וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שוטרים, 3 ניידות: בית קפה נקנס אחרי שהפעיל משלוחים לרחוב

22.9.2020 / 20:03

קנס בגובה 5,000 שקלים הוטל על בעל עסק בתל אביב שהפעיל שירות משלוחים לטווח קצר במסגרת מגבלות הקורונה. "מסירה ברחוב אינה משלוח? חייבים למסור בבית? זה הזוי", מחה. משטרת ישראל: "עשרות לקוחות המתינו לאיסוף אוכל (טייק אווי)". צפו בתיעוד

בווידאו: תיעוד מתן דוח לבית קפה שביצע משלוחים לרחוב/מערכת וואלה! NEWS

בעלי בית קפה בתל אביב נקנס ב-5,000 שקלים לאחר שהפעיל שירות משלוחים לטווח קצר כדי לעקוף את האיסור על "טייק אווי". שבעה שוטרים ושלוש ניידות הגיעו היום לבית הקפה "ניסו ביפו", הסגור למשלוחים בלבד במסגרת הגבלות הקורונה. בעלי בית הקפה, יוני סלומון, נקנס בסכום דומה גם ביום שבת, לאחר שאפשר ישיבה במקום, בניגוד לתקנות.

שירות משלוחים לטווח קצר (שמ"ק) הוא רעיון שאומץ על ידי כמה בתי עסק כדי לעקוף את האיסור על "טייק אווי". כך, השליחים מוסרים את המוצרים ללקוחות המחכים בהמשך הרחוב, מבלי שייכנסו לבית העסק.

בית הקפה "ניסו" ביפו פתוח למרות ההגבלות. פייסבוק, צילום מסך
"אמרו שמבחינתם המקום צריך להיות ריק". בית הקפה ניסו ביפו/צילום מסך, פייסבוק

"אנחנו עובדים במתכונת של משלוחים החל מיום ראשון בצהריים", סיפר סלומון, "ביום שבת המשטרה הורתה לנו להכניס את הכיסאות והשולחנות פנימה, ונתנה לנו דוח של 5,000 שקלים. אנחנו בית קפה שכונתי, אנשים שגרים פה ברחובות מתקשרים, מזמינים משלוח ואנחנו יוצאים החוצה מעבר לכביש ומוסרים להם את זה. יש לנו ספסלים ציבוריים במדרחוב שסגור לתנועה של כלי רכב".

לדבריו, "המשטרה הגיעה לפה היום עם שבעה שוטרים ושלוש ניידות אחרי שפקחים של עיריית תל אביב צילמו את המקום ושלחו להם. הם טענו ואמרו שמבחינתם המקום צריך להיות ריק ושאנשים לא יעבדו פה, וכל מי שרוצה חייב להזמין דרך שליח. הם לא מכירים בשום אופציה אחרת. זה הזוי, אנשים יכולים להזמין פלאפל ולא יכולים להזמין סנדוויץ' מהדלפק. אני מוציא לו את זה החוצה - מה ההבדל?".

עוד בוואלה!

משלוחים לספסל ושלט הפגנה: כשבתקנות יש חורים - העסקים מוצאים פתרון

לכתבה המלאה

הוא טען כי ממילא הוא יכול לפעול במסגרת זו תחת הגדרה של מעדנייה ולא של מסעדה. "אני מעדנייה, על פי החוק זה מותר, זה העבודה שלי. מבחינתם הם לא מכירים בשירות משלוח קצר כמשלוח. אם אני מוציא משלוח לבן אדם מעבר לרחוב זה לא משלוח? אני צריך להביא להם את זה עד בית הלקוח? זה אבסורד".

"אני רוצה להבין מדוע נותנים דוח ללא אזהרה? למה לא מוסרים את הדוח ביד? ללמה אני צריך לחכות לקבל אותו בדואר", הוסיף סלומון.

"אין סיבה לקנוס עסק כי הוא יצירתי"

תומר מור, מנכ"ל קבוצת "מסעדנים חזקים ביחד" טען כי מתן קנסות לבעלי עסקים שמפעילים שירות משלוחים לטווח קצר אינו חוקי. "מסעדנים חזקים ביחד תמליץ לכל מסעדן שיקבל דוח ללכת לטעון בבית משפט נגד הדוחות הפסולים. המסעדות שעושות שמ"ק שומרות על בריאות העובדים והציבור כנדרש בתקנות הסגר ומונעות התקהלות", הוסיף.

מור טען כי הקנס גבוה במיוחד לאור הנסיבות. "אנו נבקש להגיד לגורמי האכיפה שכדי לייצר 5,000 שקלים רווח על המסעדה לעבוד לפחות שבעה ימים קשים ולהתפלל הרבה", אמר, "אין סיבה לקנוס עסק רק על היותו יצירתי כל עוד הוא עומד בהגדרות החוק והתקנות".

מהמשטרה נמסר כי "בניגוד מוחלט לנטען, הרי שבפועל, בעל העסק הפר את הנחיות משרד הבריאות זו הפעם השניה השבוע". לדבריהם, "גם היום, שוטרים שהגיעו למקום בעקבות דיווח על הפרת ההנחיות, הבחינו בכמה עשרות לקוחות שהמתינו בסמוך למסעדה לאיסוף אוכל (טייק אווי) ולחלק אף הוגש אוכל ושתיה. לקוחות שהבחינו בשוטרים התרחקו והתיישבו על ספסלים בסמוך למסעדה. בעל המקום קיבל דוח בסך 5,000 שקלים בגין העבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully