וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להשבת הטיסות: אל על תחל בהשבת כספים לנוסעים שהתבטלה טיסתם

23.9.2020 / 20:00

מנכ"ל החברה פירט את מתווה החזרת הכספים ללקוחות, הכולל זיכוי או קבלת החזר כספי מלא. זאת, לאחר שהכנסת קבעה את 1 באוקטובר כמועד האחרון להשבת הכספים. אוסישקין הכריז גם על כוונת החברה לחזור לפעילות טיסות תחת המתווה הנוכחי, אך למספר יעדים מצומצם

בווידאו: יו"ר ועדת הכלכלה מסרב לקיים דיון בגלל שהסחבת בהחזר הכספי ללקוחות חברות התעופה/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: טל רזניק

אל על נערכת להשבת כסף לציבור רוכשי כרטיסי הטיסה, זאת לקראת המועד האחרון שהוקצב לחברות התעופה הישראליות בעוד שמונה ימים. במכתב שפרסם מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הוא "מתנצל בפני הנוסעים על עוגמת הנפש והאכזבה שהסבה להם התנהלות החברה", ומפרט את מתווה החזר הכספים ללקוחות. בנוסף, הכריז על כוונת החברה לחזור לפעילות של טיסות תחת המתווה הנוכחי, אך למספר יעדים מצומצם.

על פי החברה, מדיניות ההחזרים כוללת בשלב הראשון פנייה ללקוחות בה מוצע להם, כפי שמתירות התקנות, זיכוי בערך כולל של 125% מערך הכרטיס. את הזיכוי ניתן יהיה להעביר לכל נוסע והוא יהיה תקף לכל טיסות החברה. לחלופין, ניתן יהיה לקבל את ערך הכרטיס המלא בהחזר כספי. העדפת החברה כי הלקוחות יבחרו בזיכוי על פני השבת עלות הכרטיס היא האפשרות להשתמש בכספי ההנפקה להשבת החברה לפעילות.

נמל התעופה בן גוריון 18 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
זיכוי בערך כולל של 125% מערך הכרטיס. נוסעים בנמל התעופה בן גוריון, אוגוסט/ראובן קסטרו

בחברה מדגישים כי לאור הכמות הגדולה של הלקוחות, הפנייה נעשית באופן הדרגתי. לפי הצהרות החברה, סך התחייבויותיה עומדות על כ-400 מיליון דולר.

הזכאות לבחירה בין החזר כספי לבין חלופת שובר הזיכוי שמורה ללקוחות שהזמינו כרטיסים עד ל-20 בספטמבר 2020. כמו כן, נוסעים שביטלו את הכרטיס מיוזמתם יוכלו לקבל רק שובר זיכוי ולא החזר כספי. זה הדין גם במקרה של רכישה בקבוצה של עשרה נוסעים ומעלה, ונוסעים שרכשו כרטיסים באמצעות נקודות מועדון הנוסע המתמיד.

תוקף השוברים הוא להזמנות עד ה-31.12.2021 ולמימוש עד 30.11.2022. וניתן לממש אותו בטיסות אל על, סאן דור וכן לתשלום על שירותים נלווים לטיסות דוגמת בחירת מושב, תשלום על כבודה או שדרוג מחלקות.

שדה התעופה בן גוריון, 10 במרץ 2020. רויטרס
המועד האחרון להחזר יפוג בעוד שמונה ימים. נמל התעופה בן גוריון/רויטרס

עוד במכתב שפרסם מנכ"ל החברה אוסישקין, צוין כי בכוונת החברה לחזור לפעילות של טיסות נוסעים תחת מתווה הטיסות הנוכחי. בשלב הראשון בתחילת אוקטובר לאתונה, והחל מאמצע אוקטובר גם ליעדים נוספים של החברה כמו ניו יורק, פריז, לונדון ולאחר מכן גם ללוס אנג'לס ומיאמי.

החברות לא יקבלו הארכה להשבת כספי לקוחות

ועדת הכלכלה של הכנסת שאישרה את התיקון לחוק שירותי התעופה, קבעה את ה-1 באוקטובר כתאריך בו יחויבו חברות התעופה להשיב את כספי הלקוחות. זהו התאריך האחרון שהוקצה לחברות וכי הם לא יקבלו ארכה נוספת בנושא זה. חברות התעופה ובראשן אל על, הבהירו כי עד שיוכלו לשוב להפעיל טיסות, ובעקבות כך לחדש את תזרים המזומנים, לא יוכלו להתחיל להשיב את כספי הלקוחות.

מרכיב נוסף ביכולת של החברה להתחיל במתווה החזר הכספים, הוא הסיוע של המדינה לחברה שמורכב מהלוואות בגובה 250 מיליון דולר בערבות המדינה. בנוסף, העמדה של מניות החברה בשווי של 150 מיליון דולר לרכישה, כאשר המדינה מתחייבת לרכוש את יתרת המניות שלא ייקנו על ידי הציבור. עם הנפקת המניות שהחלה בסוף חודש אוגוסט, נרכשו 42.88% מהמניות על ידי חברת "כנפי נשרים", המיוצגת על ידי אלי רוזנברג בן ה-26, בנו של איש העסקים היהודי-אמריקני קני רוזנברג. בכך, ועם דילול אחזקות חברת "כנפיים" לכדי 15.2% מהמניות, הפכה כנפי נשרים לבעלת השליטה בחברה.

המשמעות היא בעיקר חילופי תפקידים בדירקטוריון החברה, כאשר זהותו של אחד ממינויי החברה החדשה נחשפה זה מכבר - ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקני לשעבר למזרח התיכון מטעם ממשל טראמפ ב-2016. בהמשך צפוי הדירקטוריון החדש גם לדון במינוי מנכ"ל חדש לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully