וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה רכישת 45% מאל על: אלי רוזנברג יהיה בעל השליטה

4.8.2020 / 20:07

איש העסקים הצעיר ירכוש ככל הנראה כמעט מחצית מחברת התעופה הלאומית לשעבר בכ-75 מיליון דולר, לאחר שרשות החברות אישרה את המהלך. בכך הוסר החסם הרגולטורי האחרון בפני הרוכש המיועד של החברה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביחי ברוך

רשות החברות אישרה הערב (שלישי) את רכישת 45% מהשליטה בחברת אל על על ידי אישר העסקים אלי רוזנברג, לאחר שבחנה את התנאים במשך כמה שבועות. רוזנברג הציע כ-75 מיליון דולרים תמורת השליטה החלקית בחברה. בהחלטה זו, הסירה רשות החברות הממשלתית את החסם הרגולטורי האחרון בפני הרוכש המיועד של החברה.

חלק מבחינת העסקה נבע מכך שרוזנברג, צעיר כבן 30 המתגורר בירושלים, הוא בנו של נפתלי (קני) רוזנברג, איש עסקים אמריקני שאינו בעל אזרחות ישראלית ולכן אינו יכול לרכוש את אל על בעוד לבנו אזרחות ישראלית.

עם אישור הרכישה נסללה הדרך להגשת הצעת הרכישה לחברת "כנפים", בעלת השליטה שעל פי פרסומים אינה מעוניינת בעסקה. רוזנברג ביקש השבוע לקיים פגישה בין הדירקטוריון לנציגיו, אך בתגובה אל על השיבה במכתב נוסף שמפקפק בזהותו והפנתה לו כתף קרה.

מטוס אל על בנתב"ג, מרץ 2018. משה שי\ פלאש 90, פלאש 90
החסם הרגולטורי האחרון בפני הרוכש הוסר. מטוס אל על בנתב"ג/פלאש 90, משה שי\ פלאש 90

בא כוחה של אל על, עו"ד דורי קלגסבלד, השיב במכתב נוסף לרוזנברג, שבו השתמש גם בדרישת מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר למצות את האפשרות להזרמת הון לחברה על ידי קונה. במכתב, עו"ד קלגסבלד שוב ביקש להבהיר מיהו הקונה, האם אביו של אלי רוזנברג, שהוא תושב זר ועל כן לא יוכל לרכוש את השליטה באל על, שבה המדינה מחזיקה במניית זהב.

ברקע המאמצים להגיע לעסקה, לפני כשבועיים נענתה המדינה לבקשת אל על להזרמת כספים מידית מקרן הפיצויים של עובדי החברה. עם זאת, הסכום שיועבר - עשרה מיליון שקלים, קטן משמעותית מהבקשה המקורית של החברה - 230 מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

אל על לרוזנברג: פגישה תתקיים אחרי שנקבל תשובה מי המשקיע האמיתי

לכתבה המלאה
קני רוזנברג. באדיבות ICE, אתר רשמי
אביו של הרוכש החדש של אל על. קני רוזנברג/אתר רשמי, באדיבות ICE

לסכום שאושר יצטרפו שלוש מקדמות בגובה חמישה מיליון שקלים, כל אחת על חשבון תשלומי אבטחת התעופה לחודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר, שלא במסגרת מתווה החילוץ שסוכם עם דירקטוריון החברה. עם זאת, את הפעימה השלישית מתנה האוצר בהגשת תשקיף להנפקת מניות החברה כפי שסוכם באותו המתווה.

הנפקה זו בגובה 150 מיליון שקלים, לצד הסכמים קיבוציים והתייעלות בחברה יהוו תנאי לקבלת הלוואה בערבות המדינה בגובה 250 מיליון דולר. האוצר הורה לדירקטוריון החברה להחליט על לוח הזמנים להנפקה בתוך שבוע, וכן שההנפקה עצמה לא תבוצע יאוחר מ-30 באוגוסט 2020.

הסכום המוצע לקניית כ-45% מהחברה - 75 מיליון דולר, נקבע לפי שווי של 95 מיליון דולר עבור החברה, 5% יותר מהשווי שלה בבורסה. בכדי להוכיח את רצינותו, פתח רוזנברג חשבון נאמנות בבנק מזרחי ובו הופקד סכום של 15 מיליון דולר, 20% מהיקף ההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully