וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים בבית הלבן: "נתניהו היחיד שמביא מזוודות עם כביסה מלוכלכת למעון"

גורמים אמריקנים אמרו לוושינגטון פוסט כי רה"מ ורעייתו נוהגים להביא עמם תיקים עם בגדים מלוכלכים ומשתמשים בשירות הניקוי במשכן. שגרירות ישראל בארה"ב טענה כי ההאשמות נועדו לפגוע בהסכם הנורמליזציה, אך הודתה כי בין היתר כובסו "שתי פיג'מות שלבש רה"מ בטיסה"

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נוהג להביא לביקוריו בבית ההארחה הרשמי של הממשל האמריקני מזוודות עם כביסה מלוכלכת, ולעשות שימוש בשירות הניקיון של המעון - כך אמרו הלילה (חמישי) גורמים בממשל ל"וושינגטון פוסט".

לדברי הגורמים, השירות ניתן ללא עלות למנהיגים המבקרים במעון אך מרביתם אינם נוהגים להשתמש בו, בין היתר בשל לוח הזמנים הצפוף. ואולם, אחד הגורמים ציין כי "הזוג נתניהו הם היחידים שבאמת מביאים לנו מזוודות כביסה מלוכלכות לניקוי. לאחר כמה נסיעות התברר שזה מכוון".

גורמים בסביבת נתניהו הכחישו כי ראש הממשלה עושה שימוש מופרז בשירותי הכביסה של מארחיו האמריקנים, וכינה את הדיווחים "אבסורדיים". עם זאת, הם אישרו כי האשמות דומות הקשורות לכביסה כבר נשמעו בעבר.

נשיא ארה"ב טראמפ ורעייתו עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בטקס חתימת הסכמי הנרמול עם האמירויות ובחריין, הבית הלבן, וושינגטון, 15 בספטמבר 2020. ללא, רויטרס
הזוג נתניהו לצד טראמפ ורעייתו, בבית הלבן. שבוע שעבר/רויטרס, ללא

שגרירות ישראל בוושינגטון פרסמה הצהרה בה היא דוחה את ההאשמות שעלו בעיתון, וציינה כי אלו נועדו לפגוע בהישג של הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין, שנחתם בשבוע שעבר בבית הלבן. "ההאשמות חסרות היסוד והאבסורדיות האלה כוונו כדי להמעיט בערכו של ההישג המונומנטלי של ראש הממשלה בפסגת השלום ההיסטורית שנערכה בתיווכו של הנשיא טראמפ", נכתב.

בשגרירות הוסיפו כי צורכי הכביסה של נתניהו היו צנועים יחסית במהלך נסיעתו האחרונה. "בביקור זה, למשל, לא נעשה שימוש בניקוי יבש, אלא רק כובסו כמה חולצות שנועדו לפגישה רשמית, וחליפתו של ראש הממשלה ושמלתה של הגברת נתניהו גוהצו לאירוע הרשמי. אה כן, גם שתי פיג'מות שלבש ראש הממשלה בטיסה בת 12 השעות מישראל לוושינגטון", נכתב בהודעת השגרירות.

הגורמים שצוטטו בדיווח העיתון כללו עובדים בבית הלבן הן בממשל טראמפ והן בממשל אובמה.

עוד בוואלה!

נתניהו נחלש בסקר מנדטים; קריאות בליכוד לפירוק השותפות עם כחול לבן

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו שרה נתניהו קוראים קורא ספר ספרים טיסה מטוס בריטניה ספטמבר 2015. אבי אוחיון, לע"מ, אתר רשמי
"גם זוג פיג'מות שלבש בטיסה בת 12 השעות". ראש הממשלה ורעייתו שרה בטיסה/אתר רשמי, אבי אוחיון, לע"מ

טענות לגבי התנהלות משפחת נתניהו בעניין הכביסה בעת נסיעות לחו"ל נשמעו בעבר מפיו של הדובר לשעבר ועד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ. חפץ אמר כי שרה נתניהו "עושה כל מיני תמרונים כדי להסתיר כל מיני הוצאות". בתמלילים מתוך החקירה נשמע חפץ אומר: "בכל נסיעה לפחות ארבע או חמש מזוודות מגיעות עם כביסה לניקוי יבש, ואני אומר לך שעיתונאים שאלו אותי על זה, ובדקתי את הקבלות... שום דבר לא מופיע בחשבוניות, איכשהו הם הסתירו את זה".

ב-2016 נתניהו הגיש עתירה נגד היועץ המשפטי לממשלה והממונה על חופש המידע במשרדו נגד פרסום חשבוניות מעון ראש הממשלה, בהן פורטו הוצאות הכביסה שלו. זאת בטענה כי מדובר בהוצאות פרטיות. בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירת נתניהו, ודחה עתירה שהגישה התנועה לחופש המידע בה ביקשה לחשוף את החשבוניות. בעקבות החלטת בית המשפט המחזוי, הגישה התנועה לחופש המידע ערעור לבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully