וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדנים מאיימים לפתוח את העסקים מחר: "לא ניפול שוב בפח"

20.9.2020 / 18:12

בארגוני המסעדנים הבהירו כי הם מתכוונים להישאר פעילים. "עד שלא ייכנס הכסף לחשבון למדנו לא להאמין להכרזות והבטחות פוליטיות ערב הסגר". בעלי בית קפה ביפו שהחליט לפתוח את העסק נקנס אך לא נרתע: "זו המחאה הגדולה ביותר שאני יכול לעשות"

בווידאו: מחאת המסעדנים נגד הסגר/עריכה: איתי עמרם

בעלי מסעדות ברחבי הארץ הצהירו היום (ראשון) כי יפתחו מחר את העסקים שלהם בניגוד לתקנות הסגר, זאת במחאה על היעדר תמיכה כלכלית מספקת בסגר הראשון, וכן בטענה כי ההנחיות הן "מגמתיות" ופוגעות בהם כלכלית שלא לצורך. בארגוני המסעדנים הצהירו כי יתמכו במסעדות שיעסיקו "שליח לטווח קצר" על מנת לאפשר ממכר מזון ושתייה לעוברי אורח ברחוב.

מקבוצת המחאה "מסעדנים חזקים ביחד" נמסר כי בכוונתם לתמוך משפטית וכלכלית בבעלי עסקים שייפגעו כתוצאה מהמחאה. "'מסעדנים חזקים ביחד' תומכת במסעדנים שיקפידו על בריאות הציבור בעזרה בגיוס כספים לדוחות ועזרה עם ליווי משפטי במידת הצורך", נכתב בהודעת הארגון.

בארגון טענו כי הסגר הוא מגמתי ומונע מהם פרנסה שלא לצורך. "אין להלין על המסעדנים שמבקשים להתפרנס בימים קשים אלו", נמסר. "מסעדנים רבים מתכננים לפתוח את העסקים שלהם תוך כדי הקפדה על הנחיות אי התקהלות ו/או לקיים שליח לטווח קצר במסעדות ובתי הקפה, ובכך לאפשר מכירה ללקוחות מזדמנים ברחוב".

בית הקפה "ניסו" ביפו פתוח למרות ההגבלות. פייסבוק, צילום מסך
"בטח שאפתח מחר". בית הקפה ניסו ביפו/צילום מסך, פייסבוק

עוד נמסר, כי "התוכנית הכלכלית שהוצעה ולמרות השיפורים בה עדיין מהווה פתרון חלקי ואין בה מספיק להניח את דעת המסעדנים. עד שלא יכנס הכסף לחשבון למדנו לא להאמין להכרזות והבטחות פוליטיות ערב הסגר".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הצטרף לתומכים בבמאבק המסעדנים לאפשר איסוף עצמי על ידי הלקוח. "מדובר בהחלטה אטומה", אמר. "ענף המסעדנות הוא אחד מהענפים שהכי נפגעו במשבר והאפשרות לספק TA, שאינה מהווה סכנת הדבקה, תיתן להם מעט מרווח נשימה". הוא הוסיף כי "לא ייתכן שיוסיפו להקשות על המגזר הפרטי שנוהג באחריות ועל פי תנאי התו הסגול. מספיק עם הברברת שמוסיפה כל פעם לחוסר הוודאות שהמשק מצוי בו ממילא".

יוני סלומון, הבעלים של בית הקפה ניסו שביפו, הפעיל הבוקר כמדי יום את בית העסק שלו וקיבל בעבור כך קנס בסך 5,000 שקלים. זאת, לאחר ששוטרים הגיעו למקום בשעות הצהריים ודרשו ממנו לקפל את מקומות הישיבה. יושבי המקום התגייסו למען סלומון והחלו בגיוס כספים לתשלום הקנס.

עוד בוואלה

בעלי עסקים מאיימים להפר את הסגר: "זה גזר דין מוות, הגענו לפת לחם"

לכתבה המלאה

סלומון הצהיר כי ימשיך לפתוח אותו, זאת במחאה על הנזק הכלכלי שנגרם לעצמאים בסגר בראשון, והיעדר התמיכה מהממשלה, וכן כמחאה נגד ההחלטה על סגר שני. "המקום כרגע עובד על פי מתכונת של משלוחים, בבוקר המקום היה מלא כמו אתמול מעשר עד חמש והיום מעשר עד אחת עד שהמשטרה הגיעה וביקשה שאקפל את השולחנות", אמר. "קיבלנו קנס של 5000 שקלים, אנשים מגייסים כסף כערבות הדדית לכסות את הקנס".

"זה המחאה הכי גדולה שאני יכול לעשות", הוסיף. "המחאה שלי מגיעה משתי מקומות: עבדו עלינו בסגר הראשון כשלא קיבלנו שום מענקים ועכשיו שרוצים לסגור אותנו לא נפול בפח שוב, לא נסגור ועובדה שלא סגרתי וזה מביא אותי למחאה מהטעם השני - אני בניגוד לראש הממשלה שפשוט משקר ואומר שנקבל מענקים ופיצויים, אני עומד במילה שלי -הבטחתי לפתוח בסגר השני וקיימתי".

בעל בית הקפה הטיל את האשמה במצב על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר כי יפתח מחר את העסק שלו שוב. "אין היגיון בסגר הזה, הוא סגר פוליטי, נקודה. של מי שמנסה להתחמק מיומו בבית המשפט", אמר. "מחר אני גם אפתח, בטח שאפתח ואעשה משלוחים יש לי פה עובדים ואוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully