וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כיסאות ושמירת מרחק: כאלף מפגינים מחוץ למעון רה"מ בירושלים

פחות מיממה לפני כניסת הסגר הכללי לתוקפו, וברקע הדיונים על אישור מתווה המגבלות על ההפגנות, מאות בני אדם התאספו בכיכר פריז במחאה נגד נתניהו והשחיתות השלטונית. המפגינים חילקו סרטים באורך שני מטרים לשמירת מרחק

בווידאו: אלפים הפגינו סמוך למעון רה"מ בי-ם/צילום: רוני כנפו, רויטרס, AP, עריכה: איתי עמרם

כאלף איש מפגינים הערב (חמישי) בכיכר פריז בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסמוכה למעונו. ההפגנה נערכת לאחר שהממשלה החליטה הלילה להטיל סגר כללי במדינה, ובמקביל לדיונים המתקיימים בוועדות ומליאת הכנסת על אישור מתווה ההפגנות בזמן הסגר.

המפגינים הביאו עמם כיסאות לאזור הכיכר, והציבו אותם במרחק זה מזה, בניסיון לשמור על ההגבלות. כמו כן, הם חילקו סרטים באורך שני מטרים, ובמערכת כריזה במקום הם התבקשו לשמור על מרחק ולהקשיב לסדרנים.

מחאה נגד רה"מ, בנימין נתניהו מול מעון רה"מ בירושלים 24 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
על כיסאות, במרחק. מפגינים בכיכר פריז, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90
מחאה נגד רה"מ, בנימין נתניהו מול מעון רה"מ בירושלים 24 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הפעם עם שמירת מרחק. ההפגנות בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

אנשי מחאת "אין מצב", ממארגני ההפגנה, תקפו את ראש הממשלה והשוו את התנהלות ממשלתו בזמן הקורונה, להנהגה בזמן המחדל במלחמת יום הכיפורים. "יום כיפור הוא גם יום זכרון לאומי למלחמת יום כיפור, בו אנו מתייחדים עם זכרם של אלפי הרוגים, פצועים והלומי קרב ומשפחותיהם, כתוצאה ממחדל ההנהגה המדינית. לא נעמוד מהצד מול מחדלי ההנהגה היום. לא נעמוד מהצד כשהורסים את העסקים הקטנים, העצמאים ושולחים כמיליון אנשים לאבטלה", אמרו.

הם יצאו נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי. "לא נעמוד מהצד כששני רמטכ"לים משתפים פעולה עם דירדור המדינה לדיקטטורה ותומכים במי שמיום ליום מחזק את שלטונו, כשליט יחיד. לא נעמוד מהצד מול ההסתה נגדנו ונגד כל מגזר אחר", אמרו.

עוד בוואלה!

36 ח"כים הצביעו בעד, 32 התנגדו: הכנסת אישרה את הגבלות הסגר בקריאה ראשונה

לכתבה המלאה
מחאה נגד רה"מ, בנימין נתניהו מול מעון רה"מ בירושלים 24 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"שני רמטכ"לים משתפים פעולה עם דירדור המדינה". ההפגנה בי-ם, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ד"ר אורנה ברי, המדענית הראשית לשעבר, נשאה במהלך ההפגנה נאום חריף נגד ראש הממשלה, בו מנתה את שלטענת נתפס ככישלון בניהול המשבר הבריאותי והכלכלי. "במקום חלוקת התפקידים בדרג המקצועי, בין משרד הבריאות האחראי על רגולציה, פיקוח על בתי חולים ממשלתיים והברה לתועלת האזרחים והמשק, ובין משרד הבטחון - הנאשם שמר את כל ההחלטות בדרג הפוליטי ובידיו עצמו תחת תקנות חירום, ללא פיקוח הכנסת בממשלת מעבר", אמרה.

ברי הוסיפה, "במקום להנהיג את הדרג המקצועי על פי תכנית מסודרת, העלה אותם הנאשם לזירה להתנגשות חזיתית. הלוא אין טוב מהתנגשות חזיתית בין מתחרים על מנת לייצר לנאשם הגנה מפני ביקורת עתידית. בן-שבת ובר-סימנטוב לפקודתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully