וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השם הוא בונד, ג'יימס בונד: מסמכי ארכיון חשפו מרגל בריטי מהמלחמה הקרה

חוקרים מהמכון להנצחה בפולין חשפו מסמכים לפיהם פעל במדינה מרגל מבריטניה ששמו זהה לזה של המרגל מסדרת הספרים והסרטים של איאן פלמינג. על פי המסמכים, בונד הגיע לוורשה ב-1964 והשתמש בכיסוי כמזכיר-ארכיונאי בשגרירות, אך משימתו האמיתית הייתה "לחדור למתקנים צבאיים"

רויטרס

מרגל מבריטניה שעבד בפולין בשיאה של המלחמה הקרה היה גבר בן 36, תושב דבון, העונה לשם ג'יימס בונד - כך עולה ממסמכי ארכיון שנחשפו במכון להנצחה בפולין. החוקרים גילו כי כמו ביצירתו המפורסמת של איאן פלמינג, גם המרגל בונד מתקופת המלחמה הקרה הביע עניין רב בנשים.

ממסמכים שנחשפו על ידי החוקרים במכון להנצחה עולה כי בונד, ששמו המלא היה ג'יימס אלברט בונד, הגיע לוורשה ב-18 בפברואר 1964. הוא השתמש בכיסוי כמזכיר-ארכיונאי בשגרירות בריטניה במדינה. אך על פי המסמכים, משימתו האמיתית הייתה "לחדור למתקנים צבאיים".

מסמכי ארכיון מהמכון להנצחה בפולין חשפו מרגל מבריטניה שעבד במדינה בשיאה של המלחמה הקרה, גבר בן 36, תושב דבון, העונה לשם ג'יימס בונד. 25 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
"הושם תחת מעקב קפדני". המרגל הבריטי ג'יימס בונד/אתר רשמי, אתר רשמי

חוקרים במכון לזיכרון לאומי בפולין אמרו כי תפקידו הרשמי היה המזכיר-ארכיונאי של הנספח הצבאי בשגרירות הבריטית במדינה. "הגעתו של סוכן כל כך מפורסם לא נעלמה מעיניהם של קציני המחלקה השנייה של משרד הפנים", אמרו החוקרים. "הוקם תיק פיקוח העונה לשם 'סאמק' ובונד הושם תחת מעקב קפדני". הם הוסיפו כי בונד התגלה כאדם שמרבה לדבר והביע עניין רב בנשים, ומנגד היה מאוד זהיר.

על פי המסמכים, לא נמצאו קשרים בין בונד לאזרחים מפולין. באוקטובר ובנובמבר 1964 הוא נסע עם שני עובדים של הנספח למחוזות ביאליסטוק ואולשטין כדי לחדור למתקנים צבאיים.

החוקרים הוסיפו כי "ההתבוננות במעשיו של הסוכן 007 לא נעלמה מעיניו, הוא כנראה חשב שאין לו סיכוי להשיג מידע מועיל". ב-21 בינואר 1965, עזב בונד את פולין. "לאחר שהותו היו עדיין רשומות ומסמכים הנוגעים למעקב שעשה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully