וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום קוריאה מעריכים: אחותו של קים היא האדם השני בחשיבותו במשטר

20.8.2020 / 20:38

חבר פרלמנט אמר לאחר תדרוך מודיעיני כי נראה שקים ג'ונג און העביר כמה סמכויות לאחותו קים יו ג'ונג, אף שהוא עדיין מחזיק בסמכות אבסולוטית. ייתכן שהוא מנסה להפחית מהעומס ולהימנע מאחריות לכישלונות אפשריים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שירותי הביון של קוריאה הדרומית סבורים שקים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, משמשת "סגניתו בפועל", אבל לא בהכרח סומנה כיורשת - כך אמר היום (חמישי) חבר בוועדת המודיעין בפרלמנט. קים יו ג'ונג, שלפי ההערכות נמצאת בשנות ה-30 לחייה, היא קרובת המשפחה היחידה של קים ג'ונג און עם תפקיד ציבורי. היא הובילה לאחרונה קמפיין חדש ותקיף נגד השכנה מדרום.

הא טה-קונג, מחוקק מהאופוזיציה, אמר לכתבים כי קים עוזרת בניהול המשטר עם סמכות שקיבלה מאחיה. "השורה התחתונה היא שקים ג'ונג און עדיין מחזיק בכוח אבסולוטי, אבל העביר קצת יותר סמכויות שלו מבעבר", אמר לאחר תדרוך סגור של שירותי הביון הדרום קוריאניים, בתמלול שהגיע ליד ירויטרס. "קים יו ג'ונג היא הסגנית בפועל".

הוא הוסיף כי קים העביר סמכויות בתחומי הכלכלה והצבא לגורמים בכירים אחרים, אם כי ברמה נמוכה יותר, ככל הנראה כדי להפחית מהעומס עליו וכן לעזור לו להתחמק מאחריות לכישלונות אפשריים.

קים יו ג'ונג זכתה להכרה לפני הפסגה של אחיה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בווייטנאם ב-2019, כשמאמציה להבטיח שהכול יתנהל כשורה עלו יפה, כולל כשהחזיקה מאפרה לאחיה בתחנת רכבת שמשם נסעו לפסגה. עם זאת, אחרי שהפסגה קרסה, דווח כי היא ירדה במעמדה, עד שטיפסה בחזרה בסולם הדרגות של המשטר מאז תחילת השנה.

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, בטקס הנחת זר בווייטנאם, 2 במרץ 2019. רויטרס
קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, בטקס הנחת זר בווייטנאם, 2 במרץ 2019/רויטרס

מומחים אמרו כי התפקיד הבולט שלה בקמפיין נגד קוריאה הדרומית השנה הבליט את תפקידה המשמעותי, מעבר ליועצת בלבד של אחיה. הצהרותיה הפומביות הראשונות היו נגד סיאול, ובכלי התקשורת הרשמיים במדינה המבודדת תיארו אותה כבעלת השפעה על קבלת ההחלטות.

בחודש שעבר היא הביע את עמדותיה על המגעים עם ארצות הברית בהצהרה חריגה בתקשורת הרשמית. היא אמרה כי אחיה נתן לה רשות מיוחדת לצפות בהקלטות של חגיגות יום העצמאות האמריקניות.

באפריל, כשצצו שמועות לגבי מצבו הבריאותי של אחיה קים ג'ונג און בשל העדרותו הממושכת, היא הוזכרה כמי שעשויה לשמש עוצרת עד שאחד מילדיו של קים יהיה בוגר מספיק בשביל להמשיך את השושלת.

עם זאת, האתר הדרום קוריאני NK News, העוקב אחרי הנעשה בצפון, דיווח כי היא נעדרה מכמה מפגשים של גורמים בכירים, כמו כינוס של מפלגת הפועלים השלטת אתמול. זה העלה השערות לגבי האפשרות שהיא שונמכה במעמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully