "הממשלה ה'פרטצ'יטטית' הזו חייבת להתפרק בהקדם".

גורמים בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully