וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיירה לבלפור וקיסריה תוך שמירה על ההנחיות: כך יפגינו נגד נתניהו במוצ"ש

עודכן לאחרונה: 25.9.2020 / 20:34

התאגדויות המפגינים הכריזו, בתגובה לנסיונות הממשלה להגביל את ההפגנות, כי ימשיכו להפגין תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. "לא ניתן לממשלת נתניהו הכושלת תירוצים למנוע תפילות". התנועה לאיכות השלטון מתכננת שיירת רכבים לבית רה"מ בקיסריה

בווידאו: הפגנה תחת שמירת ההגבלות מול מעון רה"מ בבלפור/צילום: רוני כנפו

ארגוני המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריזו היום (שישי) כי יערכו שיירת מחאה לבלפור, ויפגינו במרחק של עד קילומטר מהבית, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. זאת, ברקע ניסיונות הממשלה להגביל את ההפגנות במהלך הסגר, ומתוך נימוק של "אחריות לאומית".

על ההודעה חתומים הארגונים "קומי ישראל", "הלם תרבות", "החזית הוורודה", "הבעלבתים", "התעוררנו", "דור חדש", "קריים מיניסטר", "אין מצב" ו"הדמוקרטים".

במקביל, התנועה לאיכות השלטון מתכננת שיירת רכבים במוצ"ש מול ביתו של נתניהו בקיסריה. "אין דרך לפתור משבר מהסוג הזה ללא אמון הציבור ועל כן, אם נתניהו רואה את טובת המדינה לנגד עיניו, הוא חייב לפנות את מקומו", הסבירו וציינו כי האירוע יתקיים בתיאום עם המשטרה ולפי הנחיות משרד הבריאות. בנוסף, תנועת דרכנו הודיעה כי תערוך הפגנה וירטואלית באמצעות שיחת וידאו.

הפגנה מול מעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור, ירושלים, ראש השנה תשפ"א, 20 בספטמבר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מחאה בבלפור, מוצאי ראש השנה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אף שההגבלות לא עברו בפועל, ואין למעשה מגבלה משמעותית כלשהי על הפגנות נכון לשעה זו, הארגונים הודיעו כי יאמצו מגבלות מרצונם. "כל אזרחי מדינת ישראל כבר יודעים שהסיבה האמיתית והיחידה שנתניהו דוחף חזק כל כך לסגר כללי, שיגביל את התפילות ביום הכיפורים וימיט אסון על העצמאים והעסקים במדינת ישראל — היא ההפגנות בבלפור, שחושפות את כישלונו וכישלון ממשלתו בניהול המשבר", מסרו הארגונים.

"בניגוד מוחלט אליהם, אנחנו אזרחיות ואזרחים אכפתיים ואחראיים, ולכן במוצ"ש הקרוב נעלה בשיירת מכוניות לבלפור, ובמקביל, נפגין בעשרת אלפים מוקדים עד קילומטר מהבית, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. זאת, על מנת שלא יהיו תירוצים לממשלת נתניהו הכושלת למנוע את תפילות יום הכיפורים של עם ישראל", הוסיפו. "הם לא יכלאו אותנו — נפגין בכל מקום. ביום הקדוש הזה, אנחנו מבקשים מעם ישראל להתפלל לסיום כהונתו של אדם שממיט עלינו קטסטרופה בריאותית, חברתית וכלכלית ומוביל אותנו לחורבן בית שלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully