וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: הצפון הרג גורם ממשל שלנו - ושרף את גופתו

24.9.2020 / 10:32

בצבא הדרום דורשים הסברים מפיונגיאנג, אחרי שנציג במשרד הדיג ניסה לערוק לצפון דרך הגבול הימי ביניהן והוצא להורג. מחשש שהוא נושא קורונה, כוחות הצפון שפכו עליו דלק והעלו באש את גופתו. המשטר הקומוניסטי חרד להתפשטות הנגיף, ונתן הוראות "לירות כדי להרוג"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של דרום קוריאה על תקרית עם הצפון/צילום: רויטרס

כוחות צפון קוריאניים ירו למוות בגורם במשרד הדיג של קוריאה הדרומית, שנעדר מוקדם יותר השבוע - כך אמר היום (חמישי) צבא הדרום. בהמשך, הם שפכו דלק על הגופה והציתו אותה, ככל הנראה מחשש שהוא נושא את נגיף הקורונה.

בצבא הדרום אמרו כי לפי המידע שבידיהם, הוא ניסה לערוק לצפון אחרי שנעלם מכלי שיט של המשרד ביום שני, במרחק של כעשרה ק"מ מדרום מקו גבול ימי שנוי במחלוקת בין שתי הקוריאות. הסיבה המדויקת לירי באותו גורם רשמי, שהיה בן 47, לא ברורה, אך בצבא קוריאה הדרומית אמרו שנראה שהצפון פעל על פי הוראות למאבק בקורונה.

על פי מקורות מודיעיניים, הצבא אמר כי נראה שאותו גורם תוחקר בלב הים, מצפון לקו הגבול וכ-38 ק"מ מהמקום שבו הוא נעדר, בטרם הוצא להורג "בהוראת סמכות בכירה" על ידי כוחות שעטו מסיכות. הצבא אמר כי הוא שלח מסר לצפון דרך הגבול היבשתי בדרישה להסברים, אבל לא קיבל עוד תשובות. בצבא הדרום אמרו כי הם מגנים את "הזוועה" הזו, ודורשים הסברים מהצפון והענשת הגורמים האחראים.

בהודעת מטעם לשכת הנשיאות הבית הכחול, אמר נשיא הדרום מון ג'ה-אין אמר כי הירי הוא "מזעזע ובלתי נסלח". מון הורה לצבא להגביר את הכוננות ולהגן על חייהם של אזרחי המדינה. לשכת הביטחון הלאומי בנשיאות קוריאה הדרומית אמרה כי זהו "פשע נגד האנושות" וקראה לצפון להתנצל ולפעול כדי למנוע תקריות דומות בעתיד.

משאית של צבא דרום קוריאה נוסעת בסמוך לגבול עם צפון קוריאה. 21 באפריל, 2020. AP
משאית של צבא קוריאה הדרומית בגבול עם הצפון/AP

כוחות ארצות הברית המוצבים בדרום אמרו החודש כי צבא הצפון קיבל הוראות "לירות כדי להרוג" על מנת למנוע את התפשטות הווירוס במדינה המבודדת. ביולי, אדם שערק לדרום לפני שלוש שנים עורר בהלה מפני התפרצות המגיפה בצפון אחרי שהצליח לשוב לצפון דרך תעלת ביוב. בפיונגיאנג טוענים שלא אובחן אצלם ולו חולה אחד.

חזרתו של אותו עריק הובילה לסגר על עיר גבול ולבידוד אלפי אנשים. ארגון הבריאות העולמי אמר כי תוצאות הבדיקה שלו לא היו חד-משמעיות.

בשבוע שעבר, משטרת קוריאה הדרומית עצרה עריק שניסה לשוב לצפון דרך פריצה לשטח אימונים צבאי בעיר הגבול הדרומית צ'אורוון.

צ'אד אוקרול, מנכ"ל קבוצת הסיכון של קוריאה, העוקבת אחרי הנעשה בקוריאה הצפונית, אמר כי אמצעי האכיפה הדרקוניים עשויים להיות ניסיון למנוע כל התפרצות שתשבש את המצעד הצבאי הגדול המתוכנן ל-10 באוקטובר. "בדרכים רבות, המצעד הזה הוא פוטנציאל הדבקה עצום", כתב בטוויטר. "ונראה שהפרנויה מאותו חשש הובילה להוראות לירות כדי להרוג". המצעד אמור לציין את יום השנה ה-75 להקמת מפלגת הפועלים השלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully